Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα η νίκη κατέληξε στη Mercedes, με τον Χάμιλτον να ισοφαρίζει ακόμα ένα ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ, στο δρόμο για τα μεγάλα επιτεύγματα των εφτά πρωταθλημάτων και των 91 νικών που έχει πετύχει ο Γερμανός.
Συνήθως ξεκινάμε την περιγραφή του αγώνα με την εκκίνηση. Όμως ο Φερστάπεν μας υποχρεώνει να ξεκινήσουμε πριν από αυτή. Όλοι οι οδηγοί κάνουν ένα γύρο πριν τον αγώνα, ώστε να βγάλουν το μονοθέσιό τους από τα pits και να το πάνε στο grid. Κατά τη διάρκεια αυτού του γύρου, ο Ολλανδός έχασε τον έλεγχο της RB20. Το μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας είχε επαφή με τις μπαριέρες, συγκεκριμένα ο εμπρός αριστερά τροχός. Με την ανάρτηση μερικώς σπασμένη και την εμπρός πτέρυγα πλήρως κατεστραμμένη, ο Φερστάπεν κατάφερε να φέρει το μονοθέσιο στον grid. Εκεί οι μηχανικοί έκαναν αγώνα δρόμου ώστε να κάνουν την επιδιόρθωση εγκαίρως. Τελικά πρόλαβαν για 20 δευτερόλεπτα.
Στην εκκίνηση δεν υπήρξαν προβλήματα, όμως υπήρξαν ανατροπές. Πριν τον αγώνα είχε βρέξει, οπότε όλοι οι οδηγοί είχαν βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς η πίστα είχε νερό. Όμως, στο χρόνο που μεσολάβησε μέχρι την εκκίνηση το οδόστρωμα άρχισε να στεγνώνει. Δεδομένου ότι θα στέγνωνε περαιτέρω, μόλις ολοκληρώθηκε ο γύρος σχηματισμού οι δύο Haas μπήκαν στα pits και έβαλαν την ενδιάμεση γόμα ελαστικών. Αυτό από τη μία σήμαινε ότι θα έπρεπε να εκκινήσουν από το pit lane, όμως από την άλλη θα είχαν πολύ μεγάλο πλεονέκτημα όταν και οι υπόλοιποι θα έμπαιναν για τη δική τους αλλαγή σε στεγνή γόμα. Όντως, το ρίσκο απέδωσε γιατί λίγους γύρους αργότερα βρέθηκαν προς στιγμή στην τρίτη και την τέταρτη θέση.
Ο μεγαλύτερος κερδισμένος της εκκίνησης ήταν ο Φερστάπεν, ο οποίος κατάφερε από την έβδομη θέση, να ανέβει στην τρίτη. Όσον αφορά την πρωτοπορία, ο Χάμιλτον δεν απειλήθηκε ούτε για μια στιγμή.
Μέσα σε λίγους γύρους όλοι είχαν βάλει στεγνά ελαστικά και η κατάταξη άρχισε να παγιώνεται. Οι βασικότερες εξελίξεις εκείνη τη στιγμή ήταν ότι στον 17ο γύρο εγκατέλειψε ο Γκασλί με μηχανική βλάβη και η τριπλή μονομαχία Λεκλέρκ, Άλμπον, Φέτελ, με τον Ταϊλανδό να βγαίνει νικητής από αυτή.
Εκείνος που είχε το μεγαλύτερο έργο να κάνει μέσα στην πίστα ήταν ο Μπότας. Ο Φινλανδός δεν είχε καλή εκκίνηση. Πάτησε το γκάζι ελάχιστα πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Το κατάλαβε εγκαίρως και το μονοθέσιο δεν πέρασε τη γραμμή, όμως η εκκίνησή του καταστράφηκε.
Έτσι, στον 26ο γύρο ήταν τέταρτος και κυνηγούσε τους Στρολ και Φερστάπεν που ήταν αντίστοιχα στις θέσεις 3 και 2. Εν τέλει στις αλλαγές ελαστικών ο οδηγός της Mercedes κατάφερε να περάσει εκείνον της Racing Point.
Επόμενος στόχος του ήταν ο νεαρός Ολλανδός. Αν και η διαφορά στον γύρο 44 ήταν μόλις 2 δευτερόλεπτα, μέχρι τον 49 δεν είχε καταφέρει να κάνει την προσπέραση. Έτσι, η Mercedes τον κάλεσε στα pits. Εκεί έβαλε φρέσκο σετ σκληρής γόμας, ελπίζοντας ότι τα πιο καινούρια ελαστικά θα του δώσουν πλεονέκτημα ικανό ώστε να φτάσει, αλλά και να προσπεράσει τον οδηγό των “ταύρων”.
Τελικά τα κατάφερε κατά το ήμισυ, καθώς στον προτελευταίο γύρο η διαφορά ανάμεσά τους έπεσε κάτω από το δευτερόλεπτο, όμως η προσπέραση δεν έγινε ποτέ.
Με αυτή τη νίκη του ο Χάμιλτον έφτασε τις 8 νίκες στο Hungaroringb. Με αυτόν τον τρόπο ισοφάρισε ένα ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ, εκείνο των περισσότερων νικών σε μία πίστα. Ο Γερμανός θρύλος είχε πετύχει το ρεκόρ στην πίστα του Magny-Cours., στη Γαλλία.
Επιπλέον, ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό είναι ότι ο Χάμιλτον πλέον έχει ηγηθεί στην πίστα της Ουγγαρίας, για περισσότερους γύρους από όλο το υπόλοιπο grid μαζί.
Αυτός ήταν ο 36ος συνεχόμενος αγώνας που ο Χάμιλτον τερματίζει στους βαθμούς και ο αγώνας νούμερο 150 στον οποίο βρέθηκε στην πρωτοπορία έστω και για ένα γύρο. Όσον αφορά το τελευταίο στατιστικό, είναι ο πρώτος που καταφέρνει κάτι ανάλογο στο άθλημα.
Όπως είδαμε, το βάθρο συμπληρώθηκε από τους Φερστάπεν και Μπότας. Στην τέταρτη θέση κατάφερε να παραμείνει ο Στρολ, σε ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα, τόσο για τον ίδιο, όσο και για την ομάδα του. Ο Άλμπον ήταν εκείνος που τερμάτισε πέμπτος, με τον Φέτελ να ακολουθεί στην έκτη θέση. Ο Πέρες έφερε και την έτερη Racing Point ψηλά, με την έβδομη θέση που κατέκτησε, μπροστά από τον όγδοο Ρικιάρντο.
“Χρυσή” αποδείχτηκε η κίνηση που έκαναν στην εκκίνηση οι Haas, καθώς με αυτόν τον τρόπο ο Μάγκνουσεν τερμάτισε ένατος, χαρίζοντας δύο βαθμούς στην αμερικανική ομάδα. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Σάινθ, σε έναν αγώνα όπου η McLaren δεν τα πήγε καλά.
Η Formula 1 κάνει το πρώτο της mini διάλειμμα για φέτος. Έτσι, μετά από τρεις συνεχόμενους αγώνες, ο επόμενος θα είναι το βρετανικό Γκραν Πρι, το τριήμερο 31 Ιουλίου – 2 Αυγούστου.