Δεν τίθεται θέμα πως είναι καλά δουλεμένη η στρατηγική επιλογή της Volvo για τον περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 180 χλμ. Οι ίδιοι βέβαια γνωρίζουν, όπως και εμείς, ότι πρόκειται για ένα μικρό μέρος της αλήθειας σε σχέση με τα θανατηφόρα ατυχήματα.
Κακά τα ψέματα
Ο οδηγός κρατάει την τύχη στα χέρια του και εξαρτάται από τον ίδιο και από το περιβάλλον όπου κινείται το πόσο επικίνδυνο είναι ένα σύγχρονο Volvo με περιοριστή, ή το 144S του πατέρα μου, καρότσα 1968, ίδιο μόνο σε χρώμα, σε γκρι σιέλ, όπως και το CΟΤΥ το XC40.Δεν τίθεται θέμα, το παιχνίδι με την τελική ταχύτητα καλά κρατεί. Από τα 250 στα 200 για την ηλεκτρική Jaguar, ή στα 180 για την αντίστοιχη Mercedes, όπως πλέον και σε όλα τα Volvo. Λέγεται πως θα ακολουθήσουν οι κυβερνήσεις, και σε κάθε περίπτωση αναρωτιόμαστε: Τι έκαναν, τι κάνουν κατασκευαστές και κυβερνήτες ώστε οδηγώντας να σκεπτόμαστε σωστά δίνοντας την πρέπουσα προσοχή; Ο γνώστης είναι δολοφόνος με 180 στον Καρέα, όταν ο μέτριος οδηγός με την τυπική εκπαίδευση και τη νοημοσύνη του μέσου όρου μπορεί και είναι ασφαλής με 200 στο νέο μας εθνικό δίκτυο.
Σημαντικό το πώς…
…όπως και ο χρόνος, και σε κάθε περίπτωση εξαρτάται από τον άνθρωπο. Στον οδηγό οφείλουν να επενδύσουν οι σοφοί κάθε κατασκευαστή-δημιουργού, όπως και οι κυβερνήσεις, ανεξάρτητα από το χρώμα τους. Στη Volvo βελτίωσαν το προϊόν τους και, πληρώνοντας χρυσάφι και σε δημόσιες σχέσεις, αγόρασαν εισιτήρια πρώτης θέσης στον αγώνα της γερμανικής SuperLeague. Πρέπει όμως να αποδείξουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν το μεγαλείο τους, με γενναίες αποφάσεις ουσίας, συνδεδεμένες με οδηγούς που δεν τους χαρακτηρίζει η κουλτούρα Σουηδών και Ελβετών. Μεγάλο το βάρος της ανακοίνωσης-δήλωσης ότι με 180 χλμ. τελική ταχύτητα μηδενίζονται οι θάνατοι από τα τροχαία. Τεράστιο ζήτημα η ασφάλεια, που δεν αντέχει σε επικοινωνιακά παιχνίδια συνδεδεμένα με τη στρατηγική του μάρκετινγκ.