Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, 1 στα 3 αυτοκίνητα που θα πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το 2030, θα είναι ηλεκτρικό.
Πιο αναλυτικά, η εταιρεία προβλέπει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας τα ηλεκτρικά που θα πωλούνται σε όλο τον κόσμο θα φτάνουν τα 31.1 εκατομμύρια μονάδες. Η πρόβλεψη αυτή είναι βελτιωμένη κατά 10 εκατομμύρια μονάδες συγκριτικά με αντίστοιχη που είχε γίνει το 2019.
Η αγορά στο σύνολό της αναμένεται να έχει πτώση, ως απόρροια της πανδημίας. Σταδιακά το κλίμα θα αρχίσει να βελτιώνεται, με την επαναφορά στα προηγούμενα επίπεδα να εκτιμάται για το 2024.
Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων προβλέπεται ότι θα κινηθούν στα 2.5 εκατομμύρια μονάδες για το 2020. Με το ρυθμό ανόδου να εκτιμάται κατά μέσο όρο στο 29%, το 2025 τα ηλεκτρικά θα φτάσουν τις 11.2 εκατομμύρια μονάδες και το 2030 τις 31.1 εκατομμύρια μονάδες. Την ίδια χρονιά εκτιμάται ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα αφορούν το 81% όσων φέρουν κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση.
Βασικός παράγοντας που θα αλλάξει προς το καλύτερο την πορεία των ηλεκτρικών, είναι η πτώση της τιμής τους. Οι υψηλές τιμές που είχαν τα πρώτα μοντέλα, ήταν αποτρεπτικό στοιχείο, όμως σταδιακά αυτό αλλάζει. Επιπλέον, έχουν αυξηθεί οι χώρες που προσφέρουν επιδοτήσεις για την αγορά οχημάτων που κινούνται με μπαταρία. Ακόμα, οι εταιρείες παρουσιάζουν συνεχώς νέες προτάσεις, ενώ οι ολοένα και πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων, τις αναγκάζουν να προωθούν πιο έντονα τα ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Όμως, υπάρχουν δύο στοιχεία που λειτουργούν αποτρεπτικά για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, προς το παρόν. Η περιορισμένη αυτονομία και το ανεπαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης. Το τελευταίο δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό σε όλες τις χώρες, όμως υφίσταται σε αρκετές.