Με γοργούς ρυθμούς προωθεί ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, το σχέδιο νόμου που θα ενεργοποιήσει τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Εκτιμάται πως μέσα στις προσεχείς ημέρες θα περάσει από τις επιτροπές της Εθνικής Αντιπροσωπείας, ώστε να ψηφιστεί και να ανάψει το πράσινο φως για την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ η οποία θα ορίζει και τον οδηγό του προγράμματος.
Έτσι, λοιπόν, στα τέλη του μηνός, αναμένεται να ξεκινήσει το φιλόδοξο εγχείρημα που περιλαμβάνει επιδοτήσεις για την αγορά 11.700 ηλεκτρικών οχημάτων και δίκυκλων καθώς και 1.000 φορτιστών, με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκ ευρώ και ισχύ μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2021, ήτοι 17 μήνες! Δεν είναι, με λίγα λόγια, για …χόρταση.
Το αν θα επιτύχει θα φανεί στην πορεία, οπότε θα κριθεί και η όποια δυνατότητα συνέχισής του. Ειδικότερα, το πρόγραμμα προβλέπεται να επιδοτήσει φυσικά πρόσωπα και εταιρίες για την αγορά 1.700 ηλεκτρικών Ι.Χ. και 3.000 δικύκλων (1.500 ποδήλατα και 1.500 σκούτερς), 1.000 ηλεκτρικών ή υβριδικών Plug in ταξί και 6.000 εταιρικών οχημάτων (ΙΧ και LCV).
Όταν ξεκλειδώσει και το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε. άμεσα θα σχεδιασθεί και αντίστοιχο πρόγραμμα που θα αφορά αποκλειστικά και μόνο τις υποδομές φόρτισης. Να σημειωθεί πως σε περίπτωση που η ζήτηση για ενισχύσεις είναι μεγαλύτερη στα Ι.Χ. σε σχέση με τα δίκυκλα, τότε θα μεταφέρονται κονδύλια στα αυτοκίνητα ή και το αντίστροφο.
Να επαναλάβουμε ότι το νομοσχέδιο προβλέπει σειρά κινήτρων (οικολογικό μπόνους, φοροαπαλλαγές κ.α.) που οδηγούν σε μείωση 25% κατά μέσο όρο, της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου. Αυτό το όφελος προστίθεται στο σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης. Ως γνωστόν η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ενός οχήματος της μικρής κατηγορίας αντιστοιχεί σε περίπου 16 κιλοβατώρες/100 χλμ, περίπου 2,7 ευρώ με βάση το οικιακό τιμολόγιο που γνωρίζουμε σήμερα, έναντι 9 ευρώ περίπου που είναι το κόστος για ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο βενζίνης. Αυτά όλα είναι καλό να τα γνωρίζει κάποιος πριν κάνει τις επιλογές του, γιατί άλλο οι στόχοι των κυβερνήσεων και άλλο οι οικονομικές αντοχές των καταναλωτών. Για να είμαστε ρεαλιστές, δηλαδή…