Κλεμμένος o τίτλος, από τον Νίκο Δήμου. Λάτρης της αυτοκίνησης, έχοντας τη δική του ειδική σχέση με την ποιότητα κύλισης, αλλά εκτιμώντας και το βαθύ γκάζι. Τότε, από το ’70 μέχρι το ’90, ήθελες κυβικά και turbo για να χαρείς, αξιοποιώντας και την περιορισμένη κίνηση στους δρόμους. Η τέλεια εκδρομή, μάλιστα, είχε να κάνει με αποστολές για την παρακολούθηση αγώνων του WRC, όπως για παράδειγμα στην Πορτογαλία και στην Ιταλία, αλλά και στην Αγγλία, λόγω καιρού και χρωμάτων. Όργωνες τη χώρα, όπως κάναμε και στα δικά μας βουνά. Γνωρίζαμε την «άλλη» Ελλάδα, που λατρέψαμε, έχοντας μαζί μας χιλιάδες θεατές-εκδρομείς. Αντίστοιχα, στα τεστ και ειδικά στις συγκριτικές δοκιμές, είχες τη δυνατότητα να οδηγείς και να αξιολογείς απολαμβάνοντας. Για τους πολύ ειδικούς συναδέλφους, λάτρεις της οδήγησης, όπως ο εκδότης μας Γιάννης Σταυρόπουλος, ο πρόεδρος του ΕΣΑΑΜ Νίκος Τσάδαρης κ.ά. με ωραίο, καθαρό χέρι, όπως για παράδειγμα ο Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης του Drive, αρκούσε και αρκεί ένα γνήσιο GTi, όπως το 205 με κινητήρα 1.6 ή 1.9 λίτρων. Ή όπως ένα Renault 5 ή Clio, ώστε να κινηθείς πολύ γρήγορα, χωρίς περιττά γλιστρήματα που σε καθυστερούν, ενώ χαλούν και την αισθητική της οδήγησης, που παραμένει το ζητούμενο. Σήμερα είναι διαφορετικά. Δύσκολα θα βρεις δρόμους, ενώ ελάχιστα GTi διατηρούν χαρακτηριστικά ομοιογένειας στη σχέση «κιλά ανά ίππος». Οι κινητήρες χάρη στα turbo δεν υστερούν, αλλά το βάρος «σκοτώνει» έναν καθαρό, καλό 1.400άρη με έως 150 ίππους. Ψάξε και δεν θα βρεις ένα καλό σύνολο βάρους 1.000 κιλών με κινητήρα που δεν θα εκτοξεύει το κόστος. Υπολογίστε και τη βροχή από τα B-SUV και όσοι… πιστοί αντιλαμβάνεστε γιατί ψηφίζουμε Fiesta ή σύγχρονο Puma, που στον δρόμο κρύβει την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος. Με αρωγό, λοιπόν, τον καλύτερο χιλιάρη της αγοράς, στην έκδοση με τους 125 ίππους, δεν μείναμε σπίτι. Ξεφύγαμε από το εμπάργκο, αξιοποιήσαμε… την πλήρη απολύμανση από το CAR Center των Καρανικολαίων και πήραμε τους δρόμους.
Στα Δερβενοχώρια, λοιπόν, με το νέο Puma και πιστοί στον 96.9 RockFM, ξεφύγαμε, ξεσκάσαμε και απολαύσαμε το καλύτερο, το πλέον οδηγoκεντρικό πλαίσιο της κατηγορίας. Το αδικήσαμε στη Γαλλία, εκτιμώντας ότι το τέλειο τιμόνι προηγείται και δεν δένει αρμονικά με το πλαίσιο. Εδώ στα δικά μας, με τον 125άρη Ecoboost να αρκεί, προσαρμόστηκε υποδειγματικά και «έδεσε γάντι» με τα γλιστερά και κατσαρά – ακόμα και των επισκευασμένων δρόμων μας. Άλλωστε, εδώ, στη Φυλή και στα Σκούρτα, ζήσαμε και το χώμα και την άσφαλτο με το χρονόμετρο να δημιουργεί διαφορές αλλά και προϋποθέσεις για το «ακόμα καλύτερα» που λείπει από την καθημερινότητά μας. Εντέλει, αρκεί μια διαδρομή με αναμνήσεις και ένα προσεγμένο, καλά ζυγισμένο πλαίσιο με έναν σύγχρονο 1.000άρη ώστε να ζήσεις τη στιγμή, βάζοντας στην εξίσωση και τα συναισθήματά σου. Αναγκαία σήμερα, σε μια εμπόλεμη κατάσταση με άγνωστο χρονοδιάγραμμα…