Μετά από αρκετούς μήνες αναμονής η Skoda αποκάλυψε επιτέλους το Slavia, ένα νέο διθέσιο και cabrio μοντέλο.
Το νέο Slavia δεν πρόκειται να εισέλθει στη γραμμή παραγωγής της Skoda, καθώς είναι ένα πρωτότυπο όχημα το οποίο αναπτύχθηκε από τους σπουδαστές της Επαγγελματικής Σχολής στο πλαίσιο της εξειδίκευσης και της πρακτικής τους άσκησης.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Slavia είναι το έβδομο όχημα που φέρει την υπογραφή σπουδαστών της Επαγγελματικής Σχολής, καθώς αντίστοιχο πρόγραμμα υλοποιείται κάθε χρόνο από το 2014.
Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών, των τμημάτων Σχεδιασμού, Παραγωγής και Τεχνικής Ανάπτυξης της Skoda οι 31 σπουδαστές της, ανάμεσα τους 5 γυναίκες, μετά από σκληρή δουλειά κατάφεραν να ολοκληρώσουν το φιλόδοξο και δύσκολο έργο τους.
Το όνομα Slavia επιλέχτηκε για να τιμηθεί η φετινή επέτειος 125 ετών της Skoda. To 1895 οι ιδρυτές της Skoda, Βάτσλαφ Λάουριν και Βάτσλαφ Κλέμεντ, άνοιξαν στη Μλάντα Μπόλεσλαβ ένα μαγαζί επιδιόρθωσης ποδηλάτων. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1896, πουλούσαν τα ποδήλατα που σχεδίαζαν οι ίδιοι με την επωνυμία Slavia.
Η σχεδιαστική έμπνευση για το Slavia ήρθε επίσης από το παρελθόν και συγκεκριμένα από το Skoda 1100 OHC, το οποίο ήταν ένα cabrio διθέσιο αγωνιστικό όχημα με προορισμό να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής. Παρουσιάστηκε το 1957, διακρίνονταν για το χαμηλό, αεροδυναμικό και ελαφρύ του αμάξωμα, το οποίο ζύγιζε μόλις 550 κιλά. Τροφοδοτούνταν από τετρακύλινδρο κινητήρα 1.1 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 92 ίππους, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 190 έως 200 χλμ./ώρα.
Ας επανέλθουμε όμως στο Slavia, το οποίο χρησιμοποιεί για βάση το γνωστό hatchback μοντέλο της Skoda, το Scala. Από το Scala διατηρήθηκε ο βενζινοκινητήρας 1.5 ΤSI των 150 ίππων, το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ο εμπρόσθιος και πίσω άξονας, το σύστημα διεύθυνσης, όλα τα ηλεκτρονικά συμπεριλαμβανομένης της καλωδίωσης, τα συστήματα υποβοήθησης, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων.
Οι διαστάσεις του νέου Slavia σε μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο διαμορφώνονται στα 4.362 χλστ., 1.793 χλστ., 1.410 χλστ. και 2.649 χλστ. αντίστοιχα, ενώ ζυγίζει 1.210 κιλά.
Πατάει σε μαύρες ζάντες 20 ιντσών οι οποίες προέρχονται από το Kodiaq RS, ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 235/30, ενώ δανείστηκε από την Octavia RS τους δίσκους φρένων εμπρός-πίσω.
Για να μετατραπεί το Scala σε cabrio διθέσιο χρειάστηκαν πάρα πολλές επεμβάσεις στο αμάξωμα. Ενισχύθηκε το κάτω τμήμα, αφαιρέθηκε η οροφή και οι πόρτες. Για τη διαχείριση του αέρα πάνω από το αμάξωμα τοποθετήθηκαν δυο εξογκώματα πίσω από τα καθίσματα και μια αεροτομή στο πίσω άκρο. Για πιο δυναμικό ήχο εγκαταστάθηκε ένα τροποποιημένο σύστημα εξάτμισης.
Περνάμε τώρα στο αυστηρά διθέσιο εσωτερικό, όπου συναντάμε αγωνιστικά καθίσματα της Sparco με ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων, μαύρο διάτρητο δέρμα και λευκές ραφές.
Πίσω από τα καθίσματα υπάρχουν δυο λευκά κεντημένα όρθια λιοντάρια, ενώ η μουσική ακούγεται δυνατά χάρη στο subwoofer των 2.250 watt και τα ηχεία των 320 watt. Στο πορτμπαγκάζ του Slavia φιλοξενούνται δυο πτυσσόμενα ηλεκτρικά πατίνια.
Κάτω από τα πλευρικά μαρσπιέ, που προέρχονται από το Scala Monte Carlo, και πίσω από τις ζάντες υπάρχουν Led φώτα που ανάβουν στο μπλε, κόκκινο και λευκό χρώμα που έχει η τσέχικη σημαία. Το λογότυπο “Drive 125 Years” στις πόρτες αποτελεί αναφορά στην επέτειο της Skoda.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.