Πήραν μπρος οι μηχανές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών με την πρώτη χαλάρωση των μέτρων lockdown. Παράλληλα ξεκίνησε σταδιακά και το γενικότερο άνοιγμα των επιχειρήσεων του κλάδου, μέχρι νεωτέρας, βεβαίως, καθόσον όλα εξαρτώνται από την εξέλιξη των κρουσμάτων της πανδημίας.
Το προσεχές 15θήμερο είναι κρίσιμο και στη χώρα μας για το αν αυτή η «νέα κανονικότητα» θα κυλήσει ομαλά και θα φθάσουμε να γίνει, τελικά, μια …υγιής πραγματικότητα. Την ίδια ώρα, καινούργιοι κανονισμοί ασφαλείας στα καταστήματα λιανικής, αλλά και διαδικτυακές εφαρμογές όσον αφορά την προσέγγιση και την εξυπηρέτηση των καταναλωτών αποτελούν «στοίχημα» για την αγορά που μπαίνει σε μια άλλη εποχή από αυτή που έως τώρα γνωρίζαμε, γύρω από τη σχέση επιχείρησης-πελάτη. Και, μάλλον, έτσι θα πορευθεί για πολύ καιρό. Ούτως ή άλλως, πολλοί -εδώ και χρόνια- μας προετοίμαζαν για την αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας της χρήσης των αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως κορονοϊών.
Η νέα οικονομική «αλήθεια» που διαμορφώνεται γρηγορότερα -κατ’ ανάγκη- λόγω των έκτακτων συνθηκών γύρω από την υγεία και τη διασφάλιση της ζωής μας, παρασύρει και ολόκληρο το πλέγμα των μετακινήσεών μας, των μεταφορών, εντός κι εκτός πόλεων, σε διεθνές επίπεδο. Η παραγωγή, η διανομή, η εμπορία, η ιδιοκτησία, η ενοικίαση, η χρήση, η συνδεσιμότητα, η ηλεκτροκίνηση, τα καύσιμα, τα κόστη, τα τέλη, οι φορολογίες, η ανακύκλωση, η ασφάλεια, η αυτόνομη οδήγηση κα, αποτελούν το συνονθύλευμα των παραγόντων της επόμενης ημέρας, για το κτίσιμο μιας περίτεχνης εικόνας, που πρέπει να μην είναι χαώδης, αλλά, τεχνικά και λογιστικά προσδιορισμένη στη λογική μιας κυκλικής οικονομίας.
Πρώτοι απ’ όλους, όπως το συνηθίζουν, οι Γερμανοί φρόντισαν να οργανωθούν, στην περίοδο της καραντίνας. Τι μας λένε οι τελευταίες ειδήσεις: Η Volkswagen προχωρεί σε επενέναρξη των δραστηριοτήτων του εργοστασίου στο Βόλσμπουργκ της Γερμανίας -το μεγαλύτερο στον κόσμο- ακολουθώντας το παράδειγμα των υπολοίπων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης. Η VW -ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων στον κόσμο- γιορτάζει το άνοιγμα της μονάδας του με ένα κινούμενο σχέδιο που δείχνει το λογότυπο της VW να «τρώει» κορωνοϊούς. BMW, Daimler και VW στοιχηματίζουν στην αποτελεσματικότητα των γερμανικών αρχών στην ανίχνευση και αντιμετώπιση κρουσμάτων κορωνοϊού, σε συνδυασμό με την «ανθεκτικότητα» του συστήματος υγείας.
Επανεκκίνησαν και οι δραστηριότητες παραγωγής στα περισσότερα εργοστάσια οχημάτων και κινητήρων της Ford, στην ηπειρωτική Ευρώπη. Η παραγωγή προχωρεί σταδιακά από στις 4 Μαΐου στα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων στο Σαρλιούις και στα εργοστάσια εργασιών συναρμολόγησης και κατασκευής κινητήρων στην Κολονία της Γερμανίας. Ακόμη, ξαναρχίζουν οι εργασίες στο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων στη Βαλένθια της Ισπανίας και στις εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων και παραγωγής κινητήρων στην Κραϊόβα της Ρουμανίας.
Πάντως, σε ό,τι αφορά γενικότερα, τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η καγκελάριος Μέρκελ δήλωσε ότι ο κλάδος θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο στο πρόγραμμα ανασυγκρότησης της οικονομίας, ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, πως στη διάσκεψη της κυβέρνησης με τους αυτοκινητοβιομηχάνους, δεν θα λαμβάνονταν αποφάσεις σχετικά με παροχή κινήτρων για την αγορά αυτοκινήτου. Ανοιχτό, όμως, είναι το ενδεχόμενο να δοθεί «επιδότηση καινοτομίας» για την αγορά οχημάτων τεχνολογίας φιλικότερης προς το περιβάλλον. Πάνω σε αυτή τη γραμμή, όπως φαίνεται, θα κινηθούν οι περισσότερες χώρες στο εξής.