Χαράς ευαγγέλια, μετά τις ανακοινώσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα… Όχι όμως ακριβώς, ας είμαστε ρεαλιστές. Πολύ σωστό το όλο project και μάλιστα έπρεπε να είχε «τρέξει» από καιρό, ώστε να συγχρονιστούμε με τις ταχύτητες άλλων ευρωπαϊκών χωρών επί του προκειμένου. Όμως, δεν είναι δυνατό να αποκτήσουμε ξαφνικά όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διότι οι τιμές είναι ακόμη ψηλά και οι υποδομές έχουν κι αυτές… πολύ δρόμο. Τα τελευταία νέα μας λένε ότι περισσότεροι από 2,8 εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης θα χρειαστούν στην Ευρώπη μέχρι το 2030, περίπου 15 φορές περισσότεροι από αυτούς που υπάρχουν σήμερα, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γηραιάς Ηπείρου.
Και, ασφαλώς, αυτή η ανάγκη αναμένεται να ανεβάσει στα ύψη τη συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών με εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς τα επόμενα χρόνια εκ των πραγμάτων θα ενώσουν, υποχρεωτικά, τις δυνάμεις τους για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση. Ενώθα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι ανάγκες για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα αναμένεται να είναι ακόμη πιο αυξημένες με ολοκληρωμένα δίκτυα σε όλες τις αστικές περιοχές. Διότι τα φορτηγά και τα λεωφορεία έχουν διαφορετικές ανάγκες από τα αυτοκίνητα, λόγω της υψηλότερης ζήτησης ισχύος και ενέργειας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) θεωρεί τη συγκεκριμένη περίοδο καθοριστική, καθώς σύντομα θα αποτελέσει ευκαιρία επένδυσης για να δημιουργηθούν τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά κτίρια δεκάδες σταθμοί φόρτισης.
Μέχρι όλα αυτά να εξελιχθούν, η πραγματικότητα είναι ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης αντιμετωπίζουν ένα νέο πρόβλημα, που σχετίζεται με τις επιπτώσειςτης πανδημίαςτου κορωνοϊού: ένα πλήθος αδιάθετων αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε Ε.Ε., EFTA και Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 57% τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2029, σε 623.812 οχήματα. Και οι 27 χώρες της Ε.Ε. είδαν μείωση των πωλήσεων νέων οχημάτων σε διψήφιο ποσοστό, ενώ στο Η.Β. σημειώθηκε μείωση της τάξης του 89% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Τα στοιχεία δείχνουν μία ελαφρά βελτίωση σε σύγκριση με τις «βουτιές» του Μαρτίου και του Απριλίου, ωστόσο συνεχίζουν να κινούνται σε σημαντικά χαμηλότερα της περσινής χρονιάς μεγέθη. Η παραγωγή παραμένει ακόμη αρκετά χαμηλότερα των προ κρίσης επιπέδων, ωστόσο λόγω της κωματώδους κατάστασης της ζήτησης, ακόμη και αυτή η μειωμένη παραγωγή οδηγεί σε πλεόνασμα νέων οχημάτων, γεγονός που βαρύνει αρνητικά την πορεία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπιέζοντας τα κέρδη και απειλώντας θέσεις εργασίας…