Υπάρχουν σχέσεις που δε ξεθωριάζουν με το πέρασμα των χρόνων, αντιθέτως γίνονται όλο και πιο δυνατές, όπως αυτή που διατηρεί εδώ και δυο δεκαετίες η Opel με τον πρώην οδηγό αγώνων Χοακίμ Βίνκελχοκ.
Για λογαριασμό της γερμανικής εταιρείας συμμετείχε σε αγώνες για τέσσερα χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα δεκαέξι χρόνια εκτελεί χρέη πρεσβευτή. Παράλληλα με την πείρα και τις γνώσεις του έχει συμβάλει στην εξέλιξη πολλών σπορ μοντέλων της Opel.
Πάμε λοιπόν να ρίξουμε μια ματιά στο εντυπωσιακό βιογραφικό του που έχει συνταχθεί μετά από πολλά χιλιόμετρα μέσα στις πίστες. Το 1988 αναδείχτηκε νικητής στο γερμανικό και ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Formula 3 με την ομάδα WTS του μάνατζερ του Μίκαελ Σουμάχερ, Γουίλι Γουέμπερ. Ένα χρόνο αργότερα μεταπήδησε στη Formula 1 με την AGS πριν τον απορροφήσουν ολοκληρωτικά οι αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού.
Το 1993 έγινε Πρωταθλητής με την BMW, ενώ το 1999 με τη βαυαρική εταιρεία κέρδισε το θρυλικό 24 Ωρών του Λε Μαν. Τότε ήταν που άρχισε να δέχεται τις πρώτες κρούσεις από εκπροσώπους της Opel για να μετακινηθεί στο δυναμικό της. Τελικά μετά από πιέσεις ο Χοακίμ πήρε μεταγραφή για την εταιρεία με έδρα το Ρούσελχαϊμ της Γερμανίας.
Το 2000 επέστρεψε στο DTM (Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού) με την Opel, όπου κατέκτησε την pole position με το Astra V8 Coupe των 460 ίππων στην πίστα Norisring της Νυρεμβέργης. Ως επιβράβευση η Opel τοποθέτησε στο Astra V8 Coupe πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω.
Μετά από τέσσερις επιτυχημένες σεζόν στο DTM με την Opel ο Χοακίμ «κρέμασε» το κράνος του στο τέλος του 2003 για πάντα. Ωστόσο συμμετέχει με την Opel σε ράλι ιστορικών αυτοκινήτων, ενώ αγαπημένα του μοντέλα είναι τα Kadett B 1900 Rallye και το Admiral V8.
Πρόσφατα βρέθηκε πίσω από το τιμόνι ενός σύγχρονου οχήματος, του Grandland X, το οποίο είναι το πρώτο μοντέλο της Opel με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.