1.100 ίπποι θα είναι η ισχύς του πρώτου hypercar που θα κινείται με υδρογόνο, τουλάχιστον σύμφωνα με τη Viritech, την εταιρεία που φιλοδοξεί ότι θα καταφέρει να το δημιουργήσει.
Η ονομασία που η Viritech σκοπεύει να δώσει στο υδρογονοκίνητο hypercar είναι Apricale. Το όνομα προέρχεται από μία κοινότητα στην Ιταλία η οποία βρίσκεται περίπου 25 χιλιόμετρα βόρεια του Σαν Ρέμο.
Ξενέρωτο το υδρογόνο; Για άκου αυτό και τα ξαναλέμε (video)
Ο βασικός στόχος της δημιουργίας του είναι η εταιρεία να δείξει τις ικανότητές της, σε ό,τι αφορά την τεχνολογία που διαθέτει γύρω από τις κυψέλες καυσίμων που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Ακόμα, θέλει να δείξει ότι το υδρογόνο είναι καλύτερη λύση για την κάλυψη των αναγκών μετακίνησης του μέλλοντος, συγκριτικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μπαταρία.
Μία καινότομα λύση που εφάρμοσε η Viritech έχει να κάνει με τη μείωση του βάρους των εξαρτημάτων που απαιτούνται για τη λειτουργία του συστήματος υδρογόνου. Ένα από τα εντυπωσιακότερα είναι ότι οιδεξαμενές αποθήκευσης του υδρογόνου είναι ενισχυμένες με γραφένιο, ώστε να έχουν μεγαλύτερη αντοχή. Αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς να τις κάνουν να λειτουργήσουν ως δομικά στοιχεία του αμαξώματος. Έτσι, εκτός από το βάρος επιτυγχάνεται και μείωση του κόστους.
Προς το παρόν η Viritech δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Apricale. Μοναδική εξαίρεση είναι εκείνο που αναφέραμε και νωρίτερα, δηλαδή ότι η ισχύς θα είναι 1.100 ίπποι.
Πρόκειται για ισχύ η οποία ξεπερνάει τις περισσότερες προτάσεις της κατηγορίας και στέκεται κάτω από λίγα μόνο μοντέλα όπως η Bugatti Chiron, το Hennessey Venom F5, τα μοντέλα της Koenigsegg και μερικά ακόμα.
Μιλώντας για το αυτοκίνητο ο συνιδρυτής της Viritech, Matt Faulks, δήλωσε πως όταν κάποιος επιλέγει τις μπαταρίες για να δημιουργήσει ένα hypercar έχει δύο βασικά προβλήματα. Το ένα είναι το μέγεθος και το βάρος των μπαταριών. Το άλλο είναι η σε μεγάλο βαθμό χρήση υλικών τα οποία ναι μεν είναι ανακυκλώσιμα όπως το λίθιο, όμως με την εξέλιξη που έχουμε σημειώσει μέχρι σήμερα ο βαθμός στον οποίο ανακυκλώνονται είναι μικρός.
Άγνωστο παραμένει πότε θα είναι έτοιμο το Apricale όμως είναι γνωστή η τιμή του. Περίπου 1.5 εκατομμύρια λίρες. Με τη σημερινή ισοτιμία αυτό είναι 1.7 εκατομμύρια ευρώ.