15 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδιάζει να παρουσιάσει η Toyota μέχρι το 2025, σύμφωνα με όσα δηλώνουν άνθρωποι της εταιρείας.
Οι αξιωματούχοι είπαν ότι είναι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ότι το bZ4X αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα.
Γενικά η Toyota δεν έχει δείξει τόσο θερμή υποδοχή απέναντι στην ηλεκτροκίνηση όσο άλλες εταιρείες, ενώ και όσα έχει πει κατά καιρούς ο επικεφαλής της, Akio Toyoda, δείχνουν ότι δε θεωρεί τη μετάβαση σε αυτοκίνητα μπαταρίας τη λύση για τη σωτηρία του πλανήτη. Τουλάχιστον όχι τη μοναδική.
Ωστόσο, η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε πριν από λίγες μέρες το πρώτο από 15 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σχεδιάζει να παρουσιάσει το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για το bZ4X, ένα SUV λίγο μεγαλύτερο από το RAV4. Προσφέρεται με κίνηση μόνο στον μπροστά ή και στους δύο άξονες, με το πρώτο να έχει αυτονομία 402 χλμ. και το δεύτερο 354 χλμ.
Μπορεί αυτά τα νούμερα να μην ακούγονται πολύ μεγάλα, όμως Αμερικανοί υψηλόβαθμοι της Toyota αναφέρουν ότι ο μέσος Αμερικανός κάνει 64 ή λιγότερα χλμ. κάθε μέρα, οπότε δε χρειάζεται η αυτονομία να είναι μεγαλύτερη. Τα χιλιόμετρα που διανύει κάποιος κάθε μέρα κατά μέσο όρο στην Αμερική δε διαφέρουν πολύ και στην Ευρώπη, οπότε τα παραπάνω ισχύουν και στη δική μας ήπειρο.
Δείτε ακόμα
Η Toyota σίγουρα έχει επενδύσει στο bZ4X και έχει ελπίδες γι’ αυτό. Άλλωστε η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 2017, οπότε έχει αφιερωθεί πολύς χρόνος αλλά και χρήμα σε αυτό. Παρ’ όλα αυτά, τα ίδια στελέχη αναφέρουν ότι δεν περιμένουν άλμα στις πωλήσεις ηλεκτρικών μέχρι οι μπαταρίες να γίνουν στερεού τύπου (solid state). Υποστηρίζουν πως όταν γίνει αυτό, όπου γυρίζουμε το βλέμμα θα βλέπουμε ηλεκτρικά.
Με τις solid state μπαταρίες να απέχουν ακόμα, όμως, η Toyota εργάζεται πάνω στην επόμενη γενιά μπαταριών λιθίου η οποία υπόσχεται καλύτερη ενεργειακή αυτονομία, άρα μεγαλύτερη χωρητικότητα με μικρότερο όγκο και βάρος.
Παρά την παρουσίαση ηλεκτρικών, η Toyota θα συνεχίσει την εναλλακτική της προσέγγιση προς την καθαρή αυτοκίνηση, προσφέροντας υβριδικά, plug-in υβριδικά και αυτοκίνητα υδρογόνου.