Την εικόνα του αποφάσισε να τσαλακώσει στην κυριολεξία το νέο Kia Sorento, καθώς υποβλήθηκε στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός αποφάσισε λοιπόν ότι στο μεγάλο κορεάτικο SUV αξίζουν πέντε αστέρια.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του Sorento παρέμεινε σταθερός, ενώ ο δεξιός μηρός και το στήθος του οδηγού έλαβαν περιορισμένη προστασία. Παρότι οι υπόλοιπες μετρήσεις ήταν καλές, ορισμένες δομές στον ταμπλό αποδείχτηκε ότι θα μπορούσαν να γίνουν επικίνδυνες για τους επιβάτες.
Η ανάλυση του φράγματος στο οποίο προσέκρουσε το Sorento έδειξε ότι σε ορισμένες περιοχές καταγράφηκε υψηλή παραμόρφωση κάτι που θα σήμαινε κίνδυνο για το άλλο αυτοκίνητο αν μιλούσαμε για ένα αληθινό τρακάρισμα.
Kia: Πόσα εκατομμύρια κόστισαν οι δυο νέοι κινητήρες της;
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία ήταν καλή ή επαρκής για όλες τις κρίσιμες περιοχές στο σώμα τόσο του οδηγού όσο και του πίσω επιβάτη. Εξίσου καλά τα κατάφερε το Sorento στην πλευρική πρόσκρουση με εμπόδιο και στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, όπου η προστασία ήταν τουλάχιστον επαρκής.
Το Sorento διαθέτει κεντρικό αερόσακο, ο οποίος προστάτεψε καλά τα κεφάλια των εμπρός επιβατών αποτρέποντας την επαφή τους. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους είναι σε θέση να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Η προστασία των παιδιών ήταν καλή στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο αυχένας του 10χρονου επιβάτη, καθώς η προστασία εκεί ήταν οριακή. Στην πλευρική πρόσκρουση τώρα η προστασία των παιδιών ήταν αρκετά υψηλή. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος εμπρός.
Το καπό του Sorento παρείχε καλή ή επαρκή προστασία το κεφάλι του πεζού, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Ο προφυλακτήρας παρείχε επίσης καλή ή επαρκή προστασία στα πόδια του πεζού, όμως η προστασία της λεκάνης ήταν κυρίως φτωχή.
Το στάνταρ σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του Sorento μπορεί να ανιχνεύσει ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες, καθώς και άλλα οχήματα. Στις δοκιμές του EuroNCAP η απόκριση του συστήματος στους πεζούς ήταν επαρκής, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται ή να μετριάζονται στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ στους ποδηλάτες ήταν καλή.
Στάνταρ είναι και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, το οποίο ενεργοποιεί τα φρένα αμέσως μετά την πρώτη πρόσκρουση για να αποτρέψει το όχημα να εμπλακεί σε δευτερεύουσες. Το προηγμένο σύστημα e-Call σε περίπτωση ατυχήματος στέλνει αυτόματα ένα μήνυμα στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αναφέροντας την τοποθεσία του αυτοκινήτου. Δεν απουσιάζει από την εξοπλιστική λίστα η κάμερα που εντοπίζει τα τοπικά όρια ταχύτητας, η υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας και η υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας εμπρός-πίσω.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του Sorento.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 82%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 63%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 87%