Η Ferrari κατέκτησε την πρώτη θέση, στον 100ό αγώνα στις 24 Ώρες του Λε Μαν, που προσμετρά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC).
Ήταν ο αγώνα του αιώνα, καθώς οι θρυλικές 24Ώρες του Λε Μαν γιόρτασαν τις 100 διοργανώσεις, και 350.000 θεατές στριμωγμένοι στα 13 χλμ. της διαδρομής χόρτασαν παρακολουθώντας σκληρές μονομαχίες, κόντρες και ανακατατάξεις,
WEC: Η Ferrari με το Νο 51 στον αγώνα του αιώνα
Είδαν την κόκκινη Ferrari με τον αριθμό 51 που μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια του 24ώρου οι Γκουίντι/Καλάντο/Τζιοβινάτσι να παίρνει τη νίκη συμπληρώνοντας 342 γύρους, όσο και η Toyota Νο 8 με τους και τρίτη η Cadillac με το Νο 2 στην πρώτη της επαφή με το Λε Μαν.
Η Ferrari επέστρεψε στον θρυλικό αγώνα μετά από 50 χρόνια.
Η επιστροφή της Ferrari
Σημείωσε την pole position, με την άλλη Ferrari με τον σημαδιακό αριθμό 50, με τους Φουόκο/Μολίνα/Νίλσεν (5οι τελικά στη γενική κατάταξη) και τερμάτισε πρώτη, δίνοντας κατά κάποιον τρόπο το μήνυμα ότι ο «αρχηγός» επέστρεψε.
Και μπορεί στους προηγούμενους αγώνες του πρωταθλήματος η Toyota να κέρδιζε, αλλά η Ferrari είχε δώσει το μήνυμα καθώς ήταν πάντα ανταγωνιστική και στον πιο δύσκολο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος αντοχής (WEC) η Ferrari «μίλησε» με τον δικό της τρόπο.
Φυσικά οι 24Ώρες του Λε Μαν δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με κάποιον άλλος αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος αντοχής.
85% με full power σε κάθε γύρο τα μοτέρ
Είναι ένας πολύ σκληρός αγώνας, πολύ γρήγορος, αν σκεφτείτε ότι τα αυτοκίνητα «ταξιδεύουν» με full power στο 85% του γύρου, που σημαίνει τι αντοχή πρέπει να έχουν τα μοτέρ, τα κιβώτια, τα φρένα, ενώ πόσο δυνατά πρέπει να είναι και οι προβολείς ώστε οι οδηγοί να μην χάνουν τίποτα από την ορατότητα με αποτέλεσμα να μειώνουν ρυθμό.
Είναι ένας αγώνας έντασης και πάθους 24 ωρών.
Η διαφορά της Ferrari από τη δεύτερη στη γενική κατάταξη Toyota, που της έσπασε το σερί των 5 νικών, ήταν 1’21’’793, και 2’18’’917 από την τρίτη Cadillac, αλλά με ένα γύρο λιγότερο για την αμερικάνικη ομάδα.
Η Toyota έφυγε με τη χαρά του ταχύτερου γύρου, (που παρ΄ολίγο να τα χάσει όλα όταν ο Χιρακάβα 2 ώρες περίπου πριν το τέλος έσκασε στις μπαριέρες και αναγκάστηκε να μπει στα πιτς για αλλαγή μερών του αμαξώματος μπροστά/πίσω) καθώς τα χρονόμετρα έδειξαν 3’25’’549 έναντι 3’25’’890 της Ferrari (Νο 51).
Η Ferrari όμως που σημείωσε την υψηλότερη τελική μεταξύ των δύο, 345,62 χλμ./ώρα με την Toyota (Νο 8) 343,43 χλμ./ώρα, αλλά η υψηλότερη τελική 346,73 σημειώθηκε από την άλλη Toyota (Νο 7) που έγραψε μόνο 239 γύρους.
Η νικήτρια Ferrari πραγματοποίησε 30 στάσεις στα πιτς, έναντι 31 της Toyota και 29 της Cadillac, που αν προσθέσουμε στην επίδοση και την 4η θέση με την άλλη Cadillac με τον αριθμό 3, η εμφάνισή της είναι άκρως επιτυχημένη.
Στη Peugeot παρά τις αναβαθμίσεις, η συνταγή δε της βγήκε, καθώς είχε το πλέον επαναστατικό αυτοκίνητο από πλευράς σχεδιασμού, με το πρώτο Peugeot 9X8 να βρίσκεται στην 8η θέση με τον αριθμό 93.
Ούτε της Porsche τη χρονιά που γιορτάζει τα 75 χρόνια της της «βγήκε» η συνταγή, καθώς η πρώτη στον τερματισμό βρίσκεται στην 9η θέση, 13 γύρους λιγότερους από τους νικητές.
Για τους φίλους των στατιστικών στοιχείων να αναφέρουμε ότι οι νικητές Γκουίντι/Καλάντο/Τζιοβινάτσι οδήγησαν για 115/117/110 γύρους αντίστοιχα συμπληρώνοντας περισσότερο από 7 ώρες ο καθένας, πίσω από το τιμόνι.
Οι οδηγοί της Toyota, Χάρτλεϊ/Μπουεμί/Χιρακάβα συμπλήρωσαν τους ίδιους γύρους με τους οδηγούς της Ferrari, 118/111/113 αντίστοιχα και αυτοί για περισσότερο από 7 ώρες στο τιμόνι.
Για την Cadillac τους περισσότερους γύρους τους συμπλήρωσε ο Μπάμπερ με 131 και 9 ώρες στο τιμόνι, ο Λιν για 126 γύρους και αυτός λίγο λιγότερο από 9 ώρες και ο Γουέστμπρουκ 84 με περισσότερες από 5 ώρες.
Φυσικά δεν ήταν συνέχεια στο τιμόνι, όλες αυτές οι ώρες.
Για τη Ferrari ήταν η 10η νίκη στις 24 Ώρες του Λε Μαν, η πρώτη το 1965.
100 αγώνες Λε Μαν λοιπόν με τη Ferrari να επιστρέφει και να κερδίζει.
Λέτε αυτή η νίκη να «παίξει» καταλυτικό ρόλο και στη Formula 1 και τη δούμε να διεκδικεί νίκες από την άπιαστη Red Bull, ενώ παρατηρούμε ότι και η Mercedes αρχίζει να ανακτά το χαμένο έδαφος.
Δείτε το βίντεο: