Ποιος είπε ότι η ηλεκτροκίνηση έρχεται για να καταργήσει τις επιδόσεις; Σίγουρα πάντως όχι η Volkswagen, η οποία μας συστήνει το πιο ισχυρό αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της.
Ο λόγος για το νέο ID.4 GTX, το οποίο μόλις έκανε απόβαση στην Ελλάδα. Επιβάλλεται να ξεκινήσουμε με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. To νέο ID.4 GTX διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο στο μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα.
Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη (PSM) και βάρους 90 κιλών, παράγει 204 ίππους και 310 Nm ροπής. Ο μπροστινός ασύγχρονος κινητήρας, βάρους 60 κιλών, αποδίδει 109 ίππους και 162 Nm ροπής. Οι δυο κινητήρες δημιουργούν ένα σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης.
Η γερμανική εταιρεία έχει αναπτύξει το Vehicle Dynamics Manager (VDM), έναν ηλεκτρονικό «διαχειριστή» που παρακολουθεί κάθε κίνηση του ID.4 GTX, διασφαλίζοντας ότι η δυναμική οδήγηση, η πρόσφυση και η σταθερότητα βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο ανά πάσα στιγμή.
Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 299 ίππους, ενώ ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,2 δευτ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction), τα οποία παραμετροποιούν το τιμόνι, τους ηλεκτροκινητήρες και το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC (διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο Sports Plus).
Δείτε ακόμα: Εργοστάσιο μπαταριών ετοιμάζει η Volkswagen στην Ευρώπη
Η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 77 kWh και βάρους 486 κιλών, βρίσκεται τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες, κάτω από την καμπίνα επιβατών, επομένως κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων στους άξονες. Με μια πλήρη φόρτιση της υπόσχεται αυτονομία 481 χλμ. Η Volkswagen εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.
Η φόρτιση μπορεί να γίνει με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές (DC) ρεύμα. Χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο Mode 3, το ID.4 GTX φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) με έξοδο έως 11 kW. Σε ένα σταθμό γρήγορης φόρτισης DC αποκτά ενέργεια για 300 χλμ. σε περίπου 30 λεπτά – με ισχύ φόρτισης έως 125 kW.
Η φόρτιση στο σπίτι ή το γραφείο, γίνεται με πολύ βολικό τρόπο, με το ID. Charger, ένα wallbox που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιτύχει ισχύ φόρτισης έως 11 kW.
Στο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας του νέου ID.4 GTX ανήκει το πακέτο IQ.Drive, το οποίο περιλαμβάνει Park Distance, Lane Assist, αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου φρεναρίσματος κατά τη επικίνδυνη διασταύρωση πορείας με αντίθετα ερχόμενο όχημα και εξελιγμένο Predictive Adaptive Cruise Control, με λειτουργία stop&go.
Η σιλουέτα του νέου ID.4 GTX είναι επιβλητική, καθώς το μήκος του φτάνει τα 4,58 μέτρα, ενώ στάνταρ είναι οι εμπρός προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix και τα πίσω τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.
Χάρη στο μεταξόνιο των 2,77 μέτρων οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετά άνετοι, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 543 έως 1.575 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει οθόνη 5,3 ιντσών, η οποία προβάλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 10 ή 12 ιντσών Διαθέσιμη είναι και head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, με τις εντολές να «αιωρούνται» περίπου δέκα μέτρα μπροστά από το όχημα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Η τιμή του νέου ID.4 GTX στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα 47.500 ευρώ, με το όφελος του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».