Με μία επιβλητική εμφάνιση ο Hamilton πήρε τη νίκη στον πρώτο αγώνα που έγινε στο Κατάρ, χωρίς να απειληθεί ούτε στιγμή από τον Verstappen, ο οποίος κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες με τη δεύτερη θέση και τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Αξιοσημείωτη είναι η επιστροφή του Alonso στο βάθρο καθώς ο Ισπανός τερμάτισε τρίτος.
Εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα ο Hamilton εκκίνησε καλά και κράτησε τη θέση του απέναντι στον Gasly, ενώ πολύ καλά έφυγε και ο Alonso ο οποίος στην πρώτη στροφή κατάφερε να στρίψει τρίτος, δηλαδή στη θέση την οποία εκκίνησε.
Πιο πίσω ο Verstappen έκανε πάρα πολύ καλό ξεκίνημα και από την έβδομη θέση πετάχτηκε στην τέταρτη. Προς στιγμή φάνηκε ότι θα ανέβει ακόμα πιο ψηλά όμως ο Alonso του έκλεισε την πόρτα. Μάλιστα ο Ισπανός κατάφερε λίγο αργότερα να προσπεράσει τον Gasly και να βρεθεί εκείνος στη δεύτερη θέση, όμως η διαφορά δυναμικότητας από τον Hamilton ήταν πολύ μεγάλη και
Αντίθετα με τον Verstappen, ο Bottas που ήταν έκτος στο grid, έπεσε στην 11η θέση μπλέκοντας περαιτέρω στην κίνηση.
Στους επόμενους γύρους σταδιακά οι μάχες άρχισαν να μειώνονται. Ο Perez ήταν εκείνος που έκανε κάποιες προσπεράσεις θέλοντας να ανέβει πιο ψηλά στην κατάταξη, ενώ από ένα σημείο και μετά το ίδιο έκανε και ο Bottas.
Φυσικά μέσα σε λίγους γύρους έκανε και ο Verstappen τις δύο προσπεράσεις απέναντι σε Gasly και Alonso που χρειαζόταν, ώστε να βρεθεί στη δεύτερη θέση. Όταν τα κατάφερε απείχε περίπου 8 δευτερόλεπτα από την κορυφή.
Η ώρα των pit stop
Ο Ολλανδός δεν μπορούσε να μειώσει τη διαφορά οπότε η Red Bull ήταν η πρώτη που έκανε κίνηση καλώντας τον Verstappen στα pits στον γύρο 17, βγάζοντας τη μεσαία γόμα της Pirelli και βάζοντας τη σκληρή ώστε να μπορέσει να την κρατήσει για πολλούς γύρους.
Στη Mercedes δεν ήθελαν να κάνουν ακόμα pit stop όμως αναγκάστηκαν από την κίνηση της Red Bull, οπότε ένα γύρο αργότερα μπήκε και ο Hamilton στα pits κάνοντας ακριβώς την ίδια επιλογή ελαστικών.
Παρά το γεγονός ότι ο Verstappen είχε το πλεονέκτημα του undercut, ο Ολλανδός δεν κατάφερε να μειώσει τη διαφορά που χώριζε τους δύο οδηγούς πριν από τις στάσεις τους για αλλαγή ελαστικών, η οποία παρέμεινε πάνω από τα 8 δευτερόλεπτα.
Δύο γύρους αργότερα η Red Bull κάλεσε και τον Perez στα pits. όμως σε αυτή την περίπτωση η Mercedes δεν ακολούθησε. Αντίθετα, ενημέρωσε τον Bottas ότι ίσως πάνε σε στρατηγική ενός pit stop, ώστε να αντιμετωπίσουν τον Perez για την τρίτη θέση.
Μάχη για την τρίτη θέση
Σταδιακά τόσο ο Bottas όσο και ο Perez προσπέρασαν τους υπόλοιπους συνδυασμούς και βρέθηκαν στις θέσεις 3 και 4, αντίστοιχα, με τη διαφορά ανάμεσά τους να είναι στα 20 δευτερόλεπτα.
Το πρώτο κλατάρισμα από πολλά
Ωστόσο αυτή η απόφαση έμελλε να δημιουργήσει πολύ μεγάλο πρόβλημα στον Φινλανδό. Στον γύρο 33 το μπροστά αριστερά ελαστικό του είχε κλατάρισμα. Αυτό τον ανάγκασε να κάνει σχεδόν ολόκληρο τον γύρο σε πολύ πιο αργό ρυθμό, να μπει στα Pits, να βάλει τη σκληρή γόμα και να αλλάξει και την μπροστά αεροτομή, η οποία λόγω του κλαταρίσματος ακουμπούσε στην άσφαλτο και είχε υποστεί ζημιά.
Όλα τα παραπάνω είχαν αποτέλεσμα ο δεύτερος οδηγός της Mercedes να πέσει από την τρίτη θέση όπου βρισκόταν, στη 14η. Μπορεί ο ίδιος να μην είχε πλέον ούτε μαθηματικές ελπίδες για το πρωτάθλημα οδηγών, όμως αποτέλεσε σημαντικό ζήτημα για τη Mercedes στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Δεύτερα pit stop
Στους γύρους που ακολούθησαν οι μάχες στην πίστα μειώθηκαν, με το επόμενο σημαντικό γεγονός να είναι το δεύτερο pit stop του Verstappen στον γύρο 42 για να βάλει τη μεσαία γόμα. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Perez για τη δική του δεύτερη αλλαγή, ενώ στον επόμενο μπήκε και ο Hamilton, όπως ήταν αναμενόμενο.
Οι Hamilton και Verstappen δεν έχασαν θέση καθώς βρίσκονταν σχεδόν 1 λεπτό μπροστά από τον Perez που ήταν πλέον τρίτος. Αντίθετα, ο Μεξικανός έπεσε έβδομος λόγω της στάσης που έκανε, με τους Alonso, Norris, Ocon και Stroll μπροστά του.
Ο Alonso τρίτος
Οι ισορροπίες που διαμορφώθηκαν έκαναν την Alpine και τον Alonso να εξετάζουν την προοπτική του ενός pit stop, η οποία θα μπορούσε να φέρει τον Ισπανό στην τρίτη θέση.
Ο Ocon δέχτηκε εντολή να κρατήσει πίσω του τον Perez όσο περισσότερη ώρα μπορούσε, όμως ο Γάλλος δε θα τα κατάφερνε για πολύ. Όταν η Red Bull βρέθηκε πίσω του με τη βοήθεια του DRS κατάφερε να τον προσπεράσει. Ο Ocon προσπάθησε να επιτεθεί για να πάρει πίσω τη θέση όμως χωρίς επιτυχία.
Μετά από αυτή την προσπέραση ο Perez απείχε 15 δευτερόλεπτα από τον Alonso που ήταν τρίτος, ενώ ανάμεσά τους βρισκόταν και ο Norris. Αυτό άλλαξε λίγο αργότερα με τον Βρετανό της McLaren να μπαίνει στα pits, οπότε πλέον η μάχη ήταν στα ίσα.
Ανατροπή και virtual safety car
Στον γύρο 51 είχαμε ακόμα ένα κλατάρισμα, στο μπροστά αριστερά ελαστικό του Russell. Στον ίδιο γύρο αποσύρθηκε ο Bottas ενώ στον 52 το ίδιο κλατάρισμα είχε και η άλλη Williams, εκείνη του Latifi. Αν και ο Russell κατάφερε να πάει στα pits και να βάλει καινούρια τετράδα, το ίδιο δε συνέβη και για τον Latifi, ο οποίος σταμάτησε σε μία έξοδο διαφυγής στη στροφή 10, με τέτοιο τρόπο που δεν επηρέασε καθόλου τη ροή του αγώνα, αρχικά, όμως έφερε την επιβολή εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) στον γύρο 55.
Βλέποντας εκείνους που έκαναν ένα pit stop να αντιμετωπίζουν προβλήματα, η Alpine ζήτησε από τον Alonso να μην πατάει στα kerb. Ωστόσο, ο Ισπανός ήταν τυχερός καθώς το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας τον έκανε να μειώσει ρυθμό προστατεύοντας τα ελαστικά του.
Το VSC εκμεταλλεύτηκε και ο Verstappen, ώστε να κάνει μία ακόμα στάση, να βάλει τη μαλακή γόμα και να κάνει τον ταχύτερο γύρο. Ο Ολλανδός είχε ήδη το πιο γρήγορο πέρασμα στο όνομά του, όμως ήθελε να εξασφαλίσει ότι δε θα κινδυνεύσει να το χάσει από τον Hamilton. Τελικά δεν κατάφερε να το κάνει με τη μαλακή γόμα καθώς το καθεστώς VSC αποσύρθηκε όταν είχε ήδη μπει στον τελευταίο γύρο, ωστόσο πήρε τον ένα βαθμό επειδή τα είχε καταφέρει πιο νωρίς.
Η Pirelli προειδοποίησε
Η Pirelli είχε προειδοποιήσει τις ομάδες να μην πάνε σε στρατηγική ενός pit stop καθώς η φθορά στην πίστα του Losail ήταν πολύ έντονη. Ταυτόχρονα, τα ελαστικά και ειδικά το μπροστά αριστερά δεχόταν πολύ μεγάλα φορτία επειδή η χάραξη έχει πολλές ανοιχτές καμπές που τα μονοθέσια στρίβουν με πολλά χιλιόμετρα. Τελικά αποδείχτηκε ότι η προειδοποίηση της ιταλικής εταιρείας έπρεπε να έχει ακουστεί. Αν είχε γίνει κάτι τέτοιο πολλοί οδηγοί θα είχαν αποφύγει τα προβλήματα.
Καρό σημαία
Ο Hamilton, λοιπόν, ήταν εκείνος που κέρδισε στην πρώτη επίσκεψη της Formula 1 στο Κατάρ, με τον Verstappen δεύτερο και τον Alonso να τερματίζει τρίτος και να επιστρέφει στο βάθρο. Ο Ισπανός τελευταία φορά τα είχε καταφέρει με τη Ferrari το 2014 στην Ουγγαρία, ενώ αυτό ήταν το 98ο podium της καριέρας του.
Ο Perez έμεινε τελικά τέταρτος, με τον Ocon στην πέμπτη θέση να συμπληρώνει την πάρα πολύ καλή εικόνα της Alpine και τον Stroll να περνάει έκτος τη γραμμή τερματισμού. Οι Sainz και Leclerc έφεραν τη Ferrari στις θέσεις 7 και 8, με τους Norris και Vettel να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Πρωτάθλημα
Μετά το Κατάρ η διαφορά Hamilton – Verstappen μειώθηκε στους 8 βαθμούς (351.5 για τον Verstappen και 343.5 για τον Hamilton), ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull πλησίασε και πάλι, καθώς τις δύο ομάδες χωρίζουν πλέον μόλις 5 βαθμοί (546.5 για τη Mercedes και 541.5 για τη Red Bull). Η Ferrari δείχνει να έχει ξεκαθαρίσει την τρίτη θέση με προβάδισμα 39.5 βαθμών, ενώ και η Alpine ξέφυγε 25 βαθμούς μπροστά από την AlphaTauri, με την οποία πριν τον αγώνα ισοβαθμούσαν στους 112 βαθμούς. Οι τελευταίες τέσσερις ομάδες δεν απειλούν και δεν απειλούνται καθώς η Aston Martin έχει 77 βαθμούς, η Williams 23, η Alfa Romeo 11 και η Haas 0.
Ο επόμενος αγώνας
Επόμενη στάση στο πρωτάθλημα της Formula 1 είναι η Σαουδική Αραβία το τριήμερο 3 – 5 Δεκεμβρίου, το οποίο είναι και το προτελευταίο Γκραν Πρι της χρονιάς. Πρόκειται για πίστα την οποία επίσης επισκέπτεται για πρώτη φορά η Formula 1 (γενικότερα τη Σαουδική Αραβία), οπότε οι ομάδες θα ξεκινήσουν και εκεί χωρίς δεδομένα, όπως έγινε στο Κατάρ.