Εκτός από την ηλεκτροκίνηση το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο στο μέλλον της αυτοκίνησης είναι η αυτόνομη οδήγηση.
Η Mercedes λοιπόν γράφει ήδη τις πρώτες σελίδες του εν λόγω κεφαλαίου, καθώς είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που έλαβε έγκριση για χρήση συστήματος αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, αφήνοντας πίσω της το σύστημα Autopilot Επιπέδου 2 της Tesla.
Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινήτων Μεταφορών (KBA) άναψε το πράσινο φως, επιτρέποντας στη Mercedes τη χρήση του συστήματος Drive Pilot σε διεθνές επίπεδο, υπό την προϋπόθεση ότι το θα επιτρέπει η εκάστοτε εθνική νομοθεσία.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Γερμανία είναι πρωτοπόρος, καθώς από το 2017 νόμος προβλέπει τη χρήση αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3. Έτσι από το πρώτο εξάμηνο του 2022 η ναυαρχίδα S-Class θα διατίθεται στην ιδιαίτερη πατρίδα της με το σύστημα Drive Pilot. Σημειώνεται ότι η έγκριση του συστήματος θα έχει ισχύ και στην EQS.
Το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Drive Pilot παίρνει τα ινία του οχήματος, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, όπως κυκλοφοριακή συμφόρηση, σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, επιτρέποντας στον οδηγό να πάρει (νόμιμα) τα χέρια του από το τιμόνι. Έτσι μπορεί να αξιοποιήσει το χρόνο του, για παράδειγμα να απαντήσει στα email του.
Διαβάστε ακόμα
Η χρήση του καινοτόμου Drive Pilot θα μπορεί να γίνει αρχικά στα 13.191 χλμ. των γερμανικών αυτοκινητόδρομων. Ωστόσο οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας και των Η.Π.Α και αναμένονται οι σχετικές εγκρίσεις.
Τα κουμπιά που βρίσκονται αριστερά και δεξιά ενσωματωμένα στο τιμόνι ενεργοποιούν το Drive Pilot, το οποίο αναλαμβάνει την ταχύτητα, τις αποστάσεις ασφαλείας και την διατήρηση του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας. Παράλληλα εντοπίζει τις πινακίδες οδικής σήμανσης και αντιδρά σε έκτακτα συμβάντα φρενάροντας ή κάνοντας ελιγμούς.
Χρησιμοποιεί αισθητήρες LiDAR, υπερήχους, έναν αισθητήρα υγρασίας στο τροχό, μια κάμερα στο πίσω παράθυρο και μικρόφωνα, για να αντιλαμβάνεται από τη σειρήνα ή το φάρο την παρουσία οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
Αν το Drive Pilot κρίνει ότι πρέπει ο οδηγός να πάρει ξανά τον έλεγχο του οχήματος τον ενημερώνει με ηχητικές και οπτικές ενδείξεις. Αν δεν υπάρξει αντίδραση το όχημα φρενάρει ελεγχόμενα και ακινητοποιείται. Έπειτα ενεργοποιούνται τα αλάρμ, το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης της Mercedes και ξεκλειδώνουν οι πόρτες.