Ένα από τα πολλά κρύα πρωινά του Μαρτίου φιλοξενηθήκαμε σε μια ζεστή εκδήλωση της Zeno Mobility, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Οίνου στην Παλλήνη.
Σε ένα ιδιαίτερα φιλόξενο περιβάλλον η Zeno Mobility παρουσίασε το στόχο της, ο οποίος είναι η διάδοση της μικροκινητικότητας στην Ελλάδα και συγκεκριμένα των Οχημάτων της Κατηγορίας Le.
Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να εξερευνήσουμε τα εν λόγω οχήματα, στα οποία περιλαμβάνονται ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικά σκούτερ/μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά μικρά τετράτροχα της κατηγορίας L6e /L7e, για ατομική ή επαγγελματική χρήση.
Διευκρινίζεται ότι τα αυστηρά διθέσια αυτά ηλεκτρικά τετράτροχα οχήματα προορίζονται αποκλειστικά για χρήση εντός της πόλης και όχι για το εθνικό οδικό δίκτυο, λόγω της συγκεκριμένης τους αυτονομίας και της χαμηλής ταχύτητας που μπορούν να αναπτύξουν.
Μια πρώτη γεύση από τα οχήματα αυτά μπορείτε να πάρετε από το φωτογραφικό υλικό που κατέγραψε ο φακός του motori. Το «παρών» έδωσε η Eco Cars με επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα, η BEEV με ομοειδή προϊόντα, η Ζhidou με επιβατικά οχήματα D1 και D2, η Tazzari με τα Zero City, η NIU με πλήρη σειρά δικύκλων, η Ε/Μ/W με ηλεκτρικά ποδήλατα και σκούτερ, η Micro με ηλεκτρικά πατίνια, η Fantic με ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια, η MC Chargers με τους ελληνικούς φορτιστές δικτύου.
Ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, κύριος Γιώργος Τζαβάρας, Γενικός Διευθυντής της Zeno Mobility, κατά τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας ομιλίας του, τόνισε ότι στόχος της εταιρείας είναι η προσιτή και αξιόπιστη ηλεκτροκίνηση.
Παράλληλα επισήμανε ότι το καθημερινό μποτιλιάρισμα, η δυσκολία στάθμευσης ειδικά στο κέντρο της πόλης, η ατμοσφαιρική ρύπανση και η εκτόξευση στις τιμές καυσίμων, είναι προβλήματα τα οποία μπορεί να καταπολεμήσει η μικροκινητικότητα.
Στα πλάνα της Zeno Mobility περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας προσιτής και αξιόπιστης σειράς προϊόντων, με συνεχείς προσπάθειες ανανέωσης/εμπλουτισμού της, η δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου, όπου κάτω από την ίδια στέγη, ο καταναλωτής θα μπορεί να βρει όλα τα σχετικά με την Κατηγορία Le προϊόντα και η σταθερή υποστήριξη μετά την πώληση των οχημάτων (service/ανταλλακτικά).
Σύμφωνα με τα στατιστικά, ένα μέσο οικογενειακό όχημα, χρησιμοποιείται στο 70% του χρόνου του από ένα ή δύο άτομα το πολύ, σε μικρές/μεσαίες καθημερινές διαδρομές εντός των αστικών κέντρων (που σπάνια ξεπερνούν τα 30-60 χλμ απόσταση, με τις μέσες ταχύτητες να μην αγγίζουν τα 20 χλμ./ώρα) και μόνο στο υπόλοιπο 30% της χρήσης του για κάθε άλλη δραστηριότητα (εκδρομές, οικογενειακές μετακινήσεις εκτός πόλεων, διακοπές κλπ.), με 4 ή και 5 άτομα ταυτόχρονα.
Τα περισσότερα σήμερα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για να ολοκληρώσουν ένα ταξίδι θα πρέπει να κάνουν μια ή και περισσότερες στάσεις για να φορτίσουν. Εδώ τίθεται το μεγάλο ζήτημα του δικτύου δημόσιων σταθμών φόρτισης στην Ελλάδα, το οποίο πράγματι επεκτείνεται, αλλά σίγουρα ακόμα δεν επαρκεί.
Υπάρχει όμως και η άλλη άποψη που λέει ότι στην παρούσα φάση η ηλεκτροκίνηση είναι κατάλληλη μόνο για αστικές μετακινήσεις. Γιατί να δώσει κάποιος ένα μεγάλο χρηματικό πόσο για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αν δε μπορεί να ταξιδέψει μαζί του; Μάλλον έχει έρθει η ώρα να ανακαλύψουμε στην Ελλάδα την έννοια και τα οφέλη της μικροκινητικότητας.