Το Γκραν Πρι Στυρίας είχε σημαντικά λιγότερα απρόοπτα συγκριτικά με το Γκραν Πρι Αυστρίας που έγινε μια εβδομάδα νωρίτερα, στην ίδια πίστα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι πρώτες θέσεις να καταληφθούν από τους πιο ισχυρούς συνδυασμούς. Έτσι, η πρώτη τετράδα ανήκε στους Χάμιλτον, Μπότας, Φερστάπεν και Άλμπον. Πρόκειται για τους οδηγούς που βρίσκονται στις δύο πιο ισχυρές ομάδες. Πιο πίσω έγιναν κάποιες μάχες, όμως ήταν περιορισμένες. Αε δούμε τι έγινε, αναλυτικά.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα όλοι εκκίνησαν χωρίς προβλήματα και έστριψαν στην πρώτη στροφή κανονικά. Ωστόσο, φτάνοντας στην τρίτη στροφή οι Λεκλέρκ και Φέτελ συγκρούστηκαν. Η επαφή ήταν τόσο έντονη που το μονοθέσιο του Μονεγάσκου ανέβηκε προς στιγμήν πάνω σε εκείνο του Γερμανού.
Το αποτέλεσμα ήταν να σπάσει η πίσω αεροτομή του Φέτελ και ένα κομμάτι από το πάτωμα του Λεκλέρκ. Έτσι, ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής οδήγησε το μονοθέσιό του μέχρι τα pits ώστε να εγκαταλείψει. Όσο για τον νεαρό της Ferrari, μπήκε για αλλαγή ελαστικών και εμπρός πτέρυγας. Όμως, μερικούς γύρους αργότερα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και αυτός.
Το περιστατικό ανάμεσα στις δύο Ferrari έφερε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας προκειμένου να μαζευτούν τα θραύσματα. Σύντομα η πίστα ήταν και πάλι καθαρή, οπότε στο τέλος του τρίτου γύρου το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε.
Στην επανεκκίνηση δεν υπήρξε κάποιο απρόοπτο. Μάλιστα, επειδή όλοι οι οδηγοί ήταν αρκετά κοντά μεταξύ τους, σημειώθηκαν αρκετές μάχες, ειδικά ανάμεσα στις ομάδες του midfield.
Σταδιακά οι διαφορές μεγάλωσαν και οι μάχες έγιναν λιγότερες. Ωστόσο, περίπου στον 20ο γύηρο ξεκίνησε ο χορός των pit stop, επαναφέροντας το ενδιαφέρον. Στον 26ο γύρο σημειώθηκε η τρίτη και τελευταία εγκατάλειψη του αγώνα. Ο οδηγβός που αναγκάστηκε να σταματήσει ήταν ο Οκόν, με τη Renault του να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα φρένα.
Ήδη πριν από τα pit stop ο Μπότας είχε αρχίσει να “κυνηγάει” τον Φερστάπεν για τη δεύτερη θέση. Επειδή ο Ολλανδός κινούνταν εμφανώς πιο αργά, η ομάδα του τον κάλεσε για αλλαγή ελαστικών. Στόχος ήταν από τη μία να μην μπει σε DRS ο Μπότας και από την άλλη ο Φερστάπεν να κινηθεί πιο γρήγορα, έχοντας φρέσκα ελαστικά.
Αρχικά η στρατηγική των “ταύρων” λειτούργησε, ωστόσο σταδιακά ο Φινλανδός άρχισε να πλησιάζει εκ νέου.
Τελικά στον 65ο γύρο η διαφορά έπεσε κάτω από το 1 δευτερόλεπτο. Στον 66ο ο Μπότας έκανε την πρώτη προσπάθεια να προσπεράσει, όμως η άμυνα του Φερστάπεν ήταν πάρα πολύ αποτελεσματική. Βέβαια, η διαφορά δυναμικότητας αλλά και φθοράς των ελαστικών ανάμεσα στα δύο μονοθέσια, επέτρεψαν στον οδηγό της Mercedes να ολοκληρώσει την προσπέραση στον επόμενο γύρο.
Πιο πίσω οι δύο McLaren συνεργάστηκαν, ώστε να κερδίσει η ομάδα όσο περισσότερα γινόταν. Ο Σάινθ βρισκόταν μπροστά από τον Νόρις, όμως ο Βρετανός είχε πιο φρέσκα ελαστικά. Έτσι, οι δύο οδηγοί πήραν την εντολή να αλλάξουν θέση, ώστε ο Νόρις να “κυνηγήσει” ό,τι περισσότερο μπορούσε. Όμως πριν το κάνουν φρόντισαν ο Νόρις να μείνει όσο περισσότερο γινόταν κοντά στον team mate του, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν το κέρδος από το DRS.
Τελικά η αλλαγή θέσης ήταν σωστή, καθώς από την 8η θέση ο Νόρις κατάφερε να ανέβει μέχρι την πέμπτη, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του. Βέβαια, για να το καταφέρει, βοηήθηκε λίγο από την τύχη.
Στον 70ο γύρο ο Πέρες (5ος) είχε πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής τον Άλμπον (4ος). Όμως, όταν ο Μεξικανός προσπάθησε να προσπεράσει, υπήρξε επαφή μεταξύ τους. Από αυτην ο Άλμπον συνέχισε κανονικά, όμως ο Πέρες είχε έντονο πρόβλημα με την εμπρός πτέρυγα, η οποία σχεδόν κατέρρευσε. Έτσι, πλεόν κινούνταν πολύ πιο αργά.
Επιπλέον, μπροστά από τον όγδοο Νόρις, ο Στρολ προσπάθησε να προσπεράσει τον Ρικιάρντο. Αν και τα κατάφερε στην τρίτη στροφή, τόσο ο ίδιος, όσο και ο Αυστραλός είχαν μπλοκάρισμα το οποίο οδήγησε σε κάκιστη έξοδο από τη στροφή. Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Νόρις προσπερνώντας αμέσως τον Ρικιάρντο. Στην τέταρτη στροφή έδωσε μάχη και με τον Στρολ. Σε αυτήν ο Καναδός κατάφερε να κρατήσει τη θέση του, όμως ένα γύρο μετά ο Νόρις κατάφερε να περάσει μπροστά.
Ως επιστέγασμα των προσπαθειών του, στη μικρή ευθεία ανάμεσα στις δύο τελευταίες στροφές της πίστας, ο Νόρις βρέθηκε πίσω από τον Πέρες, τον οποίο προσπέρασε άμεσα. Λίγα μέτρα αργότερα πέρασε τη γραμμή τερματισμού, κατακτώντας την πέμπτη θέση. Όσο για τους Πέρες, Στρολ και Ρικιάρντο, τα τρία μονοθέσια τερμάτισαν όντας το ένα σχεδόν δίπλα στο άλλο, όμως η σειρά παρέμεινε όπως την αναφέραμε. Στοιχείο άξιο αναφοράς είναι η διαφορά ανάμεσα στους τρεις. Ο Στρολ τερμάτισε μόλις 0.066 δευτερόλεπτα πίσω από τον team mate του, ενώ ο Ρικιάρντο απείχε μόλις 0.138 δευτερόλεπτα από τον Καναδό.
Η τελική κατάταξη βρήκε τον Χάμιλτον να πανηγυρίζει την 84η νίκη της καριέρας του και πλέον απέχει μόλις 7 από τις 91, που είναι το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Μπότας τερμάτισε δεύτερος, διατηρώτας την προωτοπορία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Φερστάπεν συμπλήρωσε το βάθρο, ανεβαίνοντας από την τελευταία, στην έκτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών.
Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Άλμπον. Ο Ταϊλανδός είχε ήρεμο αγώνα, εξαιρώντας το περιστατικό με τον Πέρες. Όπως αναφέραμε, την πέμπτη θέση κατέκτησε ο Νόρις, με τους Πέρες, Στρολ και Ρικιάρντο να ακολουθούν στις θέσεις 6, 7 και 8. Οι Σάινθ και Κβίατ ήταν εκείνοι που πήραν τους βαθμούς της ένατης και δέκατης θέσης.
Το βάθρο μπορεί να στήθηκε και πάλι στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού, όμως οι οργανωτές είχαν μια έκπληξη. Αυτή λεγόταν trophy robot, δηλαδή το ρομπότ των τροπαίων. Όυσιαστικά πρόιται για τέσσερα τραπεζάκια, τα οποία μετέφεραν τα τρόποια στους νικητές (3 για τους οδηγούς και ένα για τον κατασκευαστή). Ο λόγος για τη χρήση τους είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη τήρηση των αποστάσεων.
Αν και ο νέος τρόπος απονομής δε μας αρέσει, κατανοούμε την αναγκαιότητά του. Ωστόσο, θέλουμε να σημειώσουμε δύο στοιχεία που μας άρεσαν. Το ένα είναι ότι η Formula 1 χρησιμοποιεί και πάλι πραγματικές σημαίες. Αναφερόμαστε στις σημαίες που εμφανίζονται πίσω από τους οδηγούς, όταν ακούγονται οι εθνικοί ύμνοι της χώρας καταγωγής του οδηγού και της χώρας καταγωγής της νικητήριας ομάδας. Πριν από αρκετά χρόνια σταμάτησε η χρήση πραγματικών σημαιών. Στη θέση τους εμφανιζόταν μια σημαία, σε μια οθόνη που υπήρχε πίσω από τον κάθε οδηγό.
Το δεύτερο στοιχείο που μας άρεσε ήταν ότι ο Χάμιλτον θέλησε να σπάσει την αμηχανία που επικρατούσε κατά την απονομή. Για να το κάνει πήρε τη σαμπάνια και έφυγε από το βάθρο, προκειμένου να “βάλει στο παιχνίδι” όλη την ομάδα της Mercedes.
Το επόμενο ραντεβού της Formula 1 είναι το τριήμερο 17 – 19 Ιουλίου, οπότε θα πραγματοποιηθεί το Γκραν Πρι Ουγγαρίας.