To αμιγώς ηλεκτροκίνητο sedan της βαυαρικής εταιρείας έδωσε πρόσφατα εξετάσεις στον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP. Η νέα BMW i4 λοιπόν βαθμολογήθηκε με «λίαν καλώς» συγκεντρώνοντας τέσσερα αστέρια.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Η ανάλυση που έγινε στην παραμορφώσιμη επιφάνεια της κινητής πλατφόρμας, με την οποία συγκρούστηκε μετωπικά, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες η i4 θα είχε μέτριο βαθμό επικινδυνότητας για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική τώρα πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας, η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη ήταν καλή ή επαρκής. Χωρίς κανένα πρόβλημα ολοκλήρωσε η i4 τόσο την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, όσο και την πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο.
O βαθμός συγκράτησης μετατόπισης του εμπρός επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος στην πλευρική πρόσκρουση χαρακτηρίστηκε απλά επαρκής. Σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους, μπορούν να προστατέψουν καλά από τραυματισμό την περιοχή του αυχένα.
Υψηλό ήταν το σκορ της i4 στην προστασία ανήλικων επιβατών, ηλικίας 6 και 10 ετών, στη μετωπική και πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος.
Η i4 διαθέτει «ενεργό» καπό, το οποίο όταν οι αισθητήρες στον προφυλακτήρα ανιχνεύουν επαφή με πεζό, ανασηκώνεται ελαφρώς, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη απόσταση με τις σκληρές δομές που υπάρχουν από κάτω. Το «ενεργό» καπό απέδειξε ότι ανταποκρίνεται σε μεγάλο εύρος ταχυτήτων και αναστημάτων πεζών. H προστασία που παρείχε στο κεφάλι του πεζού ήταν καλή ή επαρκής. O προφυλακτήρας πέτυχε καλή προστασία για τα πόδια του πεζού, αλλά απέτυχε στην προστασία της λεκάνης.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) της i4 μπορεί να ανιχνεύσει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες. Η απόδοση του χαρακτηρίστηκε σε κάθε περίπτωση επαρκής.
Παράλληλα η i4 διαθέτει σύστημα υπενθύμισης για τις ζώνες ασφαλείας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, περιοριστή ταχύτητας, εντοπισμό των τοπικών ορίων ταχύτητας και υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας. Tέλος, ο EuroNCAP επισημαίνει ότι η i4 διαθέτει ένα παρόμοιο σετ αισθητήρα με τη BMW Σειρά 3 που δοκιμάστηκε το 2019, κάτι που επηρέασε αρνητικά.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης της ΒΜW i4.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 87%
Προστασία παιδιών: 87%
Προστασία πεζών: 71%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 64%