Τέλος εποχής για τον Χέρμπερτ Ντις. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, παραιτείται και το αφεντικό της Porsche, Όλιβερ Μπλουμ, θα αναλάβει τον ρόλο του, όπως ανακοινώθηκε σήμερα,
Ο Μπλουμ θα συνεχίσει επίσης ως Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, όπως έγινε γνωστό.
Ο Ντις παραιτείται με «κοινή συμφωνία» δήλωσε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι αλλαγές αυτές τίθενται σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου. Ο Χέρμπερτ Ντις ανέλαβε τη διοίκηση του Ομίλου Volkswagen από τον Ματίας Μίλερ τον Απρίλιο του 2018, με στόχο να την οδηγήσει σε μια εντελώς νέα εποχή.
Πήρε τότε ως «δαχτυλίδι» από τον Μίλερ μια τριετή συμφωνία της εταιρείας με το πανίσχυρο συνδικάτο μετάλλου της Γερμανίας, με αποτέλεσμα να εξασφαλίσει απρόσκοπτη εργασιακή ειρήνη στα πρώτα του βήματα.
Ο Ντις, αυστριακός υπήκοος που γεννήθηκε στο Μόναχο, έχει μακρά σταδιοδρομία σε υψηλές θέσεις της ευρωπαϊκής -κυρίως της γερμανικής- αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ας δούμε πιο αναλυτικά την πορεία του. Έπειτα από μια σημαντική ακαδημαϊκή πορεία στην τεχνολογία των οχημάτων και της μηχανολογίας – κατέχει διδακτορικό δίπλωμα – εντάχθηκε στο γερμανικό κολοσσό Bosch το 1989, όπου εργάστηκε σε διάφορους ρόλους, πριν κάνει την κίνηση του προς την αυτοκινητοβιομηχανία, με την είσοδό του στην BMW το 1996 ως διευθυντής μακροπρόθεσμου και διαρθρωτικού σχεδιασμού.
Από την θέση αυτή απέκτησε τη φήμη του ικανού διαπραγματευτή και κορυφαίου στον εντοπισμό και την μείωση της σπατάλης. Βεβαίως, με τους ηγέτες των συνδικάτων της BMW και μέλη του συμβουλίου εργαζομένων της δεν τα πήγε ποτέ καλά, με αποτέλεσμα η άνοδός του προς την κατάκτηση της προεδρίας του Δ.Σ. στη γερμανική μάρκα να θεωρείται αβέβαιη.
Από την άλλη πλευρά, η υπόθεση του dieselgate μπορεί να κόστισε στην Volkswagen, αλλά για τον Ντις ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή. Πολλοί, τότε, θεώρησαν ότι ανέλαβε το πηδάλιο του Τιτανικού, αλλά, για τον ίδιο ήταν μια ιδανική ευκαιρία να πραγματοποιήσει ευρείες αλλαγές, μείωση κόστους παραγωγής και αλλαγή πλεύσης προς την ηλεκτροκίνηση, με στόχο το μέλλον.
Πολύ πρόσφατα, όπως έγραψε και το motori, o Ντις προσπάθησε να κατευνάσει τις ανησυχίες σχετικά με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και τις προμήθειες ημιαγωγών, -michrochips- προβλέποντας ότι οι χρόνοι παράδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων θα μειωθούν όσο προχωρά το τρέχον έτος.