Αν νομίζατε ότι αποκτήσατε ένα αυτοκίνητο και ξεμπερδέψατε, μάλλον, είστε γελασμένοι…
Τώρα, αρχίζουν όλα! Το όχημά σας γίνεται, πλέον, κέντρο παροχής υπηρεσιών επί πληρωμή.
Ειδικά, στα ηλεκτροκίνητα που θα αντικαταστήσουν με τον καιρό τα συμβατικά με θερμικούς κινητήρες (:), και με δεδομένο ότι θα πέφτουν οι τιμές κτήσεις τους, λόγω του ότι δεν μπορούν να προσβλέπουν οι κατασκευαστές στην περιοδική συντήρηση ώστε να εξασφαλίζεται τζίρος μετά την αγορά, καθόσον η έννοια του σέρβις στα ηλεκτρικά μοτέρ δεν υπάρχει, ο μόνος τρόπος για να έχουν εισροές χρημάτων είναι αυτός.
Δηλαδή, το επιχειρηματικό μοντέλο αλλάζει στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Έως τώρα, το βασικό κέρδος προέκυπτε απ’ όταν το όχημα οδηγούνταν από το εργοστάσιο στον πελάτη.
Στο εξής, το όχημα μετατρέπεται σε «κέντρο κερδών» κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.
Από την πλευρά μας, ως καταναλωτές, έχουμε συνηθίσει να πληρώνουμε συνδρομή για όλα τα είδη των πραγμάτων. Σχέδια δεδομένων για τα κινητά μας τηλέφωνα, μηνιαίες χρεώσεις για ροή μουσικής και τηλεοπτικές εκπομπές. Τώρα, λοιπόν, θα έχουμε συνδρομές για το ξεκλείδωμα λειτουργιών στο αυτοκίνητό μας;
Ναι, σε κάποιους αυτό μπορεί να φαίνεται αδιανόητο, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιβάλουν ολοένα και περισσότερες πληρωμές για χαρακτηριστικά και υπηρεσίες στα οχήματά τους, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων στοιχείων που είναι, φυσικά, ενσωματωμένα στο αυτοκίνητο.
Η BMW πχ, έγινε πρώτο θέμα σε πολλά ειδησεογραφικά πρακτορεία, που εντόπισαν ότι πουλούσε συνδρομές για θερμαινόμενα καθίσματα στα οχήματά της σε ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου η υπηρεσία ξεκινά από 15 λίρες (17,70 ευρώ) το μήνα.
Τέτοιες κινήσεις έχουν χαρακτηριστεί από ορισμένους ως στυγνή εκμετάλλευση και απληστία…
Ωστόσο, η βιομηχανία από την πλευρά της χρειάστηκε να αντιμετωπίσει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων του παγώματος πωλήσεων και στην συνέχεια (σήμερα) των ελλείψεων στην αλυσίδα εφοδιασμού εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και της συνεχιζόμενης πανδημίας COVID-19.
Στην πραγματικότητα, αυτή η τάση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς τα συνδρομητικά μοντέλα και τις εφαρμογές paywalled έχει δημιουργηθεί, μεθοδικά, τα τελευταία χρόνια.
Η BMW, όπως και άλλες εταιρίες, προσφέρουν μια σειρά από άλλες λειτουργίες πληρωμής για χρήση.
Για παράδειγμα, στο γαλλικό κατάστημα BMW ConnectedDrive , μπορείτε να προσθέσετε μια λειτουργία θερμαινόμενου τιμονιού για 15 € για ένα μήνα (110 € για ένα χρόνο, 160 € για τρία χρόνια, 240 € απεριόριστα).
Και, ξεκινώντας από 10 € για ένα μήνα, μπορείτε επίσης να προσθέσετε μια λειτουργία που ανάβει και σβήνει αυτόματα τα φώτα μεγάλης σκάλας σας όταν υπάρχει αντίθετη κίνηση ή ένα όχημα μπροστά σας.
Οι παράγοντες της αγοράς μιλούν για ευκαιρία προς τους πελάτες να προσθέσουν επιλεγμένα χαρακτηριστικά, τα οποία δεν παρήγγειλαν όταν κατασκευάστηκε το όχημα, σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για νέους πελάτες εάν αλλάξουν οι συνθήκες μετά την αγορά τους, όπως λένε.
Για δευτερεύοντες κατόχους, αυτή η λειτουργία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, καθώς έχουν πλέον την ευκαιρία να προσθέσουν λειτουργίες που δεν επέλεξε ο αρχικός ιδιοκτήτης, ενώ, τέτοιες συνδρομές επιτρέπου, επίσης, στους οδηγούς να «πειραματιστούν» με ορισμένες λειτουργίες πριν δεσμευτούν, πλήρως, σε αγορά με εφάπαξ πληρωμή.
Η Volkswagen, η Audi, η Toyota και η Tesla έχουν δοκιμάσει συνδρομές για ορισμένα χαρακτηριστικά και υπηρεσίες, κατά παραγγελία.
Η Toyota, πέρυσι, σε κάποιες αγορές, κλείδωνε τη λειτουργία απομακρυσμένης εκκίνησης με μια μηνιαία συνδρομή, πράγμα που σημαίνει ότι η λειτουργία απομακρυσμένης εκκίνησης δεν θα λειτουργούσε για τους κατόχους ορισμένων μοντέλων, εκτός εάν είχαν εγγραφεί σε ένα μεγαλύτερο πρόγραμμα συνδεδεμένων υπηρεσιών.
Η ίδια η εταιρία ισχυρίστηκε, πάντως, ότι ποτέ δεν είχε σκοπό να διαθέσει το τηλεχειριστήριο του μπρελόκ ως πραγματικό χαρακτηριστικό και ότι επανεξετάζει την απαίτηση συνδρομής…
Αλλάζει ο κόσμος, αλλάζει η καθημερινότητα, αλλάζουν οι συνθήκες…