Παρέα με το ανανεωμένο Seat Arona θα προσπαθήσουμε να καταρρίψουμε ένα μύθο για τις καλοκαιρινές διακοπές στην Ελλάδα.
Η ένδοξη πολιτιστική ιστορία της χώρας μας δεν επιτρέπεται να είναι αποκλειστικά συνδεδεμένη με απόβαση σε κάποιο κοσμοπολίτικο νησί, beach bars, cocktails, έντονη νυχτερινή ζωή, βουτιές στα καταγάλανα νερά και καλλίγραμμα κορμιά κάτω από τον καυτό ήλιο.
Προφανώς δεν απορρίπτουμε καλοκαιρινές διακοπές τέτοιου είδους, ειδικά για τους νέους ανθρώπους, ωστόσο θεωρούμε ότι είναι η μια όψη του «νομίσματος». Με το ισπανικό crossover λοιπόν ταξιδέψαμε στην Κόρινθο (κοντινός και οικονομικός προορισμός), όπου επισκεφτήκαμε, άγνωστους (δυστυχώς) στο ευρύ κοινό, αρχαιολογικούς χώρους.
Ιουστινιάνειο Τείχος
Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής ραστώνης αισθανόμαστε έντονη την ανάγκη να δραπετεύσουμε από τα «τείχη» της πρωτεύουσας. Οι πρόγονοι μας όμως ύψωναν τείχη προκειμένου να προστατευθούν από τις επιδρομές των εχθρών τους. Λίγο μετά τον Ισθμό της Κορίνθου κάναμε την πρώτη μας στάση με το Arona.
Οι ταξιδιώτες μάλλον δε θα προσέξουν πάνω στην Εθνική Οδό τη μικρή καφέ ταμπέλα που γράφει «Ιουστινιάνειο Τείχος» και δε θα δώσουν σημασία στα απομεινάρια του συγκεκριμένου σπουδαίου αρχαιολογικού ευρήματος. Είναι γνωστό και ως «Εξαμίλιον Τείχος», καθώς ήταν οχυρό τείχος μήκους 6 μιλίων, για να προστατεύει την ευάλωτη Πελοπόννησο από εισβολές του βορρά. Εκτιμάται ότι χτίστηκε πριν το 400 μ.Χ. και χρησιμοποιήθηκε ως αμυντική εγκατάσταση κατά καιρούς μέχρι το 1446, χωρίς όμως σημαντική επιτυχία.
Αρχαία Δίολκος
Στις αρχές του περασμένου Ιουλίου άνοιξε και πάλι, μετά από δυο χρόνια, η Διώρυγα της Κορίνθου, ύστερα από τις σημαντικές καταπτώσεις χωμάτινων όγκων, που είχαν κάνει απαγορευτικές τις διελεύσεις των πλοίων. Η ένωση του Σαρωνικού και του Κορινθιακού Κόλπου ήταν ένα όραμα σημαντικών προσωπικοτήτων της αρχαιότητας, το οποίο τελικά υλοποιήθηκε το 1893.
Με το Arona φτάσαμε σε απόσταση αναπνοής στα ευρήματα της αρχαίας Δίολκους, η οποία ήταν ειδικής κατασκευής πλακόστρωτος δρόμος για τη μεταφορά μικρών πλοίων και εμπορευμάτων, ώστε να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Ήταν ο προάγγελος ενός τεράστιου τεχνικού έργου, υψίστης σημασίας για το εμπόριο και τη ναυσιπλοΐα.
Οικονομικά
Η επίσκεψη στους παραπάνω αρχαιολογικούς χώρους είναι δωρεάν, καθώς δεν υπάρχει εισιτήριο, αφού δε βρίσκονται εντός κλειστών εγκαταστάσεων. Ο οδηγός μέχρι να φτάσει στην Κόρινθο κάνει δυο στάσεις σε σταθμούς διοδίων, με το κόστος να βρίσκεται στα 3,90 ευρώ (μετ’ επιστροφής 7,80 ευρώ). Χαμηλό ήταν και το κόστος των καυσίμων μας, καθώς κάτω από το εμπρός καπό του Arona βρίσκονταν ο «χιλιάρης» υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ECO TSI των 110 ίππων.
Με τον κλιματισμό να λειτουργεί non-stop λόγω καύσωνα και χωρίς να ξεπερνάμε τα 120 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε κοντά στα 7,0 λίτρα/100 χλμ. Το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει σχετικά πυκνή κλιμάκωση και λεβιέ που εξασφαλίζει εύκολα κουμπώματα.
Οδηγώντας
Το Arona στον ανοιχτό δρόμο έχει σταθερό πάτημα, καλή ποιότητα κύλισης και δεν υποφέρει από αυξημένους αεροδυναμικούς θορύβους. Η ανάρτηση φροντίζει κυρίως για την άνεση, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει συγκρατημένες κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι δεν παραπλανά έχοντας συνολικά καλή αίσθηση και σωστό βάρος, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά.
Συμπέρασμα
Όποιο προορισμό και αν επιλέξετε, εντός και εκτός της πόλης, το Arona θα είναι ιδανικός σύντροφος, όχι μόνο για το καλοκαίρι, αλλά για όλες τις εποχές του χρόνου…