Εξακολουθεί να είναι η μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, αλλά η κυριαρχία της αρχίζει να διαβρώνεται.
Ο ανταγωνισμός προσφέρει έναν αυξανόμενο αριθμό πιο προσιτών μοντέλων, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global Mobility.
Η εταιρεία δεδομένων διαπίστωσε ότι το μερίδιο αγοράς της Tesla στα νέα εγγεγραμμένα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ διαμορφώθηκε στο 65% κατά το τρίτο τρίμηνο, από 71% πέρυσι και 79% το 2020. Η S&P προβλέπει ότι το μερίδιο αγοράς της Tesla θα μειωθεί σε λιγότερο από 20% έως το 2025, με τον αριθμό των ηλεκτρικών μοντέλων να αναμένεται να αυξηθεί από 48 σήμερα σε 159 μέχρι τότε.
Το Twitter κάνει ζημιά…
Αναμενόταν πτώση του μεριδίου αγοράς της Tesla στις ΗΠΑ, αλλά ο ρυθμός μείωσης θα μπορούσε να είναι ανησυχητικός για τους επενδυτές στην εταιρεία αυτοκινήτων και ενέργειας του Ίλον Μασκ. Καθώς ο Μασκ εστιάζει την προσοχή του στην αναμόρφωση της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης Twitter που αποκτήθηκε πρόσφατα, οι μετοχές της Tesla έκλεισαν κάτω, περίπου μία μονάδα, στα 180 δολάρια την Τρίτη.
Η S&P ανέφερε ότι η Tesla χάνει σιγά-σιγά τον κυριαρχικό της ρόλο στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα που είναι τώρα διαθέσιμα σε τιμές κάτω των 50.000 $, όπου «η Tesla δεν ανταγωνίζεται ακόμη πραγματικά». Το αρχικό μοντέλο 3 της Tesla ξεκινά από περίπου 48.200 $ με τα έξοδα αποστολής, αλλά τα οχήματα συνήθως πωλούνται σε υψηλότερες τιμές με βάση εξατομικευμένες επιλογές.
«Η θέση της Tesla αλλάζει καθώς έρχονται νέες, πιο προσιτές επιλογές, προσφέροντας ίδια ή καλύτερη τεχνολογία και παραγωγή», αναφέρει η S&P στην έκθεση. «Δεδομένου ότι οι επιλογές των καταναλωτών και το ενδιαφέρον τους για τα EV αυξάνονται, η ικανότητα της Tesla να διατηρήσει ένα κυρίαρχο μερίδιο αγοράς θα αμφισβητηθεί στο μέλλον».
Τα νέα δεδομένα ακολουθούν μια αναφορά του Reuters τη Δευτέρα ότι η Tesla αναπτύσσει μια ανανεωμένη έκδοση του βασικού της μοντέλου 3 με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής και τη μείωση των εξαρτημάτων και της πολυπλοκότητας στο εσωτερικό.
Υπόσχεται φθηνότερο
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης επενδυτών για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου της εταιρείας τον Οκτώβριο, ο Μασκ είπε ότι η Tesla εργαζόταν επιτέλους σε ένα νέο, πιο προσιτό μοντέλο που είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά το 2020.
«Δεν θέλουμε να μιλήσουμε για ακριβείς ημερομηνίες, αλλά αυτό είναι προφανώς ο πρωταρχικός στόχος της ομάδας ανάπτυξης νέων οχημάτων μας», είπε, προσθέτοντας ότι η Tesla είχε ολοκληρώσει «τη μηχανική για το Cybertruck και για το Semi».
Περιέγραψε το μελλοντικό όχημα ως κάτι «μικρότερο», που «θα ξεπεράσει την παραγωγή όλων των άλλων οχημάτων μας μαζί».
Η Στέφανι Μπρίνλεϊ, αναπληρώτρια διευθύντρια της AutoIntelligence για την S&P Global Mobility, σημείωσε ότι οι πωλήσεις μονάδων της Tesla αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια παρά τη μείωση του μεριδίου αγοράς της.
Η τρέχουσα ηγετική θέση της Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται σε μια σχετικά ασήμαντη αγορά. Παρά την προσοχή γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν ελάχιστες.
Μικρό το ποσοστό
Από τα 10,22 εκατομμύρια οχήματα που ταξινομήθηκαν στις ΗΠΑ κατά το τρίτο τρίμηνο, περίπου τα 525.000 ή το 5,1%, ήταν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτό σε σχέση με 334.000 ή 2,8%, έως το τρίτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με την S&P.
Η πλειοψηφία των ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν μέχρι τον Σεπτέμβριο -σχεδόν 340.000- ήταν Tesla, σύμφωνα με την S&P. Τα υπόλοιπα οχήματα μοιράστηκαν, πολύ άνισα, μεταξύ 46 άλλων σημάτων.
Το Ford Mustang Mach-E, που κατέλαβε την τρίτη θέση στις ταξινομήσεις EV, είναι το μόνο όχημα εκτός Tesla στην πρώτη πεντάδα κατάταξης, δήλωσε η S&P. Και ακολούθησαν τα: Chevrolet Bolt and Bolt EUV, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Volkswagen ID.4 και Nissan Leaf.
Η S&P σημείωσε ότι η ανάπτυξη των EV προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από τους σημερινούς ιδιοκτήτες οχημάτων Toyota και Honda. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είναι γνωστές για τα οικονομικά οχήματα, αλλά άργησαν να μεταβούν σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Για να βοηθήσουν στον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και άλλων εκπομπών από παραδοσιακά οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, αρκετές πολιτείες και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ενθαρρύνουν τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα με κίνητρα όπως φορολογικές ελαφρύνσεις.
Οι μεταφορές ευθύνονται για το 25% των εκπομπών άνθρακα από την ανθρώπινη δραστηριότητα παγκοσμίως, σύμφωνα με εκτιμήσεις του μη κερδοσκοπικού Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές.
Διαβάστε ακόμα: