Τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στη στρεσογόνα (ειδικά στην Ελλάδα) εξάρτηση από την πρίζα και στον επιβεβλημένο πλέον εξηλεκτρισμό, αναζήτησε με τη σειρά της και η Mercedes.
H γερμανική premium εταιρεία λοιπόν, φαίνεται ότι τα κατάφερε περίφημα στην πρόκληση αυτή, όπως μας απέδειξε με την plug-in υβριδική έκδοση της νέας C-Class. Κάνοντας μια βόλτα γύρω από τη μαύρη C 300e των φωτογραφιών, δύσκολα μπορείς να εντοπίσεις με «γυμνό» μάτι, την τεχνολογία που κρύβει κάτω από κομψότατο sedan της αμάξωμα.
Καλοραμμένο κοστούμι
Αν δε μπορείς να μεταφράσεις την ένδειξη C 300e στο πορτμπαγκάζ, τότε ίσως σε βάλει σε υποψίες η δεύτερη τάπα στο πίσω αριστερό φτερό, η οποία κρύβει τη θύρα φόρτισης. Διαφορετικά θα αρκεστείς στο να θαυμάσεις τα AMG καλούδια (18αρες ζάντες, πλευρικά μαρσπιέ, πίσω διαχύτης με επιχρωμιωμένες τετράγωνες διπλές εξατμίσεις) που προσδίδουν περισσότερο δυναμισμό, τις έντονες νευρώσεις στο εμπρός μακρύ καπό, τη φινετσάτη κοντή πίσω «ουρά» με διαιρούμενα Led φωτιστικά σώματα και το διάσημο αστέρι της Mercedes στην επιβλητική μάσκα. Το μήκος (4.751 χλστ.), το πλάτος (1.820 χλστ.) και το ύψος (1.437 χλστ.) της C 300e δε μεταβάλλεται, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της C-Class.
Στα εντός
Το σκηνικό στα ενδότερα επίσης δεν προδίδει τη διττή φύση της C 300e, ενώ παραμένει high-tech με κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 11,9 ιντσών και οθόνη 12,3 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και πολυτελές με υλικά διαλεγμένα από το ψηλότερο ράφι. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν δυο ενήλικες επιβάτες, ενώ τρίτος θα δυσκολευτεί, λόγω του υπερυψωμένου κεντρικού τούνελ. Ο χώρος για τα πόδια τους είναι ικανοποιητικός (μεταξόνιο 2.865 χλστ.) και ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή επαρκής.
To πορτμπαγκάζ έχει λίγο στενό άνοιγμα και δείχνει ρηχό, με τη χωρητικότητα του να έχει μειωθεί από τα 455 στα 316 λίτρα, για χάρη του plug-in υβριδικού συστήματος. Συγκεκριμένα για να χωρέσει η υδρόψυκτη επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου, ενεργειακής χωρητικότητας 25,4 kWh, η οποία αποτελεί το δυνατό «χαρτί» της C 300e. Εδώ να επισημάνουμε ότι τα περισσότερα plug-in υβριδικά της αγοράς σε πραγματικές συνθήκες προσφέρουν 45-50 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, στην προκειμένη περίπτωση όμως διαπιστώσαμε ότι είναι διπλάσια (η μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία που ανακοινώνει η Mercedes είναι 99-111 χλμ.).
Με 313 ίππους
Σημειώστε ακόμα ότι από ταχυφορτιστή 55 kW μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί μόλις 30 λεπτά, ενώ από wallbox 11 kW σχεδόν 2,5 ώρες. Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (άρα αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώσεις στάλα καυσίμου) η μέγιστη ταχύτητα είναι 140 χλμ./ώρα. To «παρών» δίνει δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, απόδοσης 204 ίππων και 320 Nm ροπής, παρέα με ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων και 440 Nm ροπής.
Συνδυαστικά η C 300e παράγει 313 ίππους και 550 Nm, ενώ με δεδομένο ότι το βάρος της φτάνει τα 2.080 κιλά, οι επιδόσεις της (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα) ικανοποιούν και με το παραπάνω. Όπως προαναφέραμε ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια ή να την «αποθηκεύσει» για μετέπειτα χρήση. Στην υβριδική λειτουργία (με απόθεμα μπαταρίας) η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι εξαιρετικά χαμηλή (0,6-0,8 λίτρα ανακοινώνει η Mercedes και εκπομπές C02 μόλις 13 γρ./χλμ.), ενώ όταν πλέον άδειασε η μπαταρία καταγράψαμε μέχρι 7,8 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας
Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων (9G-Tronic) που εκτελεί βελούδινα και πάντα στο σωστό χρόνο τις αλλαγές, ενώ αψηφώντας τους πραγματικούς σκοπούς της C 300e μπορείς να «παίξεις» λίγο με την «ουρά» της, αν και σχεδόν πάντα οι αντιδράσεις της είναι προβλεπόμενες και ελεγχόμενες. Tα paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι εξυπηρετούν δυο σκοπούς, τις χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων, αλλά και τη ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι ο οδηγός πρέπει να προσαρμοστεί στην αρκετά προοδευτική λειτουργία του φρένου, ειδικά όταν επιβραδύνει από υψηλότερη ταχύτητα.
H C 300e εκκινεί πάντα με ηλεκτρική ενέργεια και τη διατηρεί όσο μπορεί εντός αστικού περιβάλλοντος, ενώ η ενεργοποίηση του θερμικού μοτέρ γίνεται αρκετά διακριτικά. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει μια γνήσια C-Class με αρχοντικό και σταθερό πάτημα, με ηχομονωμένη καμπίνα ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, με υποδειγματική άνεση χάρη στην ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω και με ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης.
Συμπέρασμα
Μέχρι η ηλεκτροκίνηση να καταστεί από προαιρετική-υποχρεωτική η C 300e θα μπορεί να συνδυάζει με μαεστρία το παρόν και το κοντινό μέλλον, διατηρώντας τις παραδοσιακές αξίες της C-Class. Όταν όμως θέλεις να απολαμβάνεις τα προνόμια από δυο «κόσμους» πρέπει να «αντέχεις» και τη… διπλή ζωή, η οποία κοστολογείται στα 59.200 ευρώ.