Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, βλέπει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε ένα σταυροδρόμι ανταγωνισμού με την Κίνα…
Εάν οι πολιτικοί στην Ευρώπη δεν έχουν απάντηση στην εισβολή από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα υπάρξει ένας «τρομερός αγώνας», δήλωσε ο Ταβάρες στο περιθώριο της CES 2023 στο Λας Βέγκας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θα μπορούσε να αναγκαστεί να μειώσει μαζικά την παραγωγική της ικανότητα ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα, πρόσθεσε, εξηγώντας ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται στην περιοχή με ανταγωνιστικά και επιθετικά οχήματα…
«Η διαφορά τιμής μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών οχημάτων είναι σημαντική. Αν δεν αλλάξει τίποτα στην τρέχουσα κατάσταση, οι Ευρωπαίοι πελάτες από τη μεσαία τάξη θα στρέφονται όλο και περισσότερο στα κινεζικά μοντέλα. Η αγοραστική δύναμη πολλών ανθρώπων στην Ευρώπη μειώνεται αισθητά.» Πικρή αλήθεια…
Τα σχόλια του Ταβάρες απηχούν εκείνα του Διευθύνοντος ης Forvia, Πάτρικ Κόλερ, ο οποίος είπε στο Λας Βέγκας ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αναπτύξουν προσιτά μικρά ηλεκτρικά οχήματα για αστική χρήση.
Το ρυθμιστικό καθεστώς εκπομπών της Ευρώπης δεν βοηθά τις αυτοκινητοβιομηχανίες της περιοχής, σημείωσε ο Ταβάρες. «Η νομοθεσία στην Ευρώπη διασφαλίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι περίπου 40% πιο ακριβά από τα συγκρίσιμα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα».
Εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αλλάξει την τρέχουσα κατάσταση, η αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής θα έχει την ίδια μοίρα με την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλιακών πάνελ, προειδοποίησε. «Νομίζω ότι έχουμε δει αυτό το έργο, στο παρελθόν. Είναι ένα πολύ ζοφερό σενάριο. Αλλά δεν χρειάζεται να πάει έτσι.»
Οι MG, BYD, Zeekr και Nio είναι μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που στοχεύουν τους Ευρωπαίους καταναλωτές με τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.
«Μη δημοφιλείς αποφάσεις»
Υπάρχουν δύο δρόμοι που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν οι Ευρωπαίοι, πρόσθεσε το αφεντικό της Stellantis: «Εάν κρατήσετε την ευρωπαϊκή αγορά ανοιχτή, τότε δεν έχουμε άλλη επιλογή: πρέπει να πολεμήσουμε απευθείας τους Κινέζους. Και αυτό ισχύει για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του αυτοκινήτου.»
Οι συνέπειες θα είναι τότε σημαντικές. «Αυτό θα οδηγούσε αναπόφευκτα σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις».
Η παραγωγική ικανότητα θα πρέπει να κοπεί και οι μονάδες θα πρέπει να μεταφερθούν σε πιο ευνοϊκές τοποθεσίες. Μια άλλη επιλογή, είπε, είναι η «επαναβιομηχανοποίηση» της Ευρώπης, η επαναφορά των χαμένων βιομηχανιών και αλυσίδων παραγωγής.
«Εάν το θέλετε, ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πολλά να κάνετε στην ΕΕ, τότε θα χρειαστείτε μια διαφορετική εμπορική πολιτική».
Ειδικά, η γερμανική βιομηχανία δεν θα ήταν ενθουσιώδης με μια τέτοια εμπορική πολιτική που θα θέσει όρια στην Κίνα, παραδέχθηκε, επειδή θα επηρέαζε μαζικά τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες στην Κίνα. «Τελικά, αυτή η πρόκληση μοιάζει με τον τετραγωνισμό του κύκλου. Στο τρέχον πλαίσιο, εάν δεν γίνει τίποτα (στην Ευρωπαϊκή Ένωση), θα υπάρξει μια τρομερή μάχη», κατέληξε ο Ταβάρες…
Διαβάστε ακόμα: