Κομβική σημασία αποκτά για την Toyota το εργοστάσιο της που βρίσκεται στη γειτονική Τουρκία.
H ιαπωνική εταιρεία λοιπόν ανακοίνωσε επίσημα ότι η επερχόμενη δεύτερη γενιά του C-HR θα κατασκευάζεται σε τουρκικό έδαφος και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο που βρίσκεται στην Επαρχία Σαγγάριου. Υπενθυμίζουμε ότι το νέο C-HR θα συνεχίσει να προσφέρεται με υβριδικό σύστημα, ωστόσο θα αποκτήσει και plug-in υβριδική έκδοση.
Αυτό σημαίνει ότι το εργοστάσιο στην Τουρκία γίνεται το πρώτο της Toyota στην Eυρώπη που παράγει plug-in υβριδικά οχήματα. Σε τοπικό επίπεδο το νέο C-ΗR θα είναι το πρώτο plug-in υβριδικό επιβατικό όχημα που κατασκευάζεται στην Τουρκία. Ειδική μνεία αξίζει στο γεγονός ότι και οι μπαταρίες που θα χρησιμοποιούν τα νέα C-HR θα παράγονται στο εργοστάσιο της Τουρκίας, το οποίο καθίσταται το πρώτο της Toyota στη Γηραιά Ήπειρο που αναλαμβάνει τέτοιο καθήκον.
Στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργηθεί μια νέα γραμμή παραγωγής μπαταριών για το plug-in υβριδικό C-HR, ενώ η λειτουργία της εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει το Δεκέμβριο του 2023 και θα ανοίξει περίπου 60 νέες θέσεις εργασίας. Η ετήσια παραγωγή μπαταριών από το εργοστάσιο της Τουρκίας υπολογίζεται στις 75.000 μονάδες.
Η συνολική επένδυση για το έργο αυτό θα είναι περίπου 317 εκατομμύρια ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική επένδυση της Toyota στο εργοστάσιο της Τουρκίας στο ποσό μαμούθ των 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η Toyota έχει δεσμευτεί να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040, ενώ στοχεύει στην ουδετερότητα άνθρακα σε όλες τις μονάδες παραγωγής της έως το 2030. Παράλληλα μέχρι το 2035 επιθυμεί η γκάμα οχημάτων της στην Ευρώπη να έχει μηδενικές εκπομπές C02.
Το εργοστάσιο στην Τουρκία εναρμονίζεται με αυτούς τους στόχους, εισάγοντας τεχνολογίες που ελαχιστοποιούν την κατανάλωση ενέργειας, ενώ ταυτόχρονα στρέφεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τις ανάγκες του. Για παράδειγμα, τα βαφεία των οχημάτων, χάρη στη νέα τεχνολογία τους, ελαχιστοποιούν τις εκπομπές CO2, ενώ πλέον γίνεται χρήση ηλιακής ενέργειας.