Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda Iκούο Μαέντα, είχε μεγάλα κέφια όταν σχεδίασε το πρωτοποριακό για την εποχή του (2001) RX-8
Με σπορτίβ σχεδίαση που γυρνούσε όλα τα κεφάλια στο πέρασμά του, άκαμπτο πλαίσιο, πίσω κίνηση, ανάποδα ανοιγόμενες πόρτες, διπλά αλουμινένια ψαλίδια, ανάρτηση 5 συνδέσμων πίσω, εσωτερικό με άψογο φινίρισμα, εργονομία και άνεση για 2+2 επιβάτες και με ατμοσφαιρικό κινητήρα τεχνολογίας Wankel, κινητήρας διαμάντι της Renesis, απαλλαγμένο απο τις όποιες παθογένειες του παρελθόντος (σε δύο εκδόσεις με 192 και 231 ίππους), γρήγορα το RX-8 έγινε η Ferrari των «φτωχών»!
Μοναδικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου η υπερβολική κατανάλωση καυσίμου, κάτι το οποίο περιόριζε σημαντικά την χρήση του για βόλτες διαρκείας, ή για συνεχόμενη χρήση στη πόλη και ήταν και η βασική αιτία «διαζυγίου» στην πορεία πολλών ιδιοκτητών.
Η Mazda σταμάτησε να διαθέτει στην Ευρώπη το αυτοκίνητο το 2010, αφού δεν μπορούσε να περάσει τις Ευρωπαϊκές τότε νόρμες για τους ρύπους, ενώ συνολικά πούλησε κοντά στα 200.000 αυτοκίνητα.
Έτσι για την ιστορία, η σημερινή ημέρα 8 Αυγούστου, είναι η διεθνής ημέρα του Mazda RX-8, καθιερωμένη απο τους απανταχού ανα τον κόσμο φαν, του συγκεκριμένου διαχρονικά σπορ κουπέ αυτοκινήτου.