Το παιχνίδι για την ηλεκτροκίνηση μεταξύ Ευρώπης και Κίνας δείχνει να αγριεύει.
Ίσως τώρα «ξύπνησε» η ΕΕ και να εισακούστηκαν οι φωνές από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, για την επέλαση των Κινέζων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την επιτροπή της ΕΕ, το Πεκίνο έχει επιδοτήσει παράνομα Κινέζους κατασκευαστές, ώστε να μειωθούν οι τιμές των αυτοκινήτων.
Ισχύει όμως αυτό;
Ηλεκτροκίνηση: Το 2023 γνώρισε έκρηξη στις κινεζικές μάρκες στην Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, 7 νέες μάρκες προστέθηκαν στις 23 που ήδη υπήρχαν στις λίστες της Γηραιάς Ηπείρου.
Μεταφρασμένο σε νούμερα, και σύμφωνα με την ανάλυση του Jato, οι κινεζικές μάρκες κατέγραψαν ταξινομήσεις 322.000 μονάδων για το 2023.
Αυτό σε σχέση με το 2022, παρουσιάζουν αύξηση 79% οι ταξινομήσεις κινέζικών ηλεκτρικών στην Ευρώπη
Η ανάπτυξη ανησυχεί την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησε έρευνα για να επαληθεύσει εάν οι επιδοτήσεις του Πεκίνου στην κινεζική βιομηχανία είναι «άδικες» προς τη Γηραιά Ήπειρο.
Σύμφωνα με την Automotive News Europe, η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Τότε η ΕΕ θα μπορεί να επιβάλει νέους τελωνειακούς δασμούς (σήμερα ίσους με 10%), ακόμη και αν αξιολογήσει προσωρινούς πρόσθετους δασμούς ήδη από τον Ιούλιο.
Σε έγγραφο που δημοσιεύτηκε στις 5 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι έχει επαρκή στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η παραγωγή κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων επιδοτήθηκε άδικα (παράνομη, σκληρή λέξη).
Το Κινεζικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην ΕΕ υπερασπίστηκε τον εαυτό του, δηλώνοντας απογοητευμένο από την απόφαση των ευρωπαϊκών οργάνων λήψης αποφάσεων, υποστηρίζοντας ότι η αύξηση των εισαγωγών το 2023 αντανακλά την αυξανόμενη ευρωπαϊκή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.
Μεταξύ άλλων, ευρωπαϊκές μάρκες όπως Volkswagen, Mini, BMW και Mercedes, που παράγουν ορισμένα από τα μοντέλα τους στην Κίνα, θα μπορούσαν επίσης να έχουν σημαντικές απώλειες στις ταξινομήσεις, λόγω των νέων φόρων.
Ηλεκτροκίνηση: Ανέγερση κινεζικών εργοστασίων εντός Ευρώπης
Από την άλλη πλευρά, ορισμένες κινεζικές μάρκες κοιτάζουν με ενδιαφέρον την Ευρώπη και προχωρούν στην ανέγερση εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όπως για την περίπτωση η BYD, η οποία τον περασμένο Δεκέμβριο παρουσίασε το έργο για το εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Όπως επίσης και η SAIC, η οποία αξιολογεί την ήπειρό μας για ένα μελλοντικό εργοστάσιο ώστε να δώσει περαιτέρω ώθηση στην MG.
Όπως προαναφέραμε, η κινεζική πρόοδος ήταν πολύ σημαντική το 2023 στις ταξινομήσεις των αυτοκινήτων.
Αλλά πρέπει επίσης να ειπωθεί ότι από τις 30 Κινέζικες μάρκες που επιχειρούν στην Ευρώπη, μόνο οι 8 κατέγραψαν περισσότερες από 1.000 ταξινομήσεις, με την MG να αντιπροσωπεύει το 72% του συνόλου.
Η μάρκα που ελέγχεται από τη SAIC και της οποίας τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και παράγονται στην Κίνα ήταν ο πρωταγωνιστής της χρονιάς.
Ο όγκος της MG αυξήθηκε από 113.182 μονάδες το 2022 σε 231.818 μονάδες το 2023, καθιστώντας την 20η πιο δημοφιλή μάρκα στην Ευρώπη, ξεπερνώντας Suzuki, Mini και Mazda.
Πάντως ο Μίκαελ Σου, ο διευθύνων σύμβουλος της BYD στην Ευρώπη, σε συνέντευξή του που είχε παραθέσει στα μέλη του ευρωπαϊκού ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest, στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, διαβάστε εδώ, είχε σχολιάσει το γεγονός ότι αναμένονται φόροι στα κινέζικα αυτοκίνητα και για αυτό η εταιρία προχώρησε στην ανέγερση εργοστασίου εντός Ευρωπαϊκής ζώνης.