Στην Αττική βρίσκονται τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία και σύμφωνα με τον ΟΣΥ άρχισε να «μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την κυκλοφορία τους, στους δρόμους της πρωτεύουσας».
Σύμφωνα με την υπογραφείσα σύμβαση, τα λεωφορεία της Yutong Bus «μπαίνουν αμέσως στο στάδιο του προβλεπόμενου μακροσκοπικού ελέγχου και στη συνέχεια 38 εξ αυτών στο στάδιο της δοκιμαστικής-χωρίς επιβάτες- λειτουργίας».
Δεν φαίνεται όμως να συμβαίνει το ίδιο με τις εργασίες για την προμήθεια των υλικών και την εγκατάσταση του εξοπλισμού φόρτισης στα τέσσερα αμαξοστάσια των ΟΣΥ που θα τα φιλοξενήσουν.
Ηλεκτρικά λεωφορεία: Το Ελεγκτικό Συνέδριο
Κατά τον προσυμβατικό έλεγχο, το Ελεγκτικό Συνέδριο βάζει «μπλόκο» στη σύμβαση μεταξύ των ΟΣΥ αλλά και της εταιρείας ΕΥΔΡΟΜΟΣ ΑΤΕ που κηρύχθηκε ανάδοχος στον ηλεκτρονικό διεθνή ανοικτό διαγωνισμό των ΟΣΥ για «την προμήθεια και εγκατάσταση δικτύου αγωγών για τη φόρτιση των 140 νέων ηλεκτρικών οχημάτων στα αμαξοστάσια Αγ. Ι. Ρέντη, Αγ. Δημητρίου, Ρουφ και Αττικής».
Με το έργο αυτό τα 140 ηλεκτρικά πράσινα λεωφορεία θα μπορούν να μπουν στην «πρίζα», ενώ η δαπάνη για την υλοποίησή του ορίστηκε στα 7,9 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Για ορισμένα είδη δεν συμπεριλαμβάνονται στοιχεία διενέργειας έρευνας αγοράς, σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» η υλοποίηση του έργου της εγκατάστασης του εξοπλισμού στα τέσσερα αμαξοστάσια των ΟΣΥ μάλλον θα καθυστερήσει, αφού το κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατέληξε πως η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης «κωλύεται», εντοπίζοντας μάλιστα «ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχθείσα διαγωνιστική διαδικασία».
Σε ό,τι αφορά την προμήθεια ηλεκτρομηχανολογικών υλικών για τα αμαξοστάσια των ΟΣΥ, το κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίνει πως για ορισμένα είδη – υλικά (π.χ. υποσταθμός τύπου compact) δεν υφίσταται τεκμηρίωση του προϋπολογισμού (τιμή μονάδας) της ελεγχόμενης προμήθειας. Εχει εντοπίσει πως για ορισμένα είδη δεν συμπεριλαμβάνονται στοιχεία διενέργειας έρευνας αγοράς, κατά το διάστημα που προηγήθηκε της δημοσίευσης της διακήρυξης. Παράλληλα, σε ορισμένες περιπτώσεις εντοπίζονται «αναιτιολόγητες αποκλίσεις μεταξύ των στοιχείων της έρευνας αγοράς και των τιμών δημοπράτησης» (π.χ. τρίγωνο γείωσης).