Στην Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης υπήρχε και μια αίθουσα με απίθανα αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής.
Σιλουέτες που στο πέρασμα των χρόνων παραμένουν μοναδικές εκφράζοντας το πάθος των δημιουργών.
Σιλουέτες που φώτιζαν τη μουντή άσφαλτο και πέρα από το design, ξεχώριζαν και για την τεχνολογία, αλλά και για τις καινοτομίες.
Αυτοκίνητα τα οποία δεν απουσιάζουν από σημαντικές συλλογές ανά τον κόσμο.
Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης: H εκπληκτική Citroen SM Maserati ήταν εκεί.
Aποκαλύφθηκε στην Ελβετική έκθεση το 1970 και τη χαρακτήρισαν ευθύς εξ’ αρχής ως «Τhe SM, birth of a luxury coupe».
Πρόκειται για ένα πανέμορφο, μεγάλων διαστάσεων coupe μοντέλο (4,89 μέτρα μήκος – 2,9 μέτρα μεταξόνιο), με ιδιαίτερη σχεδίαση και αεροδυναμική.
Βέβαια η Citroen, πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων, πάντα καινοτομούσε σε design και τεχνολογία, αρκεί να θυμηθούμε Traction Avant, 2CV, Mehari, DS, GS, που έδειξαν το δρόμο σε πρωτοποριακά θέματα τεχνολογίας για την εποχή.
Μάλιστα, για τα αρχικά SM δεν έχει ξεκαθαριστεί επακριβώς τι σημαίνουν, αν πρόκειται για τη «Sa Μajeste» –αυτού μεγαλειότης στα γαλλικά- ή απλώς για Sports Maserati, λόγω του ιταλικού κινητήρα.
Λίγη σημασία, όμως, έχει η ονομασία μπροστά σε ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της εποχής, που χάρη και στην αεροδυναμική του είχε σχεδιαστεί ώστε να ταξιδεύει απρόσκοπτα και για πολλές ώρες συνεχόμενα με ταχύτητες της τάξης των 200 χλμ./ώρα!
Κινητήρας V6, μοτέρ 2.7 λίτρων, με απόδοση «μόλις» 175 ίππων, κιβώτιο 5 σχέσεων.
Τέσσερα δισκόφρενα με ξεχωριστό κύκλωμα μπροστά/πίσω, υδροπνευματικές αναρτήσεις, υδραυλικό τιμόνι, ενώ έδωσε το «παρών» και σε ράλι, με πρώτη συμμετοχή το 1971 στο ράλι Μαρόκου, όπου με τους Ντεσκασό-Πλασάρ πήραν τη νίκη.
Η παραγωγή της SΜ ήταν στο διάστημα 1970-1975 με την παραγωγή να είναι γύρω στις 8.000 μονάδες.