Ήταν προς το τέλος του περασμένου μήνα, όταν το νέο Renault Scenic E-Tech ανακηρύχτηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη.
Η τελική ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, με το νέο στο νέο Scenic E-Tech να λαμβάνει συνολικά 329 ψήφους. Σύντομα θα ξεκινήσει το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Scenic E-Tech και η Renault αποφάσισε να μας μιλήσει για το εργοστάσιο, όπου κατασκευάζεται.
Βρίσκεται στην πόλη Ντουαί της Γαλλίας, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το Scenic παράγεται εκεί από το 1996. Στο ιστορικό εργοστάσιο χρειάστηκε να γίνει μια μεγάλη επένδυση, ύψους 550 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε να υποστηρίξει τη νέα πλατφόρμα AmpR Medium, πάνω στην οποία έχει ανεγερθεί το Scenic E-Tech.
Σύμφωνα με την Renault η γραμμή παραγωγής του εργοστασίου είναι εξαιρετικά ευέλικτη, καθώς υποστηρίζει έως και τέσσερις πλατφόρμες για την κατασκευή μεγάλης γκάμας οχημάτων. Οι μετατροπές που έγιναν αφορούσαν το στάδιο τοποθέτησης της μπαταρίας στο όχημα κατά τη διαδικασία παραγωγής και την εισαγωγή του “full kitting” που επιτρέπει στους χειριστές να έχουν εύκολη πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα.
Το Scenic όμως πάντα έφερνε αναβαθμίσεις στο εργοστάσιο του Ντουαί. Η πρώτη γενιά του μοντέλου οδήγησε στην εγκατάσταση νέων ρομπότ, επανασχεδιάστηκαν όλες οι μέθοδοι λειτουργίας, ιδιαίτερα η εργονομία του σταθμού εργασίας, επιτρέποντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους χειριστές.
Η δεύτερη γενιά του Scenic το 2003 έφερε ένα ημιαυτόματο σύστημα εγκατάστασης του κόκπιτ στο εσωτερικό, μειώνοντας τον κόπο της χειροκίνητης τοποθέτησης. Το 2009 από την τρίτη γενιά του Scenic καταργήθηκε το όνομα Megane, ενώ εφαρμόστηκε μια καινοτομία στη γραμμή παραγωγής. Τα οχήματα μπορούσαν να ανεβοκατεβαίνουν για να ταιριάζουν στις εργασίες συναρμολόγησης.
Η τέταρτη γενιά του Scenic έφτασε το 2016 και μαζί της η ψηφιοποίηση των γραμμών παραγωγής. Τα οχήματα και τα εξαρτήματα είναι πλέον μόνιμα συνδεδεμένα με το εργοστάσιο, επιτρέποντας την καλύτερη παρακολούθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Πλέον το Renault Scenic βρίσκεται στην πέμπτη του γενιά και έχει μεταλλαχτεί σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV, διατηρώντας όμως τη μακρά του παράδοση στην πρακτικότητα.