Πριν ακριβώς από μισό αιώνα η Volkswagen ξεκίνησε την παραγωγή του πιο εμπορικά επιτυχημένου της μοντέλου.
Ο λόγος φυσικά για το Golf, η πρώτη γενιά του οποίου εισήλθε στη γραμμή παραγωγής όταν το ημερολόγιο έδειχνε 29 Μαρτίου του 1974. Στις αντιπροσωπείες της Volkswagen έφτασε τον Ιούλιο του ίδιου έτους, ενώ τον Οκτώβριο του 1976 οι πωλήσεις του είχαν ήδη φτάσει το 1 εκατομμύριο.
Στην αρχή μάλλον κανείς δε μπορούσε να φανταστεί ότι το Golf θα γίνονταν το πιο επιτυχημένο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας και το αυτοκίνητο που έχει σημειώσεις τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την Volkswagen, μετά από πέντε δεκαετίες ζωής και οκτώ γενιές το Golf έχει ξεπεράσει τις 37 εκατομμύρια πωλήσεις.
Αυτό σημαίνει ότι πάνω από 2.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν επιλέξει να αγοράζουν ένα νέο Golf κάθε μέρα, τα τελευταία 50 χρόνια! Υπενθυμίζουμε ότι φέτος το Golf γιόρτασε την 50η του επέτειο με μια σχεδιαστική και τεχνολογική ανανέωση.
Volkswagen Golf: Ο διάδοχος του Beetle
Από το ξεκίνημα της καριέρας του το Golf παράγονταν στο κεντρικό εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, όπου πλέον έχουν κατασκευαστεί συνολικά πάνω από 20 εκατομμύρια αντίτυπά του. Ακόμα 17 εκατομμύρια Golf έχουν κατασκευαστεί σε άλλα γερμανικά εργοστάσια και σε διάφορες χώρες όπως το Βέλγιο, η Βραζιλία, η Κίνα, η Μαλαισία, το Μεξικό, η Σλοβακία και η Νότια Αφρική. Για το λόγο αυτό το Golf χαρακτηρίζεται ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο.
Στις «πλάτες» του πρώτου Golf είχε πέσει μεγάλη ευθύνη, καθώς η Volkswagen το είχε χρίσει διάδοχο του θρυλικού Beetle που είχε ξεπεράσει τις 21,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Μια βασική σχεδιαστική διαφορά με τον πρόγονό του ήταν ότι το Golf άφηνε πίσω του τις έντονες καμπύλες του Beetle, υιοθετώντας ακμές και γωνίες, τις οποίες είχε υπογράψει ο Τζορτζέτο Τζουτζιάρο και η Volkswagen Design.
Διακρίνονταν για το ευρύχωρο εσωτερικό, τη μεγάλη πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών, το κεκλιμένο εμπρός καπό που έδινε ορατότητα προς το δρόμο και το πίσω παρμπρίζ που έφτανε αρκετά κάτω, κάνοντας την όπισθεν πολύ πιο εύκολη. Επίσης, με το πρώτο Golf η τοποθέτηση του κινητήρα και η μετάδοση της κίνησης μετακόμισαν από πίσω εμπρός, μια σημαντική διαφορά σε σύγκριση με το Beetle.
Η Volkswagen βέβαια είχε ήδη ξεκινήσει αυτή τη μετάβαση λίγο πριν, με τα Scirocco και Passat. Το 1976 εμφανίστηκε για πρώτη φορά η GTI έκδοση και στη γκάμα προστέθηκε πετρελαιοκινητήρας (Golf D), ενώ το 1982 ακολούθησε η πιο ισχυρή diesel έκδοση (Golf GTD) και το 1979 η ανοιχτή έκδοση (Golf Cabriolet). Συνολικά 6,9 εκατομμύρια Golf πρώτης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων όλων των παραγώγων εκδόσεων, πουλήθηκαν μέχρι το 1983.