Η Hyundai μεταλαμπαδεύει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό την τεχνογνωσία της στην ηλεκτροκίνηση, με το νέο Ioniq 5 N eN1 Cup.
Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο και αγωνιστικό όχημα, το οποίο βασίζεται στο κορυφαίο Ioniq 5 N. Υπενθυμίζουμε ότι το νέο Ioniq 5 N διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, με το μπροστά τοποθετημένο να παράγει 226 ίππους και τον πίσω 383 ίππους. Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 609 ίππους, όμως με τη λειτουργία Boost μπορεί να αυξηθεί στους 650 ίππους, αντλώντας από το μπροστινό και πίσω ηλεκτροκινητήρα, 238 και 412 ίππους αντίστοιχα.
Έτσι το Ioniq 5 N μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3,4 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V η μπαταρία, χωρητικότητας 84 kWh, δέχεται μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 350 kW, ενώ μπορεί να φορτίσει από 10-80% εντός μόλις 18 λεπτών.
Η κορεάτικη εταιρεία δημοσιοποίησε φωτογραφίες και στοιχεία του Ioniq 5 N eN1 Cup, το οποίο προπονείται στην πίστα, στο πλαίσιο της επερχόμενης εκδήλωσης Hyundai N Festival στις 27 Απριλίου. Το νέο Ioniq 5 N eN1 Cup εγκαινιάζει τη νέα κατηγορία αγωνιστικών ηλεκτρικών οχημάτων eN1, που θα παρουσιαστεί φέτος και θα λειτουργεί με ανοιχτούς κανονισμούς, έτσι ώστε οι ομάδες να μπορούν να συμμετέχουν με διαφορετικά ελαστικά, χωρίς να περιορίζονται σε έναν μόνο κατασκευαστή.
Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup: Αγρίμι στην πίστα
Είναι εμφανές ότι το νέο Ioniq 5 N eN1 Cup διαθέτει πιο επιθετικό body kit, ενώ την αεροδυναμική του απόδοση ενισχύουν τα πλευρικά μαρσπιέ, ο πίσω διαχύτης, η μεγάλη αεροτομή οροφής και το μπροστινό splitter. Παράλληλα για τη μείωση του βάρους αφαίρεσε κάθε περιττό εξάρτημα, απέκτησε σφυρήλατους τροχούς 18 ιντσών με slick ελαστικά, καπό από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες (FRP), παράθυρα από πολυανθρακικά φύλλα, ενώ έχει χαμηλά και φαρδιά φτερά, ευρύτερες τροχιές τροχών για βελτιωμένο χειρισμό.
Η ασφάλεια παίζει σημαντικό ρόλο στους αγώνες, για αυτό το νέο Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup εξοπλίζεται με roll cage, bucket καθίσματα με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, πυροσβεστήρες αποκλειστικά για ηλεκτρικές πυρκαγιές και τροποποιημένη θέση της θύρας φόρτισης. Επιπλέον έχουν ενισχυθεί τα φρένα και έχουν τοποθετηθεί ρυθμιζόμενα σε δυο επίπεδα αμορτισέρ. Τα συστήματα N Grin Boost, N e-Shift και N Active Sound έχουν διατηρηθεί και οι ομάδες θα μπορούν να αναπτύξουν τους δικούς τους ήχους για το ηλεκτρικό αγωνιστικό τους όχημα.