Ο προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, η Pirelli, ετοιμάζει μία σειρά αλλαγών στις γόμες της ενόψει της σεζόν του 2026.
Η σεζόν του 2026 πλησιάζει. Ξέρουμε, σε γενικές γραμμές, ποια θα είναι η φιλοσοφία πίσω από τις αλλαγές των κανονισμών, ωστόσο δεν έχει γίνει γνωστή η παραμικρή λεπτομέρεια. Το μόνο σίγουρο είναι ποια εταιρεία θα προμηθεύει τη Formula 1 και τότε με ελαστικά. Η Pirelli θα το κάνει, όπως και τώρα, αλλά σύμφωνα με το Auto, Motor und Sport, θα αλλάξει κάποια πράγματα.
Αρχικά, η ιδέα ήταν να μειωθεί το μέγεθος των ζαντών από 18 ίντσες σε 16 ίντσες. Η Pirelli δεν είναι υπέρ αυτού. Οι Ιταλοί πιστεύουν ότι ο κίνδυνος υπερθέρμανσης είναι χαμηλότερος εάν η περιφέρεια παραμείνει περίπου η ίδια. Θεωρούν ότι η διάμετρος των ελαστικών θα πρέπει, επομένως, να μειωθεί ελάχιστα.
Επί του παρόντος, τα σλικ ελαστικά είναι 720 χιλιοστά, όπως μπορείτε να δείτε και στην παρακάτω εικόνα. Αυτό θα μειωθεί στα 705 χιλιοστά μπροστά και στα 710 χιλιοστά πίσω. Όπερ σημαίνει οι εμπρός τροχοί θα είναι ελαφρώς μικρότεροι από τους πίσω.
Formula 1: Θα μειωθεί και το πλάτος
Ο κύριος στόχος ήταν η μείωση της οπισθέλκουσας, της αντίστασης που αντιμετωπίζει το μονοθέσιο, δηλαδή, σε μεγάλες ταχύτητες. Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε να συρρικνωθεί το πλάτος των ελαστικών. Μπροστά, αυτό κυμαίνεται από 305 έως 275 χιλιοστά και πίσω από 405 έως 375 χιλιοστά. Από το 2026, τα ίδια τα μονοθέσια θα είναι κατά 10 εκατοστά πιο στενά, οπότε αναπόφευκτα θα έρθει και η… συρρίκνωση των ελαστικών.
Η Pirelli, παρεμπιπτόντως, δεν θεώρησε ό,τι πιο έξυπνο να μειώσει τις ίντσες τις σε 16 για δύο ακόμη λόγους. Πρώτον, η εταιρεία πιστεύει ότι ένα μικρότερο ελαστικό δεν θα βοηθήσει σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ. Και δεύτερον, κάτι πολύ πιο πρακτικό. Τα νέο ελαστικά θα έπρεπε να δοκιμαστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η τρέχουσα γενιά μονοθεσίων της F1, ωστόσο, δεν είναι κατασκευασμένη για αυτά τα μεγέθη, κάτι που σημαίνει έξτρα δουλειά, ατελείωτες ώρες στην πίστα και… τελευταία στιγμή. Μεγάλο το ρίσκο.