Ένας αιώνας και τριάντα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Mercedes δημιούργησε το πρώτο επιβατικό όχημα μαζικής παραγωγής.
Για τη γερμανική εταιρεία, αλλά και για την αυτοκίνηση γενικότερα, το ιστορικό Benz Motor-Velocipede (για συντομία το αποκαλούσαν και Velo) αποτελεί ένα ζωντανό θρύλο, καθώς δε σκουριάζει κατεστραμμένο σε κάποια αποθήκη. Αντιθέτως είναι λειτουργικό και σε άριστη κατάσταση διατηρημένο, ενώ πραγματοποίησε μια βόλτα-επίδειξη στην πίστα δοκιμών που βρίσκεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Mercedes στο Ζίντελφινγκεν, με αφορμή την 130η του επέτειο.
Μercedes: Με 1,5 ίππο το Benz Motor-Velocipede
Στο πλαίσιο των σχετικών εορτασμών το εμβληματικό Benz Motor-Velocipede θα δώσει το «παρών» σε επιλεγμένες εκδηλώσεις εντός του 2024, ενώ φυσικά έχει φιλοξενηθεί και στο Μουσείο της Mercedes. Ο μηχανικός και εφευρέτης Καρλ Μπεντς σε συνέντευξη που είχε δώσει το 1909, αναφέρθηκε στην υψηλή ζήτηση που υπήρχε εκείνη την εποχή για το Benz Motor-Velocipede.
H παραγωγή του ξεκίνησε το 1894 και ολοκληρώθηκε το 1902. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.200 Benz Motor-Velocipede, ενώ κόστιζε 2.000 μάρκα. Οι διατάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος ήταν 2,25 μ., 1,25 μ. και 1,25 μ. αντίστοιχα, ενώ ζύγιζε περίπου 280 κιλά. Ο οριζόντια εγκατεστημένος μονοκύλινδρος κινητήρας του 1.0 λίτρου απέδιδε μόλις 1,5 ίππο και η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 20 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τον τότε κατάλογο, το Benz Motor-Velocipede κατανάλωσε σχεδόν 1 κιλό καυσίμου την ώρα, ενώ μπορούσε να ανταπεξέλθει σε κάλους δρόμους με κλίση έως και 10%. Το 1901 η ισχύς αυξήθηκε στους 3,5 ίππους, ενώ ένα χρόνο μετά ακολούθησε το Benz Comfortable των 4,5 ίππων με πλουσιότερο εξοπλισμό, ο οποίος περιλάμβανε μακρύτερο αμάξωμα, τρίτη ταχύτητα διαθέσιμη με επιπλέον κόστος, πιο περίτεχνη ταπετσαρία καθισμάτων, παιδικό κάθισμα με φορά προς τα πίσω, μανιβέλα για ευκολότερη εκκίνηση και προαιρετικά ελαστικά με αέρα.
Στη Γαλλία το Benz Motor-Velocipede λανσαρίστηκε ως Éclair, ενώ το 1895 χορηγήθηκε άδεια στη βρετανική εταιρεία μηχανικών Arnold για την παραγωγή του Benz Motor-Velocipede, με το Arnold Motor Carriage να αποτελεί ένα από τα πρώτα βρετανικά αυτοκίνητα.