Παρατηρώντας φωτογραφίες της ιστορικής Skoda 935 Dynamic είναι δύσκολο να προσδιορίσεις την ηλικία της. Ίσως λοιπόν εκπλαγείτε όταν διαβάσετε ότι η τσέχικη εταιρεία φέτος γιορτάζει την 85η επέτειο της 935 Dynamic.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε το μακρινό 1935 στο 25ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Πράγας. Ακόμα και σήμερα το coupe τετράθυρο αμάξωμα της 935 Dynamic μπορεί να χαρακτηριστεί φουτουριστικό. Παράλληλα δεν έχει χάσει την κομψότητα που εξακολουθεί να αποπνέει, ωστόσο σημείο αναφοράς πάνω της αποτελεί το έντονα κεκλιμένο πίσω τμήμα, το οποίο εξασφάλιζε στην 935 Dynamic μια άκρως αεροδυναμική σιλουέτα.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας ήταν εξαιρετικά χαμηλός, για τα δεδομένα του 1935, με cw=0,37. Η 935 Dynamic ήταν ένα πρωτότυπο μοντέλο, δηλαδή δεν πέρασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής, ωστόσο η τεχνογνωσία που αποκόμισαν οι μηχανικοί της Skoda από την αεροδυναμική της εφαρμόστηκε το 1936 στο Popular Monte Carlo και στο Rapid 1500 OHV το 1939.
Ακόμα μια καινοτομία της 935 Dynamic ήταν ο επίπεδος δίλιτρος υδρόψυκτος τετρακύλινδρος κινητήρας με αντίθετους κυλίνδρους, ο οποίος τοποθετήθηκε στο κέντρο, μπροστά από τον πίσω άξονα. Η διάταξη αυτή μείωνε το κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ ωφελούσε την οδηγική απόδοση. Ο κινητήρας της 935 Dynamic απέδιδε μόλις 55 ίππους και η τελική ταχύτητα έφτανε μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.
Ειδική μνεία γίνεται και στο ηλεκτρομαγνητικό κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων ταχυτήτων, το οποίο προέρχονταν από τη γαλλική Cotal και επέτρεπε ημιαυτόματες αλλαγές ταχυτήτων με τον προεπιλογέα του.
Η 935 Dynamic ενέπνευσε τη Skoda να λάβει μέρος στο Ράλι Μόντε Κάρλο το 1937 με μια τροποποιημένη, ελαφρύτερη και πιο συμπαγή έκδοση της. Η αγωνιστική διθέσια 935 Dynamic σχεδιάστηκε τον Απρίλιο του 1936 και λίγο αργότερα κατασκευάστηκε. Δυστυχώς όμως δεν αντίκρισε ποτέ τη γραμμή της εκκίνησης, με την εξέλιξη της να σταματά το 1939. Μεταφέρθηκε σε μια αποθήκη μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Skoda και από εκεί χάθηκαν για πάντα τα ίχνη της.
Η μια και μοναδική 935 Dynamic πουλήθηκε σε ιδιώτη το 1939, από τον οποίο αγοράστηκε τη δεκαετία του 1960 από τη Skoda. Τώρα φιλοξενείται στο μουσείο της Μπλάντα Μπόλεσλαβ, ενώ πριν από τρία χρόνια ολοκληρώθηκε η σχολαστική αναστήλωση της.