Έναν υψηλό προσκεκλημένο υποδέχτηκε η Seat, καθώς φιλοξένησε τον Βασιλιά της Ισπανίας, Φίλιππο ΣΤ’.
Στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης ο Βασιλιάς της Ισπανίας ξεναγήθηκε στο υπό ανέγερση εργοστάσιο συναρμολόγησης συστημάτων μπαταριών στο Μαρτορέλ.
Τον Βασιλιά της Ισπανίας συνόδευε ο Πρόεδρος της Καταλονίας, Πέρε Αραγονιές, ο Υπουργός Βιομηχανίας και Τουρισμού, Ζόρδι Ερέου και άλλοι αξιωματούχοι. Αρχικά επισκέφτηκαν το Κέντρο Σχεδίασης της Seat, όπου τους δόθηκε η δυνατότητα να δουν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Μετά συνέχισαν την περιήγησή τους στο χώρο κατασκευής του εργοστασίου συναρμολόγησης μπαταρίας, όπου οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν λεπτομερώς την εξέλιξη του πρότζεκτ. Από το φωτογραφικό υλικό που δημοσιεύτηκε βλέπουμε ότι ο Βασιλιάς της Ισπανίας, είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το επερχόμενο Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Cupra.
Το νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης συστήματος μπαταριών στο Μαρτορέλ καταλαμβάνει μια έκταση 64.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ όταν ξεκινήσει η λειτουργία του το 2025, θα έχει αντίκτυπο σε περισσότερες από 500 θέσεις εργασίας.
Η σχετική επένδυση της Seat S.A αγγίζει τα 300 εκατομμύρια ευρώ. Εκεί θα κατασκευάζονται οι κυψέλες των μπαταριών που θα προέρχονται από το επίσης υπό κατασκευή gigafactory της PowerCo, στο Σαγούντο της Ισπανίας. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η PowerCo ιδρύθηκε από τον Όμιλο Volkswagen για την ανάπτυξη μπαταριών, από την επεξεργασία πρώτων υλών έως τη διαχείριση των ευρωπαϊκών μεγάλων εργοστασίων.
Το νέο εργοστάσιο στο Μαρτορέλ θα έχει αρχική ημερήσια ικανότητα παραγωγής 1.400 συστημάτων μπαταριών, που θα φτάνουν απευθείας στις γραμμές κατασκευής νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσω ενός συστήματος μεταφοράς μήκους 600 μέτρων. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο εργοστάσιο θα διαθέτει 11.000 ηλιακούς συλλέκτες, παράγοντας το 70% της ενέργειας που απαιτείται για τη συνολική του λειτουργία.
Το στρατηγικό σχέδιο “Future: Fast Forward” του Ομίλου Volkswagen και της Seat S.A. έχει θέσει ως στόχο τη μετατροπή της Ισπανίας σε κόμβο ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Για το λόγο αυτό στο Μαρτορέλ θα ξεκινήσει η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Cupra Raval προς το τέλος του 2025, ενώ τους επόμενους μήνες θα αρχίσει η κατασκευή του επίσης αμιγώς ηλεκτροκίνητου Volkswagen ID 2.all. Να πούμε ακόμα ότι στη Ναβάρρα της Ισπανίας θα κατασκευαστεί ένα SUV με βάση το ID.2all και το νέο Skoda Epiq.
Με την επένδυση των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, η Seat S.A. σημειώνει τη μεγαλύτερη μεταμόρφωση στην ιστορία της. Αυτό το καλοκαίρι η εταιρεία θα μεταφέρει ολόκληρη την παραγωγή των Ibiza και Arona σε μια άλλη γραμμή συναρμολόγησης στο Μαρτορέλ για να προετοιμάσει τη νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιο.