Ήταν προς το τέλος του περασμένου μήνα, όταν η Renault και η Volvo ανακοίνωσαν την έναρξη συνεργασίας τους.
Στις 22 Μαρτίου λοιπόν ιδρύθηκε η Flexis SAS, η οποία έχει στόχο να αναπτύξει μια νέα γενιά αμιγώς ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων. Όπως επισημαίνεται η ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων αναμένεται ότι θα αυξάνεται κατά 40% σε ετήσια βάση, μέχρι το 2030.
Παράλληλα τα επαγγελματικά οχήματα βρίσκονται αντιμέτωπα με την πρόκληση μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων, λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει μεγάλη άνθηση.
Renault-Volvo-CMA CGM
Στη συμμαχία αυτή επιβεβαίωσε την παρουσία του ο γαλλικός Όμιλος CMA CGM, ο οποίος κατέχει το 10% της νεοσύστατης Flexis SAS, ενώ θα επενδύσει 120 εκατομμύρια ευρώ έως το 2026, μέσω του PULSE, του επενδυτικού του κεφαλαίου ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που στοχεύει στην προώθηση της απαλλαγής από τον άνθρακα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Τα επερχόμενα επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα θα βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα Software Defined Vehicle (SDV) που θα υποστηρίζει διαφορετικούς τύπους οχημάτων με χαμηλό κόστος και υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Η παραγωγή του πρώτου ηλεκτρικού βαν από την Flexis SAS προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026.
Επισημαίνεται ότι θα διαθέτουν προηγμένες δυνατότητες παρακολούθησης της δραστηριότητας παράδοσης και της επιχειρηματικής απόδοσης των χρηστών, μειώνοντας έως και 30% το παγκόσμιο κόστος χρήσης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Παράλληλα θα προσφέρουν εξαιρετική άνεση για την αστική μετακίνηση και εξατομικευμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης με μια γκάμα μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας, καθώς και την πρώτη αρχιτεκτονική 800V στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η έδρα της Flexis SAS θα βρίσκεται στη Γαλλία, ενώ η παραγωγή των οχημάτων θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Renault στο Sandouville, το οποίο θα προσλάβει 550 άτομα τα επόμενα τέσσερα χρόνια.