Ο Κάλε Ροβάνπερα, παρά το νεαρό της ηλικίας του, πάντα εκφράζεται με ειλικρίνεια, ενώ λέει την άποψη τους για τους νέους κανονισμούς που θεωρητικά-καθώς δεν υπάρχει τίποτα επίσημο- από το 2025.
Να θυμίσουμε ότι οι «μεταρρυθμίσεις» που προτείνει η FIA στοχεύουν στη μείωση της ισχύος των σημερινών Rally1 Cars και στον περιορισμό της αεροδυναμικής, με στόχο να φέρουν την κορυφαία κατηγορία πιο κοντά στα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2, ανοίγοντας τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα Rally2 να ανταγωνιστούν τα Rally1.
Έτσι η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές ενόψει του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) της επόμενης σεζόν, με κύριο στόχο τη μείωση κόστους του πρωταθλήματος.
Ωστόσο, οι προτάσεις έχουν πυροδοτήσει μια σειρά ανάμεικτων αντιδράσεων στην κοινότητα των ράλι, με πρώτον και καλύτερο τον Τιερί Νεβίλ, ο οποίος έλεγε εδώ και καιρό ότι μπορεί να αποσυρθεί από το WRC, για να διορθώσει στη συνέχεια λέγοντας ότι θα έφευγε μόνο αν αντιμετώπιζε την απόσυρση της Hyundai. Έρχεται όμως και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα να δηλώνει έντονα ενάντια σε ορισμένες από τις προτεινόμενες αλλαγές.
WRC: Τίποτα ακόμα επίσημο για τις αλλαγές ενόψει 2025
Μεταξύ των πιο αμφιλεγόμενων αλλαγών είναι η εγκατάλειψη των σημερινών υβριδικών μονάδων.
Ο Κάλε, γνωστός για την ειλικρίνειά του, είπε ότι μια τέτοια απόφαση δεν έχει νόημα κατά τη γνώμη του. «Αν είναι αλήθεια ότι υπάρχουν κάποιες έγκυρες ιδέες στις νέες προτάσεις, είναι εξίσου αλήθεια ότι οι αλλαγές που προτείνονται στα αυτοκίνητα δεν έχουν νόημα» τόνισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής..
Οι αλλαγές που προτείνει η FIA στοχεύουν στη μείωση της ισχύος των σημερινών Rally1 Cars και στη μείωση της αεροδυναμικής, με στόχο να φέρουν την κορυφαία κατηγορία πιο κοντά στα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2, ανοίγοντας τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα Rally2 να ανταγωνιστούν τα Rally1 Cars θα μπορούσε να είναι ένα «πρόβλημα» χωρίς να διασφαλιστεί η πραγματική ισοτιμία μεταξύ των αυτοκινήτων.
Ο Φινλανδός πρωταθλητής κατανοεί την επιθυμία να έχει περισσότερα αυτοκίνητα στην κύρια κατηγορία, αλλά πιστεύει ότι η προσέγγιση που προτείνει η FIA δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Σε αυτό το σημείο, ο Κάλε διευκρίνισε ως εξής: «Φυσικά, θα ήταν σημαντικό να έχουμε περισσότερα αυτοκίνητα στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, αλλά αυτά είναι απλώς νούμερα. Με τους νέους κανονισμούς η πραγματικότητα είναι ότι ξοδεύεις περισσότερα χρήματα μόνο για δύο χρόνια για να προσπαθήσεις να κάνεις δύο κατηγορίες ίσες, κάτι που δεν μπορεί ποτέ να είναι πραγματικά ίσιες».
Σύμφωνα με τον Φινλανδό οδηγό, αντί να εστιάζει σε άμεσες αλλαγές, η FIA θα πρέπει να κοιτάξει στο μέλλον και να επικεντρωθεί στη δημιουργία νέων κανόνων για το 2027, δίνοντας έτσι χρόνο στις ομάδες και τους κατασκευαστές να προετοιμαστούν επαρκώς και να προσελκύσουν νέες επενδύσεις στο WRC. «Θα ήταν σημαντικό να επικεντρωθούμε στους κανόνες από το 2027 – προέτρεψε ο Ροβάνπερα – και μετά, ελπίζοντας ότι θα μπορέσουμε να δούμε νέες ομάδες να έρχονται. Ποιος κατασκευαστής θα μπει ποτέ στο WRC αν οι κανόνες τεθούν μόνο έξι μήνες πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος. Κανείς».
Ο Ροβάνπερα ελπίζει σε μεγαλύτερη σταθερότητα στους κανονισμούς, που σύμφωνα με τον ίδιο (αλλά στην πραγματικότητα σύμφωνα με όλους) θα έκανε το WRC πιο ελκυστικό για νέους επενδυτές. Επί του παρόντος, η αβεβαιότητα και η σύγχυση σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές μπορεί να αποθαρρύνουν τους πιθανούς νεοφερμένους.
Το μέλλον του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι είναι τώρα υπό συζήτηση μεταξύ των ομάδων του WRC και της FIA, με πολλές διαφορετικές απόψεις σχετικά με την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει.
Καθώς η FIA επιδιώκει να μειώσει το κόστος και να φέρει πιο κοντά τις κατηγορίες, οδηγοί όπως ο Ροβάνπερα και Νεβίλ, εγείρουν βάσιμες ανησυχίες σχετικά με τη σκοπιμότητα και τη συνοχή των προτάσεων.
Μένει να δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτών των συζητήσεων και πώς θα επηρεάσουν το μέλλον του WRC που χάνει την ταυτότητά του.