Μαζί με το δέλεαρ της νέας μονάδας ισχύος του 2026 η Mercedes Formula 1 είναι έτοιμη να προσφέρει στον Μαξ Φερστάπεν και ένα κολοσσιαίο συμβόλαιο -ανώτερο εκείνου που έχει με τον Λιούις Χάμιλτον- για να προσελκύσει τον Ολλανδό στο Μπράκλεϊ σε δύο χρόνια.
Οι δύο αυτοί είναι κεντρικοί πυλώνες της προσπάθειας της πρώην πρωταθλήτριας να προσελκύσει τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1, για τη “μετά- Χάμιλτον” εποχή της που θα ξεκινήσει το 2025 με τη μετακόμιση του Βρετανού στο Μαρανέλο και τη Ferrari.
Το 2026, ως γνωστόν, θα ισχύουν οι καινούριοι τεχνικοί κανονισμοί των μονάδων ισχύος της F1. Στην τελευταία τέτοια μεγάλη αλλαγή, το 2014 με το πέρασμα του σπορ στους υβριδικούς κινητήρες, η τεχνολογία του κινητήρα της Mercedes έκανε την ομάδα κυρίαρχη για την επταετία που ακολούθησε.
Την ίδια στιγμή, η Red Bull κάνει ένα τεράστιο βήμα προς το άγνωστο, καθώς το 2026 θα κατασκευάσει για πρώτη φορά το δικό της κινητήρα. Και ήδη κυκλοφορούν πληροφορίες ότι η μονάδα ισχύος της Red Bull Powertrains, με την τεχνική συνεργασία της Ford, έχει χάσει έδαφος από τις αντίστοιχες των Ferrari και Mercedes στο τωρινό χρονικό σημείο. Σε βαθμό που πρόσφατα ο ίδιος ο Φερστάπεν είπε ότι “δεν υπάρχει ακόμα λόγος πανικού”.
Πέραν του κινητήρα, όμως, ένα τεράστιο δέλεαρ της Mercedes για τον Ολλανδό θα είναι και το ηγεμονικό συμβόλαιο που ήδη ενέκρινε η διοίκηση της γερμανικής εταιρείας, σύμφωνα με το αξιόπιστο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, προκειμένου να προσελκύσει ο Τότο Βολφ τον Φερστάπεν στο Μπράκλεϊ.
Ο Φερστάπεν έχει συμβόλαιο με τη Red Bull Racing μέχρι το τέλος του 2028, αλλά ένας από τους όρους του επιτρέπει να το σπάσει: αν αποχωρήσει από την ομάδα ο Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλος της αυστριακής Red Bull GmbH. Κάτι που δεν είναι καθόλου απίθανο, δεδομένου του “πολέμου ισχύος’ που εξελίσσεται αυτό τον καιρό στη Red Bull.
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, πρόσφατα παραδέχθηκε ξεκάθαρα ότι θα ήθελε πολύ να προσέλκυε τον Φερστάπεν στην ομάδα, για να βρει στο πρόσωπό του τον νέο οδηγό-ηγέτη μετά τον Χάμιλτον. Και αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα με το τεράστιο ποσό του συμβολαίου που φέρεται να εγκρίθηκε από τους τρεις ιδιοκτήτες της ομάδας: τη Mercedes, την Ineos και τον Βολφ.
Στις πρόσφατες δηλώσεις τους για το θέμα, οι Βολφ και Φερστάπεν είπαν ότι το βασικό κριτήριο για την επιλογή του Ολλανδού για την επιλογή της μελλοντικής του ομάδας θα είναι η απόδοση του μονοθεσίου καθεμίας. Κι εδώ έρχονται οι υποσχέσεις που αφήνει η νέα μονάδα ισχύος της Mercedes για το 2026.
Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, η πλευρά του Φερστάπεν θέλει πρώτα να δει αποδείξεις της μελλοντικής δυναμικής της Mercedes για την κατασκευή ενός κορυφαίου μονοθεσίου, πριν σκεφτεί το ενδεχόμενο της μεταγραφής του Ολλανδού στο Μπράκλεϊ. Και αναμφίβολα η βελτίωση της απόδοσης της φετινής W15, αν επιτευχθεί, θα παρέχει τις πρώτες από τις αποδείξεις αυτές.