Πρεμιέρα έκανε η νέα Lamborghini Urus SE στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου, με την ιταλική εταιρεία να κάνει λόγο για το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στην κατηγορία των Super SUV.
Για πρώτη φορά λοιπόν η Urus αποκτά plug-in υβριδική έκδοση, ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη της απόδοσης. Σύμφωνα με την Lamborghini ο αναβαθμισμένος V8 twin-turbo κινητήρας παράγει 620 ίππους και 800 Nm ροπής, ενώ πλέον συνδυάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 192 ίππων και 483 Nm ροπής που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 ταχυτήτων.
Παράλληλα μια μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 25,9 kWh, βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος και πάνω από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, ενώ με μια πλήρη φόρτιση υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 60 χλμ.
Ντεμπούτο στη νέα Urus SE κάνει το νέο κεντρικά τοποθετημένο σύστημα κατανομής ροπής με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων, το οποίο κατανέμει συνεχώς τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Lamborghini Urus SE: Επιδόσεις που συναρπάζουν
Συνδυαστικά η νέα Urus SE παράγει 800 ίππους (6.000 σ.α.λ.) 950 Nm ροπής (1.750-5.750 σ.α.λ.). Έτσι εξασφαλίζει βελτιωμένη αναλογία βάρους προς ισχύ με 3,13 κιλά ανά ίππο, ενώ συγκριτικά η αναλογία στην Urus S είναι 3,3 κιλά ανά ίππο.
Όπως προαναφέραμε, η νέα Urus SE περηφανεύεται ότι είναι το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στην κατηγορία των Super SUV με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 3,4 δευτ., 0-200 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτ. και με τελική ταχύτητα 312 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες επιδόσεις της Urus S είναι 3,5 δευτ., 12,5 δευτ. και 305 χλμ./ώρα. Χάρη στις δυο «καρδίες» η νέα Urus SE, εκτός από περισσότερη δύναμη, καταφέρνει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 80%.
Παρατηρώντας εξωτερικά τη νέα Lamborghini Urus SE εντοπίζουμε ορισμένες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Στο μπροστινό τμήμα συναντάμε επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και γρίλια μάσκας, προβολείς τεχνολογίας matrix LED που ενσωματώνουν διαφορετικά Led φώτα ημέρας και νέο «αιωρούμενο» καπό.
Στο πίσω τμήμα τώρα, νέα είναι η πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία συνδέεται με τα Led φώτα σχήματος “Y”, νέος είναι ο διαχύτης και η αεροτομή που αυξάνουν την κάθετη δύναμη κατά 35% σε υψηλές ταχύτητες σε σύγκριση με το Urus S, ενώ συμβάλουν στη σταθερότητα του οχήματος.
Αλλαγές έχουμε και στο εσωτερικό, όπου τοποθετήθηκε μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το ενημερωμένο σύστημα πολυμέσων Human Machine Interface (HMI), ενώ ίδιο μέγεθος έχει και η οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα τέσσερα νέα προγράμματα (EV Drive, Hybrid, Performance και Recharge) λειτουργίας του plug-in υβριδικού συστήματος, ενώ παραμένουν και τα γνωστά προγράμματα οδήγησης (Strada, Sport, Corsa, Neve, Sabbia και Terra).