Δυνατά εισέρχεται στην αγορά της Ευρώπης η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery.
Και αυτό γιατί από τα τέλη του καλοκαιριού, η Chery, θα αρχίσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ισπανία, όπου εξαγόρασε το πρώην εργοστάσιο της Nissan για το οποίο έχει μεγάλα σχέδια επέκτασης.
Αρχικά ξεκινά με 150 πρώην υπαλλήλους του ιαπωνικού εργοστασίου, οι οποίοι σήμερα ακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο χρηματοδοτείται από τις αρχές του χρόνου ενώ ο πρώτος κύκλος του δυναμικού θα συμπληρωθεί από 1.250 άτομα.
Ο στόχος της Chery μέχρι το 2029 είναι τα 150.000 οχήματα να εξέρχονται ετησίως από το Ισπανικό εργοστάσιο.
Ένα σχέδιο το οποίο, υπενθυμίζουμε, εμπίπτει στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την ισπανική εταιρεία EV Motors.
Η Ghery μέσω του ισπανικού εργοστασίου έχει παγκόσμιες φιλοδοξίες.
«Μόλις φτάσουμε σε επαρκή κλίμακα παραγωγής, θα σχεδιάσουμε να εξάγουμε στην υπόλοιπη Ευρώπη και σε άλλες χώρες, μετατρέποντάς την σε μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εγκαταστάσεις της Chery παγκοσμίως», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Chery, Ζhang Guibing.
H κοινοπραξία Chery και η EV Motors θα επενδύσει περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο, αλλά όπως εξηγεί η EV Motors θα ζητηθεί και δημόσια χρηματοδότηση.
Chery: Κινεζικά μοντέλα Made in Spain
Τα πρώτα αυτοκίνητα του ομίλου Chery που θα παράγονται στην Ισπανία θα είναι το Omoda 5, τόσο στην πλήρως ηλεκτρική έκδοση όσο και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ένας από τους θερμικούς κινητήρες θα είναι ο 1.6 λίτρων turbo, απόδοσης 147 ίππων, με ροπή 120 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. με αυτόματο κιβώτιο CVT, με 9.9 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100, και 7,1 λίτρα/100 χλμ. ως προς την κατανάλωση.
Ταυτόχρονα η EV Motors θα επαναλανσάρει την ισπανική μάρκα EBRO, η οποία σταμάτησε τις πωλήσεις το 1987, και από το τέταρτο τρίμηνο του 2024 θα αρχίσει να παράγει δύο μοντέλα SUV σε plug-in hybrid εκδόσεις, αλλά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, που ίσως μερικά από αυτά θα φέρουν το logo της Chery.