Αναπόσπαστο σύστημα ασφαλείας, σε όλα τα νέα οχήματα θα είναι η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.
Αυτό αποφάσισε η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) των Η.Π.Α. Το Υπουργείο Μεταφορών στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού οριστικοποίησε το νέο Ομοσπονδιακό Πρότυπο Ασφάλειας Μηχανοκίνητων Οχημάτων που θα απαιτεί την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), συμπεριλαμβανομένης της προστασίας των πεζών, να είναι στάνταρ σε όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ελαφρά φορτηγά, έως το Σεπτέμβριο του 2029.
Τα οχήματα θα πρέπει να εντοπίζουν και πεζούς
Αναλυτικότερα, οι προϋποθέσεις που θα πρέπει να καλύπτει το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης είναι όλα τα αυτοκίνητα να μπορούν να σταματούν και να αποφεύγουν την επαφή με όχημα μπροστά τους με ταχύτητα έως και 100 χλμ./ώρα και να μπορούν να ανιχνεύουν τους πεζούς τόσο στο φως της ημέρας, όσο και στο σκοτάδι. Επιπλέον, το πρότυπο απαιτεί από το σύστημα να ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μέχρι τα 145 χλμ./ώρα όταν επίκειται σύγκρουση με ένα όχημα και έως τα 72 χλμ./ώρα όταν ανιχνεύεται πεζός.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας το μέτρο αυτό θα σώσει σε ετήσια βάση τουλάχιστον 360 ζωές και θα αποτρέψει τουλάχιστον 24.000 τραυματισμούς. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα νέα οχήματα διαθέτουν ήδη στο στάνταρ εξοπλισμό τους σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, ενώ αναμένεται και τα ελαφρά φορτηγά να είναι σε θέση να εναρμονιστούν με το μέτρο αυτό πριν από τη λήξη της προθεσμίας.
Τέλος, να πούμε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, απαιτείται να υπάρχει σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης για τα νέα μοντέλα από τον Μάιο του 2022.