Aπό τότε που αποκαλύφθηκε η νέα Lancia Ypsilon, γίνεται συνεχώς λόγος για την επιστροφή της στο WRC.
Iσχύει όμως αυτό, τι λένε τα στελέχη της Stellantis.
Ο κόσμος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, WRC, βρίσκεται σε αναταραχή, με την προσοχή να επικεντρώνεται τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον του.
Υπάρχει αναβρασμός σε ο,τι αφορά τους κανονισμούς που έχουν σαν στόχο την πρόκληση-πρόσκληση νέων κατασκευαστών, καθώς στο WRC και στην κορυφαία κατηγορία Rally1 συμμετέχουν μόνο 2 ½ αυτοκινητοβιομηχανίες, η Hyundai, η Toyota και η Ford μέσω της ιδιωτικής ομάδας M-Sport.
H Stellantis λοιπόν που υπο την ομπρέλα της βρίσκονται μεταξύ των άλλων brands, Citroen, Peugeot, Opel, DS, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Maserati, Abarth, ξεκαθάρισε το τοπίο, αναφέροντας ότι «δεν ενδιαφέρεται για εμπλοκή στη 2ετία 2025-2026, με τους ισχύοντας κανονισμούς».
Lancia: Οι κανονισμοί στο WRC το διαβατήριο για την επιστροφή της
Συγκεκριμένα ο Ντιντιέ Κλίμεντ, επικεφαλής αγώνων πελατών στο Stellantis, σχολίασε «Δεν μας ενδιαφέρουν οι κανονισμοί του 2025 και του 2026, αλλά είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με άλλους κατασκευαστές για το 2027. Επί του παρόντος, δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε το μέλλον».
Μιλώντας για την πιθανή επιστροφή της ιστορικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Lancia στα ράλι, ο Κλίμεντ τόνισε…«Η επιστροφή της Lancia στα ράλι φαίνεται να είναι το όνειρο όλων, αλλά πριν σκεφτούμε την επιστροφή της Lancia, όλο το project της επιστροφής θα εξαρτηθεί από τους κανονισμούς που θα ισχύουν από το 2027»
Οι νέοι κανονισμοί θα πρέπει να συζητηθούν και να εγκριθούν», δήλωσε ο Κλίμεντ. Οι στρατηγικές της Stellantis γύρω από τη συμμετοχή της στους αγώνες, βασίζονται στους ισχύοντες κανονισμούς, επομένως είναι απαραίτητο να περιμένουμε τόσο για την ενδεχόμενη επιστροφή της Lancia, όσο και για τα άλλα brands του Ομίλου .
Σε ο,τι αφορά το δεχόμενο κιτ αναβάθμισης για τα αυτοκίνητα Rally2, τα οποία «μετατρέπονται» σε Rally2 Plus, ο Κλίμεντ εκφράστηκε κατηγορηματικά εναντίον αυτής της ιδέας και ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τη μεριά της Stellantis σχολιάζοντας ότι «Δεν πιστεύουμε ότι το WRC2 Plus θα μπορούσε να είναι χρήσιμο από την οπτική γωνία αντικατάστασης των Rally1 Cars»
Εν αναμονή περαιτέρω εξελίξεων και διευκρινίσεων σχετικά με τους μελλοντικούς κανονισμούς, η Stellantis παραμένει προσηλωμένη στη διατήρηση της θέσης της στο WRC, μέσω των ομάδων-δορυφόρων στο WRC με τα Citroen C3 Rally2, και στη διερεύνηση των ευκαιριών που μπορεί να προσφέρει το μέλλον.
Με το ένα μάτι στην παράδοση και το άλλο στην πρόοδο, η FIA να προετοιμάζεται για ένα συναρπαστικό και προκλητικό μέλλον στον κόσμο των ράλι.
Και η Stellantis δεν κρύβει ότι ενδιαφέρεται για τα ράλι, ενώ οι νέοι κανονισμοί όπως υποσχέθηκε η FIA, κάλλιστα θα μπορούν να φέρουν επανάσταση στο τοπίο του WRC…