H Ford έχει ανακοινώσει ότι θα σταματήσει να προσφέρει οχήματα με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη έως το 2030.
Ένας αισιόδοξος στόχος, με δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει ότι στη Γηραιά Ήπειρο θα πρέπει να πωλούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων από το 2035. Η Ford λοιπόν ήθελε να προηγηθεί των εξελίξεων κατά μια πενταετία. Ωστόσο η εταιρεία με το μπλε οβάλ έμβλημα ίσως επανεξετάσει τελικά το στρατηγικό της πλάνο, όπως ανέφερε ο επικεφαλής επιβατικών οχημάτων της Ford στην Ευρώπη, Μάρτιν Σάντερ, στο πλαίσιο της συνόδου «Το μέλλον του αυτοκινήτου» των Financial Times.
Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «αν δούμε ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση, για παράδειγμα στα plug-in υβριδικά οχήματα, θα συνεχίζουμε να τα προσφέρουμε». Παράλληλα παραδέχτηκε ότι η υφιστάμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της Ford και ότι δεν έχουν επιτευχθεί οι στόχοι της. Επισήμανε όμως ότι η Ford εξακολουθεί να πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον και θα αυξηθεί σημαντικά η ζήτησή τους.
Ford: Τα οχήματα που καταργήθηκαν και αυτά που έρχονται
Για το λόγο αυτό έχει κάνει μεγάλες σχετικές επενδύσεις, όπως η μετατροπή του εργοστασίου της στην Κολωνία της Γερμανίας, που κόστισε 2 δισεκατομμύρια δολάρια, ώστε να παράγονται εκεί αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα. Υπενθυμίζουμε ότι εκεί κατασκευάζονταν μέχρι τον περασμένο Ιούλιο το Fiesta, η παραγωγή του οποίου τερματίστηκε, ώστε να δώσει τον ερχόμενο Ιούλιο τη θέση του στο νέο ηλεκτρικό Explorer, ενώ θα ακολουθήσει ένα νέο ηλεκτρικό σπορ crossover.
Αργότερα εντός του τρέχοντος έτους θα κάνει πρεμιέρα και η ηλεκτρική έκδοση του Puma, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ρουμανίας. Τέλος, ο Μάρτιν Σάντερ ανέφερε ότι η Ford δε σκοπεύει να δώσει παράταση ζωής στο Focus, το οποίο εκτιμάται ότι θα καταργηθεί από τη γκάμα της το 2025. Για τους ίδιους λόγους η Ford έχει ολοκληρώσει επίσης την παραγωγή του Mondeo, των πολυχρηστικών Galaxy και S-Max.