Ο χειρότερος εφιάλτης για όποιον έχει μόλις αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο, εκτός από το να τρακάρει, είναι να του εμφανίσει βλάβη.
Το δεύτερο σενάριο λοιπόν έγινε πραγματικότητα για τον ιδιοκτήτη ενός ολοκαίνουργιου Xiaomi SU7 στην Κίνα. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi δέχτηκε ένα σημαντικό πλήγμα για την αξιοπιστία του, καθώς σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη το συγκεκριμένο μπλε SU7, που θα δείτε στο παρακάτω βίντεο, ξαφνικά «παρέδωσε πνεύμα» εν κινήσει.
Ο ίδιος αναφέρει ότι ενώ οδηγούσε στον αυτοκινητόδρομο εμφανίστηκε ένα μήνυμα στο ψηφιακό πίνακα οργάνων του SU7 που τον ενημέρωνε ότι το αυτοκίνητο επρόκειτο να σταματήσει και ότι έπρεπε αμέσως να το ακινητοποιήσει για να επικοινωνήσει με το ηλεκτρονικό κέντρο σέρβις της εταιρείας. Στη συνέχεια εμφανίστηκε ένα δεύτερο μήνυμα, που έλεγε ότι υπήρχε πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και δε μπορούσε ένα γίνει εναλλαγή ανάμεσα στη θέση D (Drive) και R (Reverse) του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Σημειώνεται ότι το εν λόγω SU7 είχε προλάβει να διανύσει μόλις 39 χλμ! Ο οδηγός κάλεσε την οδική βοήθεια, ώστε να έρθει γερανός και να παραλάβει το ακινητοποιημένο SU7. Αρχικά το ηλεκτρικό sedan μεταφέρθηκε στην αντιπροσωπεία της Xiaomi, όπου οι μηχανικοί όμως δεν κατάφεραν να εντοπίσουν την πηγή του προβλήματος και έτσι αποφασίστηκε να σταλεί πίσω στο εργοστάσιο για να γίνει ενδελεχής έρευνα.
Ο αγανακτισμένος ιδιοκτήτης του SU7 ζητάει από την Xiaomi να γίνει αντικατάσταση του οχήματος και όχι να του επιστραφεί το ίδιο επισκευασμένο. Η απάντηση που έλαβε όμως ήταν αρνητική, καθώς κάθε SU7 που κυλάει από τη γραμμή παραγωγής αφορά συγκεκριμένη παραγγελία. Η Xiaomi φέρεται να συζητάει μαζί του την επιστροφή ολόκληρου του ποσού που έδωσε για να αγοράσει το ελλαττωματικό SU7, καθώς και την κάλυψη πρόσθετων εξόδων που έκανε.
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας προβλήματα σχετικά με το SU7, καθώς έχουν γίνει παράπονα για την ποιότητας της βαφής στο αμάξωμα και για το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) που σταματάει να λειτουργεί μετά τα 135 χλμ./ώρα.
Xiaomi: Η γκάμα του SU7
Το SU7 της Xiaomi έγινε αμέσως δημοφιλές κυρίως λόγω των ανταγωνιστικών του τιμών στην αγορά της Κίνας, καθώς ξεκινάει από 28.300 ευρώ. Το SU7 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, την απλή, την Pro και τη Max. H πρώτη είναι πισωκίνητη με μπαταρία χωρητικότητας 73,6 kWh (668 χλμ. αυτονομία), με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 299 ίππους και 400 Nm ροπής.
Η διαφορά της έκδοσης Pro είναι η μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 94,3 kWh (830 χλμ. αυτονομία). Η κορυφαία Max, εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 673 ίππων και 838 Nm ροπής, είναι τετρακίνητη και η μπαταρία της έχει χωρητικότητα 101 kWh (αυτονομία 800 χλμ.). Διευκρινίζουμε ότι οι παραπάνω αυτονομίες είναι βάσει του κινέζικου προτύπου CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle).
Η Xiaomi ανακοινώνει ότι η βασική έκδοση χρειάζεται 5,28 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η ισχυρότερη Max ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 2,78 δευτ. Σε κατάλληλους ταχυφορστιστές το νέο SU7 ανακτά σε 5 λεπτά 220 χλμ. αυτονομία σε 10 λεπτά 390 χλμ. αυτονομία και σε 15 λεπτά 510 χλμ. αυτονομία, χάρη στο κύκλωμα των 875 Volt.