«Περιοδεία» σε πανέμορφα χωριά της Θεσσαλίας πραγματοποιήσαμε παρέα με το Cupra Formentor, το οποίο ωστόσο δε βρίσκεται σε «προεκλογική» περίοδο.
Άλλωστε έχει ήδη εξασφαλίσει την «επανεκλογή» του, καθώς η Cupra πριν λίγες μέρες μας σύστησε την ανανεωμένη εκδοχή του, σε μια φαντασμαγορική εκδήλωση στη Μαδρίτη, όπου το motori έδωσε το «παρών». Σε αντίθεση λοιπόν με τους πολιτικούς αρχηγούς, που εμφανίζονται το τελευταίο διάστημα σε πόλεις της Ελλάδας, ενόψει ευρωεκλογών, το Formentor δεν έχει ανάγκη να συσπειρώσει το κοινό του, καθώς διαπιστώσαμε ότι παραμένει ενθουσιασμένο μαζί του.
Η «πυξίδα» των αναζητήσεών μας έδειξε προς το βορρά και συγκεκριμένα τη ξακουστή Ελασσόνα, η οποία απέχει από την πρωτεύουσα περίπου 370 χλμ. Ο αυτοκινητόδρομος μέχρι τη Λάρισα είναι ασφαλής και σύγχρονος, όμως κουράζουν οι πολλές στάσεις στους συνολικά επτά (!) σταθμούς διοδίων, με το κόστος να φτάνει τα 23,85 ευρώ (μετ’ επιστροφής 47,70 ευρώ).
Cupra Formentor: Plug-in υβριδικό 245 ίππων
Παράλληλα η τιμή της βενζίνης πλησιάζει πλέον τα 2 ευρώ/λίτρο, με αποτέλεσμα να το σκέφτεται κανείς να ταξιδέψει οδικώς. Ευτυχώς στη διάθεσή μας είχαμε την plug-in υβριδική έκδοση του Formentor, με την οποία καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 6,5 λίτρα/100 χλμ. (με περιοριστή ταχύτητας στα 120 έως 130 χλμ./ώρα).
Σημειώνεται ότι τον αριθμό αυτό είδαμε όταν είχε πλέον αδειάσει η επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 12,8 kWh). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου (χωρητικότητας 40 λίτρων) το Formentor VZ έδειξε αυτονομία 560 χλμ. και με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία του περίπου 47 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία.
Cupra Formentor: Δυνατό, οικονομικό και άνετο
Όπως προαναφέραμε κινούμασταν πάντα σύμφωνα με τα όρια ταχύτητας, καθώς τα ραντάρ της Τροχαίας καραδοκούσαν, όμως η ισχυρότερη plug-in υβριδική έκδοση (διατίθεται και με 204 ίππους) του Formentor σε προκαλεί για πιο δυναμική οδήγηση, καθώς συνδυαστικά παράγει 245 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Απαρτίζεται από turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI, απόδοσης 150 ίππων, και ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων (85 kW), ενώ το ταξίδι μας έκανε πιο άνετο το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων, με τις ομαλές και έγκαιρες αλλαγές που εκτελούσε. Προσφέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, δίνοντας μια πιο συμμετοχική και σπορ οδηγική αίσθηση. Ξεκούραστα και οικονομικά, για τα δεδομένα, το Formentor VZ e-Hybrid μας είχε μεταφέρει μετά από περίπου 4,5 ώρες στην Ελασσόνα, η οποία θα αποτελούσε τη βάση μας για εξορμήσεις στα γραφικά κοντινά χωριά.
Ελασσόνα
Μια κωμόπολη που έχει ζωή όλο το χρόνο, ενώ από τους σχεδόν 7.000 μόνιμους κάτοικους της, πολλοί είναι νεαρής ηλικίας, κάτι αισιόδοξο για το μέλλον της. Τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα που πρέπει σίγουρα να δοκιμάσετε αν επισκεφτείτε την Ελασσόνα είναι η φέτα, το τσίπουρο, το κρασί, αλλά και οι πεντανόστιμες πίτες που φτιάχνονται με αγνά υλικά.
Αξίζει να επισκεφτείτε το Μοναστήρι της Παναγίας Ολυμπιώτισσας, αλλά και να ανεβείτε λίγο πιο ψηλά στο λόφο του Προφήτη Ηλία για μια πανοραμική εικόνα της Ελασσόνας. Αφού περπατήσαμε κατά μήκος του Ελασσονίτη ποταμού (συμβάλλει με τον Τιταρήσιο-εκβάλλει στον Πηνειό) και στους πλακόστρωτους δρόμους, απολαύσαμε τον καφέ μας για να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας (κυριολεκτικά και μεταφορικά). Μια ταμπέλα στο κέντρο της Ελασσόνας μας υπενθυμίζει ότι αποτελεί κομβικό σημείο, καθώς απέχει από την Κοζάνη 82 χλμ., από την Κατερίνη 70 χλμ. και από την Καλαμπάκα 91 χλμ.
Τσαριτσάνη
Μόλις 4,2 χλμ. από την Ελασσόνα βρίσκεται το ιστορικό χωριό Τσαριτσάνη, με πληθυσμό πάνω από 1.500 κατοίκους, ενώ είναι ο τόπος καταγωγής της μεγάλης τραγουδίστριας του εθνικού μας έπους του ’40, Σοφίας Βέμπο. Ο επιβλητικός πλάτανος στην κεντρική πλατεία, οι πολλές εκκλησίες, ο Πύργος του Μάμτζιου, το τοξωτό γεφύρι, το άδειο αυτή την εποχή ποτάμι και η φύση που ήταν στην πιο δημιουργική της περίοδο, ήταν οι εικόνες που χαραχτήκαν στη μνήμη μας τις ώρες που μείναμε στην Τσαριτσάνη.
Μικρό Ελευθεροχώρι
Αναχωρώντας και πάλι από την Ελασσόνα, μετά από 8,6 χλμ., φτάσαμε στο Μικρό Ελευθεροχώρι, το οποίο είναι χτισμένο σε υψόμετρο 450 μέτρων, στην πλαγιά ενός υψώματος που ονομάζεται «Τούμπανος», όπου υπάρχει ένα πανέμορφο πευκόδασος 35 στρεμμάτων. Το χωριό έχει μόνο 212 μόνιμους κατοίκους, οι οποίοι ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Ο φωτογραφικός φακός μας απαθανάτισε τον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής και το μνημείο που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση για τους πεσόντες στον πόλεμο.
Δρυμός
Άλλος ένας κοντινός προορισμός από την Ελάσσονα είναι τα ημιορεινό χωριό Δρυμός, στο οποίο φτάσαμε με το Formentor, διανύοντας μόνο 8,3 χλμ. Πρώτη μας στάση στην κεντρική πλακόστρωτη πλατεία του χωριού, όπου ξεχωρίζει ο Ιερός Ναός του Προφήτη Ηλία και το πέτρινο κτίριο της Κοινότητας Δρυμού. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού, μέχρι το 1958, ήταν Δριάνοβο, ενώ σήμερα ζούνε εκεί 439 κάτοικοι.
Επιστρέφοντας
Έχοντας πάρει το δρόμο του γυρισμού για την Αθήνα αισθανόμαστε αναζωογονημένοι, χορτάτοι από εικόνες, μυρωδιές και γεύσεις. Σε μια Ελλάδα όπου οι κάτοικοι των πόλεων αισθάνονται εγκλωβισμένοι και της υπαίθρου απομονωμένοι, ελπίζουμε ότι χτίσαμε μια μικρή «γέφυρα επικοινωνίας» με το Formentor VZ e-Hybrid (τιμή από 45.390 ευρώ) για τους λιγότερο προβεβλημένους και τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας.