H απόλαυση μιας Porsche δεν αφορά μόνο την οδήγηση, αλλά πρέπει να ικανοποιεί επίσης την όραση και την ακοή.
Το θέμα της αισθητικής βέβαια είναι κάτι το υποκειμενικό, πάντως τα supercars της γερμανικής εταιρείας διαχρονικά ξεχωρίζουν για το design τους. Πώς όμως η Porsche διασφαλίζει ότι η ακουστική εμπειρία που λαμβάνει ο οδηγός και οι συνεπιβάτες είναι η καλύτερη που μπορούν να έχουν;
Από το 2018 στην έδρα της Porsche, στο Τσουφενχάουζεν, λειτουργεί τμήμα ακουστικής ποιότητας, όπου αναλύονται σχολαστικά όλοι οι φυσικά παραγόμενοι ήχοι ενός αυτοκινήτου και γίνονται οι αμέτρητες ρυθμίσεις ώστε αυτοί να εναρμονίζονται με τον καλύτερο τρόπο. Σε κάθε όχημα, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, υπάρχουν αμέτρητες πηγές ήχου, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συνθέτουν ενοχλητικούς θορύβους, ειδικά όταν μιλάμε για μια Porsche.
Porsche: Η ακουστική μονάδα ήχου Sam
Το τμήμα ακουστικής ποιότητας λοιπόν χρησιμοποιεί ένα σημαντικό εργαλείο, το οποίο χαϊδευτικά αποκαλείται Sam, από τα αρχικά των λέξεων “sound acoustic module” (ακουστική μονάδα ήχου). Έχει τη μορφή ανθρώπινου κεφαλιού, ενώ ενσωματώνει σύστημα διφωνικής μέτρησης, που σημαίνει ότι έχει «αυτιά» με δύο μικρόφωνα ICP. Τα συγκεκριμένα μικρόφωνα έχουν τους δικούς τους προενισχυτές και μπορούν να καταγράψουν ήχους σε εύρος έως 130 ντεσιμπέλ (dB). Έτσι μπορούν να εντοπίσουν ιδιαίτερα δυνατούς ή ήσυχους τόνους με σταθερή ποιότητα.
Η χρησιμότητα του Sam είναι ότι παρέχει ένα επιπλέον ζευγάρι αυτιών σε κάθε δοκιμή και αντιλαμβάνεται ήχους σε διαφορετικές θέσεις, για παράδειγμα τοποθετείται στο πίσω κάθισμα του οχήματος. Στη συνέχεια οι ήχοι που καταγράφει αναλύονται από τους μηχανικούς ακουστικής, ώστε να εντοπιστούν τυχόν «παραφωνίες». Αν κάποιος ήχος πρέπει να μειωθεί ή να εξαλειφτεί τότε υπάρχει στενή συνεργασία με τους ειδικούς από το τμήμα ανάπτυξης της Porsche.
Ο Sam διανύει 2.000 χιλιόμετρα δοκιμών στο δρόμο κάθε χρόνο, βοηθώντας στην εύρεση των σωστών ηχητικών συνθέσεων ή αναζητήσεων για το από πού κάτι δεν ακούγεται όπως θα έπρεπε. Η συμβολή του είναι ακόμα πιο πολύτιμη όταν πρόκειται για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς κινούνται σχεδόν αθόρυβα, λόγω απουσίας θερμικού κινητήρα, και η παραμικρή ηχητική παρεμβολή «φωνάζει».