Μη σας μπερδεύουν οι γερμανικές πινακίδες των νέων Smart #1 και #3, καθώς η πρώτη μας γνωριμία μαζί τους έγινε στους ελληνικούς δρόμους, σε μια σύντομη διαδρομή μέχρι τον Μαραθώνα.
H Smart γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με τα #1 και #3, τα hashtag των οποίων στόχο έχουν να γίνουν viral, όχι μόνο στα social media, αλλά και στους δρόμους. Ήταν το 1998 όταν το αυστηρά διθέσιο-με τις εξαιρετικά συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις-SmartForTwo έφερε αστική επανάσταση, πλημμυρίζοντας τους δρόμους των πόλεων, ενώ στη χώρα μας αγαπήθηκε και αγαπιέται ιδιαίτερα.
Smart #1 και #3: Διαφέρουν κυρίως σε μέγεθος
Ανάμεσα στο Smart ForTwo του χτες και στα σύγχρονα #1 και #3 υπάρχει χάσμα διαστάσεων, καθώς μιλάμε για τα πρώτα SUV της μάρκας. Μιλώντας με αριθμούς, το νέο #1 έχει μήκος 4.270 χλστ. (στην έκδοση Brabus 4.300 χλστ.), πλάτος 1.822 χλστ., ύψος 1.636 χλστ. και μεταξόνιο 2.750 χλστ.
To νέο #3 διαφοροποιείται από το #1 κυρίως λόγω της coupe γραμμής που έχει η οροφή του, αλλά και για τις λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις του, με το μήκος να φτάνει τα 4.400 χλστ., το πλάτος τα 1.844 χλστ., το ύψος τα 1.556 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.785 χλστ. Κατά τα άλλα τα #1 και #3 είναι σχεδόν πανομοιότυπα.
Οι απαλές καμπύλες είναι το βασικό χαρακτηριστικό στην εξωτερική τους εικόνα, ενώ σημεία αναφοράς αποτελούν τα εμπρός και πίσω Led φωτιστικά σώματα που επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή φωτιζόμενη λωρίδα, οι χωνευτές στο αμάξωμα χειρολαβές των θυρών και το «δόντι» που σχηματίζεται στην πίσω κολόνα, όπου έχει τοποθετηθεί το λογότυπο της Smart.
Μέσα στα νέα Smart
Στο εσωτερικό τους τώρα ξεχωρίζει η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, κάτω από την οποία απελευθερώνεται αποθηκευτικός χώρος, η μεγάλη οθόνη αφής των 12,8 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με μακρόστενη οθόνη 9,2 ιντσών, καθώς και το head-up display με επιφάνεια 10 ιντσών. Διαπιστώνουμε ότι η ποιότητα των υλικών στα ενδότερα είναι αρκετά προσεγμένη με τα μαλακά πλαστικά να υπερτερούν έναντι των σκληρότερων.
Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους και επαρκή απόσταση ανάμεσα στην οροφή και στα κεφάλια τους, ενώ το επίπεδο κεντρικό δάπεδο διευκολύνει τη φιλοξενία ενός τρίτου πίσω επιβάτη. Μας άρεσε επίσης η θέση οδήγησης, η οποία προσαρμόζεται εύκολα και γρήγορα στα μέτρα σου προσφέρνοντας καλή ορατότητα, ενώ αστερίσκο στον τομέα της εργονομίας βάζουμε μόνο στην απουσία φυσικών κουμπιών (με εξαίρεση αυτά που είναι ενσωματωμένα στο τιμόνι) και στη ρύθμιση των πλευρικών καθρεπτών από το μενού της κεντρικής οθόνης. Το πορτμπαγκάζ του #1 έχει χωρητικότητα 273 λίτρα και του #3 χωρητικότητα 370 λίτρα, ενώ αμφότερα προσφέρουν έξτρα αποθηκευτικό χώρο 151 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό (frunk), καθώς απουσιάζει ο θερμικός κινητήρας.
Smart #1
Στις εκδόσεις Pure/Pro, Pure+/Pro+ και Premium του #1 ο πίσω τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής, ενώ σε κάθε περίπτωση η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 6,7 δευτ. Η μικρότερη μπαταρία, χωρητικότητας 49 kWh, συναντάται στις εκδόσεις Pure/Pro με την αυτονομία να βρίσκεται στα 310 χλμ. Η μεγαλύτερη τώρα μπαταρία, χωρητικότητας 66 kWh, στις εκδόσεις Pure+/Pro+ και Premium υπόσχεται αυτονομία 420 και 440 χλμ. αντίστοιχα.
Συνεχίζουμε με την ισχυρότερη έκδοση Pulse που εξασφαλίζει τετρακίνηση, συνδυαστική ισχύ 360 ίππους και ροπή 543 Nm, χάρη στο ζεύγος των ηλεκτροκινητήρων που διαθέτει. Το «παρών» δίνει η μεγαλύτερη μπαταρία των 66 kWh με αυτονομία 400 χλμ., ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 4,5 δευτ. Η κορυφαία έκδοση Brabus είναι επίσης τετρακίνητη με δυο ηλεκτροκινητήρες, το «ντουέτο» των οποίων αποδίδει 428 ίππους, 543 Nm ροπής, ικανότητα επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτ. και ίση αυτονομία με την έκδοση Pulse.
Smart #3
Το #3 στις εκδόσεις Pro, Pro+ και Premium είναι επίσης πισωκίνητο με ισχύ 272 ίππους, ροπή 343 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτ. Στην έκδοση Pro η μπαταρία των 49 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 325 χλμ., ενώ η μπαταρία των 66 kWh στις εκδόσεις Pro+ και Premium αυτονομία 435 και 455 χλμ. αντίστοιχα. Ίδια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά των #1 και #3 στις εκδόσεις Pulse και Brabus (εξαίρεση η αυτονομία των 415 χλμ. και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτ. του #3 Brabus).
Οδηγώντας τα Smart #1 και #3
Στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε πίσω από το τιμόνι των #1 και #3 αντιληφθήκαμε ότι η Smart έχει γυρίσει «σελίδα» και σε οδηγικό επίπεδο. Τα δυο νέα της μοντέλα έχουν πολύ καλό πάτημα στο δρόμο, δίνοντας ταυτόχρονα στον οδηγό μια ανάλαφρη αίσθηση με την ακαριαία διαθέσιμη ροπή, λόγω ηλεκτροκίνησης, να προσφέρει αμεσότατη απόκριση στο γκάζι.
Ειδικά με το #3 Brabus, όταν επιλέγαμε το πρόγραμμα Sport ή Brabus, και πατούσαμε απότομα το πόδι στο δεξί πεντάλ η πλάτη μας δε μπορούσε να ξεκολλήσει από το κάθισμα, ενώ ταυτόχρονα σε κάθε γκαζιά ακούγονταν ένας τεχνητός ήχος. Το επίπεδο πρόσφυσης στο #3 Brabus αυξάνει η τετρακίνση, ενώ το τιμόνι παρέχει μεστή πληροφόρηση. Περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε στην πλήρη δοκιμή των νέων #1 και #3.
Smart #1 και #3: Τιμές στην Ελλάδα
Στην εγχώρια αγορά η αρχική τιμή του #1 διαμορφώνεται στα 36.950 ευρώ και του #3 στα 40.900 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το όφελος της κρατικής επιδότησης. Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο ανά έκδοση.