O οδηγός της Formula 1, Λιούις Χάμιλτον είναι έτοιμος εδώ και πολλά-πολλά χρόνια να μπει στην ζωή μετά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Αυτό υποστήριξε ο μέχρι πρότινος οδηγός της Mercedes και αστέρι της McLaren, ο οποίος εμφανίζεται αποφασισμένος να προετοιμαστεί για τη ζωή μετά το κόκπιτ. Σε συνέντευξή του στο περιοδικό GQ που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα, ο 39χρονος που θα φορέσει από την επόμενη σεζόν τα χρώματα της Ferrari, δήλωσε ότι έχει μιλήσει με αθλητές από τη Σερένα Γουίλιαμς μέχρι τον Μάικλ Τζόρνταν για το πώς προσέγγισαν εκείνοι το τέλος της καριέρας τους.
«Πάντα υπάρχει το δίλημμα: σταμάτησα πολύ νωρίς ή μήπως έμεινα πολύ καιρό;» αναρωτήθηκε ο Χάμιλτον, ο οποίος παραδέχτηκε πως όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, δεν είχε προετοιμαστεί κατάλληλα. «Όλος μου ο κόσμος κατέρρευσε, γιατί όλη μου η ζωή ήταν γύρω από αυτό το άθλημα», είπε στο περιοδικό.
Ο Χάμιλτον είπε ότι έμαθε ότι η προετοιμασία ή η έλλειψή της είναι σημαντικός παράγοντας για το πώς θα πάει η συνταξιοδότηση ενός αθλητή. «Απλά έβαλα το μυαλό μου να σκεφτεί: Εντάξει, όταν σταματήσω, πώς μπορώ να το αποφύγω αυτό; Και έτσι άρχισα να ασχολούμαι σοβαρά με το να βρω άλλα πράγματα που με παθιάζουν».
Έχοντας κατακτήσει 7 τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών της Φόρμουλα Ένα (ισοβαθμεί με τον Μίκαελ Σουμάχερ), κατέχει τα ρεκόρ για τον μεγαλύτερο αριθμό νικών (103), pole positions (104) και θέσεων στο βάθρο (197), μεταξύ άλλων ρεκόρ.
Ποιος είναι ο Χάμιλτον
Γεννημένος και μεγαλωμένος στο Stevenage του Hertfordshire, ξεκίνησε το καρτ το 1993 σε ηλικία οκτώ ετών και σημείωσε επιτυχίες σε τοπικά, εθνικά και διεθνή πρωταθλήματα. Ήταν μονόδρομος να ενταχθεί στο πρόγραμμα νέων οδηγών της McLaren-Mercedes το 1998, από το οποίο και προχώρησε μέχρι να κερδίσει το βρετανικό πρωτάθλημα Formula Renault το 2003, το 2005 το Formula 3 Euro Series και το 2006 το GP2 Series.
Αυτό τον οδήγησε στην Formula 1 με τη McLaren-Mercedes από το 2007 έως το 2012, καθιστώντας τον τον πρώτο μαύρο οδηγό που αγωνίστηκε στη σειρά. Στην πρώτη του σεζόν, ο Χάμιλτον σημείωσε πολλά ρεκόρ, καθώς τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Κίμι Ραϊκόνεν με διαφορά ενός βαθμού.
Το 2008, κατέκτησε τον παρθενικό του τίτλο με δραματικό τρόπο κάνοντας ένα κρίσιμο προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο του Γκραν Πρι της Βραζιλίας το 2008, τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, για να γίνει ο νεότερος τότε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1. Μετά από έξι σεζόν με τη McLaren, ο Χάμιλτον υπέγραψε συμβόλαιο με τη Mercedes το 2013.
Πριν από την έναρξη της σεζόν του 2024, ο Χάμιλτον ενεργοποίησε μια ρήτρα αποχώρησης στο συμβόλαιό του με τη Mercedes, επιτρέποντάς του να αποχωρήσει από την ομάδα στο τέλος της σεζόν, ένα χρόνο πριν από τη λήξη του συμβολαίου του. Ο Χάμιλτον ισχυρίστηκε ότι η απόφαση ήταν από τις πιο δύσκολες που πήρε, αλλά πάρθηκε λόγω της ανάγκης για μια νέα πρόκληση και ένα διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff επέμεινε ότι η αποτυχία της ομάδας να παράσχει στον Χάμιλτον ένα μακροπρόθεσμο συμβόλαιο μπορεί να ήταν ένα σημαντικό στοιχείο στην απόφασή του να φύγει από την ομάδα.
Η Ferrari
Μετά από πολλές φήμες και εικασίες κατά τη διάρκεια της σεζόν 2023, ανακοινώθηκε πριν από την έναρξη της σεζόν 2024 της F1, ότι η Ferrari κατέληξε σε συμφωνία για τον Χάμιλτον να ενταχθεί στην ομάδα το 2025 με πολυετές συμβόλαιο, αντικαθιστώντας τον απερχόμενο Κάρλος Σάινζ Τζούνιορ.
Η Athletic περιέγραψε την κίνηση ως «ένα από τα μεγαλύτερα σοκ μεταγραφής οδηγού που έχει γνωρίσει ποτέ το άθλημα», θυμίζοντας επίσης την παρόμοια μετακίνηση-σοκ από τη McLaren στη Mercedes το 2013. Ο Χάμιλτον ισχυρίστηκε ότι το να οδηγεί για τη Ferrari ήταν ένα από τα παιδικά του όνειρα. Αυτή η μετάβαση σηματοδοτεί την πρώτη φορά στην καριέρα του στη F1 που ο Χάμιλτον δεν θα οδηγεί για μια ομάδα με κινητήρα Mercedes.
Χάμιλτον: Οι άλλες μπίζνες
Ήταν στα τέλη του περασμένου έτους, όταν ο Χάμιλτον δήλωσε στο CNBC ότι είναι σημαντικό γι’ αυτόν να μπορεί να έχει επιχειρηματικές δραστηριότητες εκτός αγώνων, ακόμη και ενώ προετοιμάζεται να ενταχθεί στην ομάδα της Scuderia του χρόνου.
Με εκτιμώμενη καθαρή αξία περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Celebrity Net Worth, ο 39χρονος οδηγός αγώνων ήταν από τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στον κόσμο το 2023 και κέρδισε 55 εκατομμύρια δολάρια σε μισθό για το έτος, σύμφωνα με το Forbes.
Ο Χάμιλτον είναι ένας μανιώδης επενδυτής που έχει ασχοληθεί με τα πάντα, από το ποδόσφαιρο NFL μέχρι την vegan fast food, τη μόδα και τον κινηματογράφο.«Δεν μπορώ να τρέχω για πάντα, και είναι καλό να έχεις άλλα πράγματα που μπορείς να είσαι δημιουργικός και να αξιοποιείς», δήλωσε τότε. «Δεν μπορείς να σκέφτεσαι τους αγώνες 24 ώρες το 24ωρο, γιατί θα χάσεις το μυαλό σου».
Ίσως γι’ αυτό να έχει επιδοθεί σε μια σειρά από τις πιο απρόβλεπτες επιχειρήσεις. Είναι συνιδιοκτήτης των Denver Broncos, από το 2022. Η ομάδα του NFL αποτιμάται στα 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια τον Αύγουστο του 2023, σύμφωνα με το Forbes.
Επίσης, έχει επενδύσει στην αλυσίδα vegan burger, Neat Burger, η οποία έχει τοποθεσίες στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Μιλάνο και το Ντουμπάι. Η αλυσίδα υποστηρίζεται επίσης από τον ηθοποιό Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Αφού το 2018, ο Χάμιλτον λάνσαρε τη δική του σειρά ρούχων με την Tommy Hilfiger, αποφάσισε να δημιουργήσει και τη δική του μάρκα μη αλκοολούχου τεκίλας, της Almave. Ο Χάμιλτον λάνσαρε τη μάρκα τον Οκτώβριο του 2023, η οποία είναι η πρώτη του είδους της από το Jalisco του Μεξικού και χρησιμοποιεί το φυτό μπλε αγαύη για την παρασκευή μη αλκοολούχου τεκίλας. Η τεκίλα πωλείται προς 40 δολάρια ανά φιάλη.
Ο Χάμιλτον είναι παραγωγός στο επερχόμενο αγωνιστικό δράμα του Μπραντ Πιτ για την F1 του σκηνοθέτη Joseph Kosinski, όπου θα υποδυθεί τον εαυτό του. Η ταινία πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2025 και θα διανεμηθεί από τα Apple Studios, τα οποία θα κυκλοφορήσουν την ταινία πρώτα στους κινηματογράφους πριν τη μεταφέρουν στο AppleTV+.